• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title 
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 402-421 of 543

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.indexing
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Resmi Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmen ve Yöneticilerin Okulda Hesap Verebilirliğe İlişkin Görüşleri (Altındağ İlçesi Örneği) 

      Pamukcu, Ferhat (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      The purpose of this study is to put forward public secondary school administrators and teachers views on accountability in school according to the dimensions as designed students' academic achievement , "education and ...
    • Resmi ve Özel İlköğretim Okullarındaki Öğretmenlerin Örgütsel Sessizliğe İlişkin Görüşleri (Kırıkkale İli Örneği) 

      Ateş, Seda (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      The purpose of this study is to find out the organizational silence level of the teachers,the issues, on which are kept silent, the reasons for silence, the perceived results ofbecoming silent by employees and the organization ...
    • Romantik İlişkilerde Algılanan İstismar: Şemalar, Cinsiyet Rolleri, Affetme ve Benliğin Farklılaşması Açısından Bir Değerlendirme 

      Ceylan, Merih (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
      The aim of this study is to investigate how early maladaptive schemas, attitudes towards gender roles, forgiveness, and self-differentiation relate to perceived experiences of abuse in romantic relationships among university ...
    • Romantik İlişkilerde Bağışlamanın Aşk Biçimlerine Göre Yordanması 

      Eren, Elifnur (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The aim of this study was to investigate the relationships between love styles and forgiveness behaviors of university students. In addition, the love styles and forgiveness behaviors of university students with respect ...
    • Romantik Öz Yeterliğin Yordayıcısı Olarak İlişki Doyumu ve Benliğin Farklılaşması 

      Çiloğlu, Esma Nur (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
      Abstract This study intended to examine relationship satisfaction and differentiation of self in predicting romantic self-efficacy. Another purpose was to examine the sub-dimensions of relationship satisfaction and ...
    • Sabit ve Anında Bireyselleştirilmiş Çok Aşamalı Testlerin Karşılaştırılması 

      Yiğiter, Mahmut Sami (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-05-26)
      Many large-scale assessments have used adaptive testing approaches such as Computerized Adaptive Testing (CAT) and Computerized Multistage Testing (MST). The MST approach has been preferred instead of the CAT with the idea ...
    • Sanat terapisi odaklı grupla psikolojik danışmanın çocukların sosyal duygusal becerilerine etkisi 

      Çalık, Merve (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
      The aim of this study is to examine the effect of art therapy focused group counseling on children’s social emotional skills. In this study, a partially mixed simultaneous equal-status design from mixed design models was ...
    • Sato Test Kuramı'nın Klasik Test Kuramı Ve Madde Tepki Kuramı İle Psikometrik Açıdan Karşılaştırılması 

      Çüm, Sait (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-21)
      In this study, based on the answers given by the students who participated in the Student Achievement Determination Exam, it is aimed to determine the item characteristics of the mathematics and Turkish sub-tests and student ...
    • Seçme Sınavlarının Engel Durumlarına Göre Madde Yanlılığının İncelenmesi 

      Yılmaz, Gözde (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      In Turkey, there are exams known as Central Joint Exams for the eighth grade students in primary education. These exams are held twice a year for the eighth grade for six main courses. In this study, the selection test is ...
    • Serbest Etkinlikler Dersinin İncelenmesi: Nallıhan Örneği 

      Birgül, Semih (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      With the 2010-2011 academic year and an extracurricular time activities lesson added to the curriculum of primary education, by alleviating the obligatory lessons, it is aimed that the students should attend the social, ...
    • Sosyal Adalet Liderliği ve Etik İklim Arasındaki İlişkiye Yönelik Öğretmen Görüşleri 

      Arslan, Aynur (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07)
      The purpose of this study is to examine the relationship between social justice leadership (SJL) and ethical climate according to the views of teachers working in lower secondary schools. The study was conducted with ...
    • Sosyal Adalet Liderliği ve Okul İklimi Arasındaki İlişkiye Yönelik Öğrenci Görüşleri 

      Münüsoğlu, Zehra (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      The purpose of this research is to examine the relationship between social justice leadership (SJL) and school climate according to the views of students studying in 9th grade at Anatolian High Schools, Anatolian ...
    • Sosyal Adalet Liderliği, Okul Yaşam Kalitesi ve Okula Aidiyet Duygusu İlişkisi 

      Gören , Safiye Çiğdem (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06)
      In this study, it is aimed to examine the relationship between social justice leadership, quality of school life and sense of school belonging based on students’ responses. The research is a relational descriptive study. ...
    • SOSYAL ADALET LİDERLİĞİ, OKUL YAŞAM KALİTESİ VE OKULA AİDİYET DUYGUSU İLİŞKİSİ 

      Gören, Safiye Çiğdem (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06)
      In this study, it is aimed to examine the relationship between social justice leadership, quality of school life and sense of school belonging based on students’ responses. The research is a relational descriptive study. ...
    • Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarının (1924-2018) Çoğulculuk Perspektifinden İncelenmesi 

      Ceylan, Mustafa (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-01)
      Ensuring different cultures to develop tolerance and empathy towards each other should be one of the aims of the curricula. The curricula not carrying this aim are not compatible with the world getting more and more ...
    • Sosyal Medya Bağımlılığının Yordayıcıları Olarak Temel Psikolojik İhtiyaçlar ve Utangaçlık 

      Erdem, Seçil (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      This research aims to examine university students’ levels of social media addictions according to such variables as parents’ level of education, the daily social media use time, basic psychological needs, and shyness. The ...
    • Sosyal Medya Ortam ve Araçlarının Eğitimde Kullanımına İlişkin Okul Yöneticilerinin ve Öğretmenlerin Görüşleri 

      Menteşe, Mehmet (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      Technology advances with an unbelievable speed in the global world. Technological advancements offer new instruments and provides occurrence of new methods in order for all disciplines to reach their goal. Today s people ...
    • Sosyal Medya Ortam ve Araçlarının Öğrenci Davranışlarına Etkisi 

      Ili, Kenan (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      It was determined that the main purpose of the study should be to present the students , counsellors and school disciplinary committee members views related to the impact of being in social media environments and using ...
    • Sözel Olmayan Kapsamlı Zeka Testinin İkinci Versiyonunun Türk ve Arap Kültürüne Uyarlanması 

      Seef, Nesrin (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04)
      The aim of this research is to perform validity and reliability studies for the adaptation of the second version of Comprehensive Test of Nonverbal Intelligence - CTONI-2 developed by Pearson, Donald, and Wierdeholt (2009) ...
    • Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının Gerçekleştirilmesinde STEM Yaklaşımı: Türk Eğitim Sistemi İçin Politika Önerisi 

      Arslan, Selçuk Yusuf (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      Once STEM education is considered from an international angle, it is observed that countries differ in terms of several titles and headings found in their STEM policy documents although there exists an apparent consensus ...
      Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
      Açık Erişim Birimi
      Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
      Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
      Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
      Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
      Contact Us | Send Feedback



      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV
       

       


      DSpace@Hacettepe
      huk openaire onayı
      by OpenAIRE

      About HUAES
      Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

      livechat

      sherpa/romeo

      Browse

      All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

      My Account

      LoginRegister

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV