• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title 
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 51-70 of 543

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.indexing
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Cambridge Uluslararası Sınavları ve Milli Eğitim Bakanlığı 11.sınıf Biyoloji Dersi Öğretim Programlarının Laboratuvar Uygulamaları Bakımından Karşılaştırılması 

      ZAMIR KHAN, İlknur (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-02)
      The aim of this investigation is to bring to light the similarities and the differences in the laboratory activities found in the teaching programs for the biology lessons of the Turkish Ministry of Education (MEB) and the ...
    • Comparıson of Equatıng Methods for Multıdımensıonal Tests Whıch Contaın Items Wıth Dıfferentıal Item Functıonıng 

      Uğurlu, Seçil (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-22)
      Differential item functioning (DIF) and test equating are two important subjects for fairness in reported test scores. However, they have been treated separately in the psychometric literature. Hence, studies investigating ...
    • Covid-19 Pandemi Sürecinin Öğretmenler ve Yöneticilerin Glokal Liderlik Davranışlarını Gösterme Düzeylerine Etkisi 

      Yüce, Harun (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      The main purpose of this study is to determine the effect of the Covid-19 pandemic process on the level of teachers and managers to demonstrate glocal leadership behaviors. The relational screening model, one of the ...
    • Covıd-19 Pandemi Sürecinde Üniversite Öğrencilerinin Akademik Motivasyonlarının İncelenmesi 

      AYHAN, Şerife (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-01-05)
      This study aims to investigate if students' perceived social support levels, positive future expectations and social emotional learning skills significantly predict their academic motivation (internal, extrinsic and ...
    • Covıd-19 Pandemisinde Evli Ebeveynlerin Aile Uyumu Famıly Cohesıon Of Marrıed Parents Durıng The Covıd-19 Pandemıc 

      Maral, Sibel (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      Abstract The primary purpose of this study was to examine the sequential mediating role of parental stress, relational resilience, and attitude towards gender equality in the relationship between married parents' resilience ...
    • Cumhuriyetten Günümüze Temel Eğitim Matematik Dersi Öğretim Programlarının Eleştirel ve Yaratıcı Düşünme Becerileri Açısından İncelenmesi 

      Köprülü, Sultan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      Within the scope of this study, it was aimed to investigate the official (written) basic education (elementary/ secondary school/ primary school) mathematics curricula in terms of critical and creative thinking skills from ...
    • Çocuğun Ayrılık Kaygısı ile Annelerinin Kaygı Düzeyleri ve Ebeveynlik Tutumları Arasındaki İlişki 

      Nazlıoğlu, Ayşe Gizem (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The purpose of this study is to investigate the relationship between separation anxiety level of preschool students and parental attitudes of their mothers. The study group was consisting of 303 preschool students’ mothers ...
    • Çocuk Istismarı: Stres, Aile İşlevselliği, Sosyal Yalıtım, Kabul/Red 

      Mete, Başak Kubin (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
      This research is a descriptive study conducted with the aim of investigating the relations between mother‟s child abuse potential and perceived stress, social isolation and family functioning. Similarly, it was determined ...
    • Çocuklar için Davranış Değerlendirme Kontrol Listesinin Azerbaycan Kültürüne Uyarlanması 

      Osmanlı, Nermin (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-23)
      The aim of this study is to adapt the Child Behavior Checklist (CBCL 6-18) to Azerbaijan culture. Study group of the research is consist of 1232 (630 female, 599 male) children and adolescents between the ages of 6-17 ...
    • Çocuklarda Ayrılık Kaygısı ile Anne-Babanın Ayrılık Kaygısı ve Ebeveynliğe Yönelik Tutumları 

      Çetin, Serayi Betül (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
      In this study, it is aimed that examining the relation between the separation anxiety of the children and separation anxiety of parents and their attitudes towards parenting. For this purpose, 467 mothers-fathers resident ...
    • Çocuklukta Ebevenyleştirilme, Evlilik Doyumu ve Depresyon 

