İlköğretim Bölümü Tez Koleksiyonu: Güncel gönderi
Toplam kayıt 187, listelenen: 181-187
-
Anaokuluna Devam Eden Çocukların Oyun Davranışları ve Oyunlarında Ortaya Çıkan Zorbalık Davranışları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)This study was conducted in the relational screening model, using the method of the technique of observing bullying and play behaviors of children in kindergarten appearing during play. Data of the study were collected ... -
İnsan Haklarının Etik Temelleri ve Uluslar Arası Düzenlemeler Çerçevesinde Yetişkinlere Yönelik İnsan Hakları Eğitimi Programı Geliştirme
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)One of the most significant successes in the 20th century is to acquire the notion of human rights. It has been defended by the human rights specialists that knowledge of human rights is essential for the protection and ... -
Çocuk Hakları Eğitimi Programının Hazırlanması ve Değerlendiririlmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)This study is based on the preparation, application and assessment of a curriculum forteaching children s rights. Study aims at assessing the impact of a primary schoolcurriculum on the students cognitive and affective ... -
Fen ve Teknoloji Dersinde Belgesel Kullanılmasının 8. Sınıf Öğrencilerinin Hücre İle Kuvvet Konularındaki Başarılarına ve Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşlerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The present study investigated the influence of using documentary movies in 8th gradestudents achievements in the areas of Cell Division and Heredity and Force andMotion and on their views about the nature of science. ... -
Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Fen ve Teknoloji Dersi Kapsamında Okul Dışı Öğrenme Etkinliklerini Gerçekleştirme Amaçlarının Planlanmış Davranış Teorisi Yoluyla Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)Outdoor science activities performing scale , developed by the researcher, was used by taking the theory of planned behavior dimensions as fundamentals, in order to collect data in the section where factors affecting the ... -
Bilimin Doğasının Fen Konularına Entegrasyonunda Biçimlendirici Değerlendirme Uygulamalarının Bilimin Doğasının Öğrenimine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The purpose of this study was to determine the influence of formative assessment applications in addition to widely used explicit-reflective approach on teaching nature of science to seventh grade primary school students ... -
Ankara İli Sınırları İçindeki Özel ve Resmi Anasınıfı ve Anaokulu Bahçelerinin Kullanım Yönünden İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)This work aims to analyze the patterns of use, equipment types and their state in public and private kindergarten playgrounds within the Province of Ankara. The analysis group consists of 39 randomly selected schools ...