Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü: Güncel gönderi
Toplam kayıt 185, listelenen: 141-160
-
Öğretmenlerin Eğitim Bilişim Ağı İçeriğini Kullanma Ve E-İçerik Geliştirme Durumlarının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-14)There are several technological investments by Turkish Ministry of Education within the scope of FATİH Project. An online learning platform called Education Information Network (EIN) was developed. Various inservice courses ... -
Çevrimiçi Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Programları Terk Etme Nedenlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The factors affecting dropout decision of students enrolled in online distance learning programs were examined in this study. Dropout in higher education affects adult students' plans adversely, also causes time and financial ... -
Öğretim Ortamlarının ve Bilişsel Yetilerin Soyutlama Performansına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-07-10)Abstraction is one of the building blocks in computer science (CS). Thus, it requires a special emphasis in teaching computer science. Abstraction is described as individuals’ ignorance of details and focusing on the ... -
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Dijital Ürünlerle İlgili Telif Hakları Konusundaki Farkındalık Düzeylerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The aim of this study is to examine students’ awareness level of copyright issues in relation to digital products. In addition, the divergence between the various demographic characteristics of students, such as socioeconomic ... -
E-Öğrenme Ortamlarına Yönelik Öğrenme Analitiklerine Dayalı Müdahale Motoru Tasarımı ve Geliştirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)In this study an intervention engine based on learning analytics for e-learning environments was designed. The intervention engine includes instructional, supportive and motivational interventions. The intervention engine ... -
Akran Dönütü İle Desteklenmiş Argüman Haritalarının Öğrencilerin Argümantasyon Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The aim of this study is to explore the effect of argument maps scaffolded with peer feedback on learners’ argumentation skills. The participants consisted of 43 (21 female, 22 male) students studying at the Department ... -
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Dijital Ürünlerle İlgili Telif Hakları Konusundaki Farkındalık Düzeylerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The aim of this study is to examine students’ awareness level of copyright issues in relation to digital products. In addition, the divergence between the various demographic characteristics of students, such as socioeconomic ... -
Sayısal Ayak İzi Ders Tasarımının Öğrencilerin Sayısal Vatandaşlık Konusundaki Akademik Başarılarına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-03-19)In this research, a lesson was designed about digital footprint. The importance of digital footprint which covers all kinds of activities carried out in the internet environment is increasing day by day, and the lack of ... -
Bilimsel İletişim Öğretim Programının Geliştirilmesi ve Altıncı Sınıf Öğretim Programı ile Kaynaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Within this study, scientific communication skills have been defined and a curriculum has been developed to teach these skills to sixth grade students. This study based on design based curriculum development model has been ... -
Blok Tabanlı Görsel Ve Metin Tabanlı Programlama Öğretimlerinin Erişi, Mantıksal Düşünme Ve Motivasyona Etkileri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)This study aims to identify the effects of block-based visual and text-based programminginstructions on the students' achievement, logical thinking and their motivation for programming. The study group of the research ... -
Robotik Kodlama Etkinliklerinin Ortaokul Öğrencilerinin Kodlamaya İlişkin Özyeterlik Algılarına Etkisi Ve Etkinliklere İlişkin Öğrenci Yaşantıları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)In this study, it was aimed to determine whether there is a meaningful relationship between robotic coding activities at secondary school level and self-efficacy perceptions related to block-based programming. In addition, ... -
Oyunlaştırılmış Bir Öğrenme Ortamının Tasarlanması, Uygulanması ve Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)Aim of this study was to design an online learning environment including different gamification components, to describe flow, emotional engagement, motivation, and achievement of the participants in this environment, and ... -
Karekod Destekli Öğrenme Materyalinin Erişi ve Kalıcılığa Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)In this study, the effect of QR (Quick Response) application on retention and achievement.The research group is 50 ninth grade students who take Information and Communication Technologies course in an Anatolian high school. ... -
Işbirlikli Çevrimiçi Ortamlarda Katılımın Sürdürülebilirliğine Etki Eden Sosyo-Bilişsel Değişkenlerin Modellenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The purpose of this study was to investigate some socio-cognitive variables affecting online collaborative learning process, and to suggest a model regarding the sustainability of participation in online collaborative ... -
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Lisans Programının Mezun Yeterlik Algılarına Göre Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The purpose of this study was evaluating Department of Computer Education and Instructional Technology s (CEIT) curriculum according to the graduates perceived competencies. This research was designed by using descriptive ... -
Ağsal Öğrenme Ortamlarında Sosyal Ağ Yapısı ve Sosyal Olabilmenin Öğrenci Bağlılığı Üzerindeki Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The main reason for this study is to analyze the effects of the social network structure and socializing in network learning environments on student engagement. For this, first the social network structure of the students ... -
Web Tabanlı Öz-Değerlendirme Sisteminde Algılanan Öz Müdahalenin Etkililiği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)In this study Web Based Self-Assessment System (WB-SS) was developed by upgrading an online test tool. The developed system provides learners to test themselves and receive delayed feedback . This study was conducted ... -
Erken Ergenlerde Okul, Aile ve Demografik Değişkenlere Göre Akran Zorbalığının İncelenmesi.
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)The quality of caregiver-child relationship is a vital aspect of desirable developmental outcomes. A host of studies have documented that the lack of such relationship set stage for later psychological issues ranging from ... -
Kriptoloji Kullanımının Fonksiyon Kavramının Anlaşılmasına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)The aim of this research is cryptology using to teach concept of the functions and investigating this theme in term of providing supports to students who have difficulty in transferring into daily life.Study group of the ... -
Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri Için Bir E-Mentorluk Uygulamasının Tasarımı ve Etkileri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Aim of this study is to design an e-mentoring application to provide online support to Information and Communication Technologies (ICT) teachers, to investigate interactions in implementation phase and to determine participant ...