      Zencir, Tolga (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      The study aimed to develop a measurement tool measuring the level of adults’ parentification in a specific way to Turkish culture and to investigate the relationship among levels of parentification, marital satisfaction, ...
    • Çok Aşamalı Bireye Uyarlanmış Testlerde Farklı Koşullardan Elde Edilen Yetenek Kestirimlerinin Karşılaştırılması 

      Ertaş Polat, Fatma Güneş (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      The purpose of this study is to examine the effectiveness of multi-stage adaptive tests of different designs under different conditions. In the study, two separate item pools were generated, with item difficulty parameters ...
    • Çok Boyutlu Madde Tepki Kuramı Modelleri ve Paket Programları İçin Karşılaştırmalı Analizler 

      Yavuz, Güler (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      Recently many researchers advocate that item and person interactions are very complicate and these interactions can not be assumed as unidimensional. These researchers prefer to use of the multidimensional item response ...
    • Çok Boyutlu Madde Tepki Kuramının Farklı Modellerinden Çeşitli Koşullar Altında Kestirilen Parametrelerin İncelenmesi 

      Eser, Derya Çakıcı (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      In this study, the item and ability parameters of the data sets which have changing dimensionality features with different item numbers and sampling size were estimated with the item response theory and multidimensional ...
    • Çok Boyutlu Test Deseninin ve Kalibrasyon Yöntemlerinin Çok Boyutlu Bireyselleştirilmiş Bilgisayar Uygulamalarına Etkisi 

      Özberk, Eren Halil (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)
      A test can be designed for many purposes, including the ranking of people along a continuum or providing diagnostic value about examinees. However, a very common problem that often arises is the reporting diagnostic subscores ...
    • Çok Boyutlu Testlerde Değişen Madde Öbeği Fonksiyonunun SIBTEST Yöntemiyle İncelenmesi 

      Özdoğan, Didem (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-04-18)
      This research aims to analyze the differential bundle functioning in the multi-dimensional tests. In accordance with this aim, the effect is identified through differentiating the location of item with DIF in the test (six ...
    • Çok Kategorili Bireyselleştirilmiş Bilgisayarlı Test Uygulamalarının Farklı Madde Seçim Yöntemlerinde Sonlandırma Kuralları Açısından İncelenmesi 

      Demir, Süleyman (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      In this study, it is aimed to compare the different item selection methods and stopping rules used in Computerized Adaptive Testing (CAT) applications with simulative data by using the item parameters of Vocational Maturity ...
    • Çok Kategorili Puanlanan Maddelerde Değişen Madde ve Adım Fonksiyonu Belirleme Yöntemlerinin İncelenmesi 

      Kuzu, Yasemin (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-06)
      The aim of this study is to compare the polytomous differential item functioning (DIF) and differential step functioning (DSF) detection methods in polytomously scored items. In this context, it was studied Turkey, Kazakhstan ...
    • Çoklu Göstergeler Çoklu Nedenler ve Lojistik Regresyon Yöntemlerinin Değişen Madde Fonksiyonunu Belirleme Performansları 

      Arslan, Seçil (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      In this thesis, DIF detection performances of MIMIC and LR methods for dichotomous data are investigated. Performances of these two methods are compared with according to their type-I error and power rates. Conditions ...
    • Çıraklıktan Ustalığa: Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programlarına Yönelik Mezun Görüşleri 

      Yavuz, Tuna (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
      It is widely accepted that doctoral education has a role of transforming “apprentice” student to “professional” scholar. The purpose of this qualitative research in phenomenological design is to describe the Curriculum and ...
      Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
      Açık Erişim Birimi
      Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
      Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
      Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
      Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
      Contact Us | Send Feedback



      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV
       

       


      DSpace@Hacettepe
      huk openaire onayı
      by OpenAIRE

      About HUAES
      Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

      livechat

      sherpa/romeo

      Browse

      All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

      My Account

      LoginRegister

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV