Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü: Güncel gönderi
Toplam kayıt 185, listelenen: 161-180
-
Bilişsel Beceri Öğretiminde Ontoloji Tabanlı Bilişsel Destek Sisteminin Tasarımı, Uygulanması ve Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)This research is aimed to determine how cognitive apprenticeship framework could be utilized in designing and realizing of an ontology based cognitive support system (OBCSS). It is also aimed to evaluate the use of OBCSS ... -
Dijital Hikâye Anlatımının Görsel Bellek ve Yazma Becerisi Üzerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The aim of this study is to determine the effect of digital storytelling(DST)on visual memory capacity(VMC)and writing skill(YB)of students.Research group included 59 second grade primary students who participated in ... -
Öğretmen, Öğretmen Adayı ve Öğrencilerin Sosyal Ağları Benimseme Süreçleri ve Kullanım Amaçlarının Incelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Aim of this study is to investigate teachers , prospective teachers and students purposes of Facebook usage and adoption process comparatively. It was also aimed to determine predictability of items in adoption process ... -
Yükseköğretim Kurumlarında Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Programları Bileşenleri: Uygulamalar Ve Sorun Alanları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)This study proposed to determine the main components needed in web-based distance education programs in order to improve the effectiveness of today s increasing number of web-based distance education programs.Formative ... -
Çevrimiçi Ortamda Sürdürülebilirlikte Sürekli Kullanım Niyetinin Bir Modelle Sınanması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)In this research, variables which may have an effect on the sustainable usage of online learning environments were discussed and a sustainabile usage model was revealed. Research was designed with a mixed method design ... -
Identıfyıng Eye Movement Behavıors and Dıscrepancıes of Learners of Englısh as a Foreıgn Language at Dıfferent Ielts General Readıng Levels
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)This study aims to elaborate the use of eye tracking technique as a developmental tool to track EFL learner reading behavior in different proficiency levels by scrutinizing attentional mechanisms. Relying on Robinson’s ... -
Öğrenme Yönetim Sistemlerinde Öğrenen-Değerlendirme Etkileşiminin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)This study has primarily investigated the learner-assessment interaction based on learners navigational behaviors in the learning management system (LMS). Within this context, a learning management system was established, ... -
The Relatıonshıp Between Prospectıve Englısh Teachers Multıple Intellıgences, Emotıonal Intellıgence, Learnıng Styles, and Theır Academıc Achıevement
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The present research study investigated the relationship between the Multiple Intelligence profiles, Emotional Intelligence, Learning Styles and Academic Achievement among prospective English teachers in a Turkish context. ... -
Öğrenme Nesnesinin Yeniden Kullanılabilirliğine Yönelik Yazarlık Aracının Tasarımı ve Kullanılabilirliğinin Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)This study is designed as a design and development research to design and evaluate an authoring tool that is aimed at enabling reuse and re-packaging of learning objects (LOs) according to instructional needs by re-purposing ... -
Uzaktan Eğitim Programlarında Ders Veren Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitime Yönelik Bilgi, Inanç ve Uygulamaları Arasındaki İlişkiler
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)In this study was investigated the relationships among knowledge, belief and practices about distance education of faculty members in distance education programs. 16 faculty members who work at three different universities ... -
Çevrimiçi Öğrenme Ortamındaki Etkileşim Verilerine Göre Öğrencilerin Akademik Performanslarının Veri Madenciliği Yaklaşımı İle Modellenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The purpose of this study is to model students' academic performance based on their interaction data in an online learning environment with the help of data mining techniques. As a part of the first research question, it ... -
İlköğretim ve Ortaöğretim Başarı Ölçülerinin Yükseköğretime Geçiş Sınav Puanlarını Yordama Gücü
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)In this research, prediction power of students 7th to 12th grade scores on 2013 Higher Education Exam was investigated.The population of this study consisted of students in Ankara city, who took an Higher Education Exam ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Web Tabanlı Biçimlendirici Değerlendirme Sistemini Kabul Yapılarının ve Sistemdeki Dönütlerle Etkileşimlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)In this study, a web-based formative assessment system has been developed for learners to assess themselves and to receive feedback for their performances based on item-based elaborated with test based norm-references, ... -
Öğrenme – Öğretme Süreçlerine Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Entegrasyonunu Sağlamaya Yönelik Yapının Modellenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)This study aims to model structure of ICT integration into learning and teaching process. Therefore, a three phase mixed method was utilized in this study. In the first phase, a structural equation model which aims to ... -
Farklı Soru Biçimlerinin Göz Hareketleri, Başarım ve Cevaplama Süresine Olan Etkilerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The purpose of this study is to examine eye movements during solving questions and to determine whether or not the eye metrics can be used for predicting answers. Furthermore, examining whether question presentation ... -
Üç-Boyutlu Çok-Kullanıcılı Sanal Ortamlarda Harita Kullanımının Görev Tamamlama Süresine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)The current study aims to investigate the effect of maps used as a tool of navigation on the navigation efficiency in three-dimensional multi-user virtual environments. To this end, the study benefited from the ecological ... -
Üç Boyutlu Çoklu Ortamlarda Öğrencilerin Öğrenme Stilleri, Bilişsel Yükleri ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Learning environments that address more than one sense organ and take learning characteristics into consideration affect students achievement positively. With the rapid development in technology, interactive technologies ... -
E-Öğrenme Ortamları İçin Sürdürülebilir Dikkat Düzeyi İle Bağlamsal İpucu Kullanımının Örtük Bellek Performansına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The aim of this study is to investigate the effect of sustained attention level and usage of different types of contextual cueing on implicit memory performance in e-learning environments. The study group consists of ... -
Web-Tabanlı Derslere Yönelik Tasarım Sürecinin İncelenmesi: Biçimlendrici Araştırma Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)In this study, through analyzing the process of converting the existing courses to online format and sharing the experiences of unique design, a design model is suggested, which aims to help individuals willing to convert ... -
Çevrimiçi İşbirlikli Öğrenme Ortamlarında Gerçekleşen Bilgi Yapılandırma Süreçlerinde Etkileşim ve Katılım
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The aim of this research is to analyse the processes of knowledge building,interactions and participations of students in a collaborative learning environment and their relations among them.Participants were 145 student ...