• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title 
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Title

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 113-132 of 510

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.indexing
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Farklı Başarı Düzeylerindeki Okullarda 9 ve 12. Sınıf Öğrencilerinin Ekosisteme İlişkin Öğrenme Düzeyleri ve Sürdürülebilir Çevre Bilinci İle İlişkisi 

      Derman, Ipek (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      In contrast to the increasing population of the world, the decrease of natural resources is obvious as a result of people s ambition for bettering their life standards and consuming these natural resources unconsciously, ...
    • Farklı Koşullardaki Kayıp Veri Oranının İç Tutarlığa Etkisi 

      Bayhan, Ayşe (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      Missing data is problematical for researchers. As common statistical analysis programs depend on full data sets, researchers need solutions to eliminate missing data problem. Although full data sets are created via data ...
    • Farklı Seçkisiz Madde Örnekleme Yaklaşımlarına Göre Angoff Ve Evet/Hayır Yöntemleri İle Belirlenen Geçme Puanlarının Karşılaştırılması 

      Kara, Hakan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
      In this study, the efficiency of various random sampling methods in order to reduce the number of items rated by judges in a standard setting study were examined and those methods were compared with each other. Those ...
    • Feminist Yaklaşıma Dayalı İlişki Geliştirme Programının Güç Paylaşımı, Benlik Yönelimleri ve Çift Uyumuna Etkisi 

      Arıcı Şahin, Fatma (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
      The purpose of this study was to examine the effect of a Feminist-Informed Relationship Enhancement Program on power sharing, self orientations and dyadic adjustment of married couples as well as to obtain couple evaluations ...
    • Fen Başarısındaki Artışın Belirlenmesinde Madde Tepki Kuramına Dayalı Dikey Ölçekleme Yöntemlerinin Karşılaştırılması 

      Sarı, Aylin Albayrak (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      In this research, a vertical scaling study based on Item Response Theory was conducted by using two different datasets and vertical scaling results obtained by different calibration methods and different proficiency ...
    • Fen Bilimleri Dersinin Yaşamla İlişkilendirilme Düzeyi 

      Derman, İpek (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      This study aims to reveal the extent at which the curriculum, textbooks and teaching-learning environment of science course encourage association between science and real life and the extent at which students can associate ...
    • Fen Motivasyonu ve Özyeterliği Modeli'nin Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi: PISA 2015 Türkiye Örneği 

      Güngör, Metehan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      Measurement invariance analyses are carried out in order to find evidence for the structural validity of the measurement tools using in the field of educational sciences and psychology. The purpose of this research is to ...
    • Geçici Koruma Altında Bulunan Suriyeli Öğrencilerin Okula Uyumları 

      Yüce, Erdi (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-05-15)
      Purpose of this research is to examine the school adaptation of Syrian students who are forced to leave their home country for various reasons and under the temporary protection in Turkey. In this research, qualitative ...
    • Geçici Koruma Altındaki Öğrencilerin Uyum Sürecinde Okul İkliminin Rolü: Holistik Bir Yaklaşım 

      Kubilay , Sevda (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-15)
      The purpose of this study is to reveal the effect of school climate in the adaptation process of students under temporary protection. In the research, school safety, teaching and learning environment and interpersonal ...
    • