Başlık için Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 598, listelenen: 328-347
-
Ortaokul Son Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarısını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi: Nijer-Zinder Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)This work aims at putting forth the effects of personal, sosioeconomic and attitude factors and the level of effect for each factor on the performance of final yers students i the junior high school in mathematics. The ... -
Ortaokul Yöneticilerinin Kullandıkları Etkileme Taktiklerine İlişkin Öğretmen Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The aim of this research is to reveal the influence tactics adopted by the school principals and deputy principals working in the official secondary schools of Kırıkkale city center and its districts to activate the ... -
Ortaokul Zeka Oyunları Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Ve Öğrenci Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This research has been practiced in order to determine teachers' and students' remarks about the instruction schedule of Intelligent Games, which is taught at secondary school grade as elective course at state schools ... -
Bir Ortaokulun Zeki Okul Özelliklerinin Öğretmen ve Yönetici Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi: Durum Çalışması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The aim of this study is to reveal to what extent nine types of intelligence constituting an intelligent school and the dimensions of each type of intelligence exist in a secondary school. The model of the research is ... -
Ortaöğretim 9.Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The basic aim of this study is to gather information about the learning outcomes, content(theme), teaching-learning process, evaluation and general characteristics on the Renewed Secondary Education 9 th Grade English ... -
Ortaöğretim İngilizce Öğretmenlerinin Programı Bağlılıkla Uygulama Durumlarının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The aim of this study was to investigate the fidelity of 2018 secondary school English curriculum implementation and affecting factors, through the views of the teachers. Employing embedded single case study design that ... -
Ortaöğretim Kurumlarına Yerleştirmede Kullanılan Merkezi Sınav Puanlarının Geçerlik Çalışması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)The purpose of this research is to collect evidence regarding the criterion validity and consequential validity of the central exam scores of secondary education institutions (OKMS) that are used for the purpose of ... -
Ortaöğretim Kurumlarında Entelektüel Sermaye Birikimi İle Öğretmen Performansı Arasındaki İlişki
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)This study investigates the relationship between intellectual capital accumulation and teacher performance in public high schools in the central districts of Diyarbakır from the perspective of teachers. The sample of this ... -
Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Müdürlerin Kullandıkları Etkileme Taktikleri ile Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-09)Employing correlational survey model, the study aims to determine the relationship between the organizational commitment of teachers and the influence tactics employed by secondary school principals. The population of the ... -
Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Örgütsel İmaj Algıları İle İş Doyumu Düzeyleri Arasındaki İlişki
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)This study aims to reveal the relationship between the teachers organizationalimage perceptions and job satisfaction who serves at upper secondary schoolslocated in Altındağ and Çankaya districts of Ankara.This descriptive ... -
Ortaöğretim Kurumlarında Öğrenci, Öğretmen ve Okul Yöneticileri Arasında Etiketleme Üzerine Nitel Bir Analiz
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The purpose of this study is to investigate the phenomenon of labelling in high schools in general from the perspective of school administrators, teachers, and students. In this study, which is designed as a qualitative ... -
Ortaöğretim Kurumlarında Örgütsel Sessizliğe İlişkin Öğretmen Görüşleri (Ankara İli Çankaya İlçesi Örneği)
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)The aim of this research is to determine the organizational silence level of teachers working at public highschools in the district of Çankaya in Ankara province and to examine whether the level of silence differs in terms ... -
Ortaöğretim Kurumlarının Diğer Örgütlerle Ortakyaşar İlişkileri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)In this study, it is discussed that the concept symbiosis which is defined as the interactions between two different biological species in biology discipline, can be used as a tool to understand the relationships between ... -
Ortaöğretim Okul Yöneticilerinin Örgütsel/Yönetsel Değerlerinin Okul Toplumuna Yansımaları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)The purpose of this study is to ascertain the perceptions of school principals, teachers, and students regarding the reflection of secondary school principals' organizational values within the school society. Conducted ... -
Ortaöğretim Öğretmenlerinin Eğitimde Dijital Dönüşümden Yararlanma Düzeylerinin Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)This study aims to determine the level of benefiting from digital transformation on education for secondary education teachers. The fourth industrial revolution, which is accepted as the pioneer of digital transformation, ... -
Ortaöğretimde Eğitim Hakkı İhlallerine İlişkin Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri: Bir Durum Çalışması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)This study aims to determine students’ and teachers’ views on the causes and effects of violations of the right to education in secondary-level education. This study was conducted through a descriptive case study, a research ... -
Ortaöğretime Geçiş Sınavlarında Ölçme Değişmezliği ve Dmf’nin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)The aim of this study is to examine the measurement invariance and changing item function of the verbal part Turkish subtest of secondary education transition exams in terms of gender and school type variables, respectively. ... -
Ortaöğretime Geçişte Kullanılan Ortak Sınavların Değişen Madde Fonksiyonu Açısından Kitapçık Türlerine Göre Farklı Yöntemlerle İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)In the context of this study, whether the items of TEOG Common Exam include Differential Item Functioning (DIF) or not in terms of booklet types were investigated. DIF analyses were carried out by using Mantel-Haenszel ... -
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVLARINDA ÖLÇME DEĞİŞMEZLİĞİ VE DMF’NİN İNCELENMESİ
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)The aim of this study is to examine the measurement invariance and changing item function of the verbal part Turkish subtest of secondary education transition exams in terms of gender and school type variables, respectively. ... -
Otantik Liderlik ile Duygusal Emek İlişkisi: Akademik İyimserlik, Duygusal Bağlılık ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışının Aracılık Rolü
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)In this study, the multiple mediating effects of teacher academic optimism, affective commitment and organizational citizenship behavior variables on the relationship between principal authentic leadership and teachers’ ...