Browsing İlköğretim Bölümü by Title
Now showing items 176-188 of 188
-
Uluslar Arası Bir Çevre Eğitimi Projesinin Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Çevre Bilincine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The main purpose of environmental education is to create environmental awareness.The aim of environmental education consist, as many scientists emphasize,environmental attitude and environmental behaviors the subject should ... -
Uygulamalı Sınıf Yönetimi Eğitimi ve Pedagojik Dokümantasyon Uygulamalarının Okul Öncesi Eğitim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12)The main purpose of this study is to examine the effects of a Practice-Based Classroom Management Program and Pedagogical Documentation implementation on classroom management skills of preschool teachers. The mixed research ... -
Üstün Yetenekli Öğrencileri Genel Eğitim Sınıfında Destekleyecek Sınıf Öğretmeninin Sahip Olması Gereken Yeterlikler
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)The purpose of this research was to reveal the competencies for classroom teachers to support elementary gifted students in the regular classrooms. This research which was conducted as a mixed method research, was an ... -
Üstün Yetenekli Öğrencilerin Matematiksel Yaratıcılıklarının Matematiksel Modelleme Sürecinde İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)The purpose of this study was to investigate gifted middle school students’ individual and collective creativity regarding mathematics as they engage in model eliciting activities. The study also aimed at describing ... -
Videolarla Zenginleştirilmiş Mühendislik Tasarım Temelli Etkinliklerin 5.Sınıf Öğrencilerinin Stem Kariyer İlgileri Ve Fene Yönelik Motivasyonlarına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)The main purpose of this research is to examine the effects of engineering design-based activities enriched with videos on fifth grade students' interest in STEM professions, their motivation for learning science, their ... -
Webquest Destekli Etkinliklerin Öğrencilerin Güneş Sistemi Ünitesindeki Başarısına Ve Astronomiye Yönelik Tutumuna Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)In the age of information technologies, everybody benefit from technology in all areas of their lives. In the same way, education is also affected by this changing process. It is seen that students’ computer-based learning ... -
Yanlış Analizi Envanteri'nin İlkokul Öğrencilerinin Okumalarının Değerlendirilmesinde Kullanımı
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)The study was carried out using the single screening model that is among the general screening models. The data was obtained from 13 students -5 females and 8 males- who were selected from 2nd grade-students at a private ... -
Yaratıcı Drama Eğitim Programının Çocukların Sosyal Davranış ve Sosyal Problem Çözme Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-10-10)This research was conducted to examine the effect of the creative drama training program on children’s social behavior and social problem-solving skills. In the research, quantitative research methods, pre-test/post-test ... -
Yaratıcı Drama Yönteminin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sanata Yönelik Ilgilerine ve Sanat Eğitimi Dersi Başarılarına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The aim of this research is to determine the impact of the Creative Drama Method on pre-service class teachers achievement in Art Education Course and interest towards art. Experimental design has been used with pre-test ... -
Yaratıcı Dramanın Fen Öğretimine Karşı Özyeterlik Tutum ve Kavramsal Anlama Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The aim of this study is to examine the effect of creative drama beliefs applications on preservice science teachers’ attitude and self efficacy toward science teaching and conceptual understanding skills.This study ... -
Yaşam Becerileri Programının Beş Yaş Çocuklarının Yaşam Becerileri, Benlik Algıları ve Sosyal Duygusal Uyum Düzeylerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This research is conducted to analyze the effect of Life Skills Program on five years old children’s life skills, self-perception and social emotional adaptation levels. A semi-experimental pre-test / post- test and follow-up ... -
Yaşam Temelli Fen Eğitiminin Öğrenci Başarısına ve Çevre Bilinci Üzerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)This study aims to investigate the influence of Context Based Science Education on the achievement of fifth graders, on permanence of their achievement and on their improvement in terms of environmental consciousness; and ... -
Yönlendirilmiş Beyin Fırtınası (Scamper) Tekniğine Dayalı Eğitimin Beş Yaş Çocuklarının Problem Çözme Becerilerine Etkisinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)This research was conducted to determine whether there is a significant difference between the problem-solving skills of children who had been trained or not trained based on directed brainstorming technique (SCAMPER), ...