İlköğretim Bölümü Tez Koleksiyonu: Güncel gönderi
Toplam kayıt 187, listelenen: 161-180
-
Resimli Çocuk Kitaplarında Yer Alan Mizahi Unsurların İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)This study aims to examine humor forms in picture books which are published in the language of Turkish or translated into Turkish. The study also aims whether or not these books are appropriate for preschool children’s ... -
Fen ve Teknoloji Dersi 7. Sınıf Ders Kitabı ve Öğretmen Kılavuz Kitabının Laboratuvar Kullanım Tekniği Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)This study; examined which is made for the purpose of analyzing 7th Grade Science and Technology Textbook and Teacher s Guide Book in terms of laboratory usage technique; MEB Publications 7th Grade Science and Technology ... -
Okul Öncesi Dönem Çocuklarda Davranış Problemlerinin Anne-Çocuk ve Öğretmen-Çocuk İlişkileri Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)This study is conducted to examine the correlation between the relationship of 48-60 months old preschool children with their mothers and teachers and their behavior problems. Also, in the study, answers are searched for ... -
Aile Temelli Okuma Yazmaya Hazırlık Programının Çocukların Okuma Yazmaya Hazırlık Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The purpose of this study is to develop a readiness program which is convenient for development characteristics of children at pre-school stage, interests, needs and expectations of families and children, pre-school education ... -
Eko-Okul Programını Uygulayan Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Sürdürülebilir Gelişme İçin Eğitim Açısından Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)This study was conducted for the purpose of comparatively examining the education for sustainable development [ESD] practices (for three pillars as environmental, socio-cultural and economical) and environmental aspects ... -
Öyküleştirme Yöntemine Dayalı Eğitimin Beş Yaş Çocuklarında Farklılıklara Saygı Kazanımına Etkisinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)This research was conducted to determine whether there is a significant difference between the respecting diversity of children who had been trained or not trained based on storyline method, with five age groups of children ... -
Okul Öncesi Eğitim Kurumu Yönetici ve Öğretmenlerinin Rehber Öğretmenlerin Rollerine İlişkin Algılarının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The task of the teachers in preschool education is not only children s healty development and success In addition, it is the responsibility of the educators to get the children to adopt social values, to provide children ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerde Bağlanma ve Sınıf Yönetimi Profillerinin Anne Bağlanması ve Çocuk Yetiştirme Tutumlarıyla İlişkilerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Theory of attachment is interested in the individuals from the point of interpersonalrelationships. Recently, although there are many studies on the theory ofattachment, the number of the studies especially on the field ... -
Öğretmen Çocuk Etkileşiminin Niteliği İle Çocukların Öz Düzenleme Becerisi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)Aim of the research is to make validity and reliability study of Classroom Assessment Rating Scale-CLAS developed by Painta and et. al. (2008) in order to assess teacher child interaction quality at early childhood education ... -
İlköğretim Düzeyinde Performans Görevi ve Proje Uygulamaları Sürecinde Disiplinler Arası Yaklaşımın Etkililiği Üzerine Bir Çalışma
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The aim of this study was to determine interdisciplinary approach of effect on students' problem-solving skills in process of project and performance task implementation and students and teachers opinions on the applicability ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerin Düşük Düzeyde İstenmeyen Davranışlarına Yönelik Tepkilerinin Nitel Bir Analizi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The purpose of this study was to analyse the responds of the classroom teachers to minor misbehaviours of students. It was also aimed at finding out whether the responds of the teachers to such behaviours are differentiated ... -
Okul Öncesi Eğitimde Örgütsel Iklimin Öğretmen Performansına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The aim of this research is to determine the work environment perceptions ofpreschool teachers‟ who work in independent preschools and elementary schools‟preschool classrooms which affiliated to Turkish Republic Ministry ... -
7. Sınıf Öğrencilerinin İspata Yönelik Algı ve İspat Yapabilme Becerilerinin İrdelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)This study aims to determine the ability and perceptions of students towards proof after a teaching process with the objective of developing the perceptions and skills of 7th grade students towards proof. Accordingly, the ... -
5, 6 ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Yüzdeler Konusunda Sayı Duyularının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The aim of this research was to investigate 5, 6 and 7th grade students number sense related to percent in terms of their grade level, gender and components of number sense.The study group consists of 454 5, 6 and 7th ... -
Yaratıcı Drama Yönteminin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sanata Yönelik Ilgilerine ve Sanat Eğitimi Dersi Başarılarına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The aim of this research is to determine the impact of the Creative Drama Method on pre-service class teachers achievement in Art Education Course and interest towards art. Experimental design has been used with pre-test ... -
Okul Öncesi Dönemde Matematik İle Dil Arasındaki İlişki Üzerine Bir İnceleme
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)This study aims at revealing whether preschool children use mathematical concepts in their daily talks; how teachers communicate with a child using a mathematical expression; teachers’ opinions of relationship among ... -
Okul Öncesi Çocukları İçin Sağlık Eğitimi Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)In order to bring up healthy individuals is very crucial for the future of the countries. Onwards the early ages, emphasis on health and health related information will provide the children to be more aware of and manage ... -
İlköğretim Öğretmenlerinin Kontrol Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)The data of this study, that aims to develop an effective and reliable measuring instrument and to determine the relation between various variables and teachers practicing their profession at elementary schools, is obtained ... -
Uluslar Arası Bir Çevre Eğitimi Projesinin Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Çevre Bilincine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The main purpose of environmental education is to create environmental awareness.The aim of environmental education consist, as many scientists emphasize,environmental attitude and environmental behaviors the subject should ... -
Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Eğitiminde Argumantasyonun (Tartışma Teorisinin) Etkililiği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)In science education, teaching methods based on argumentation have a significant value. The aim of the research is to determine the effects of different applying methods of argumentation on metacognition and logical thinking ...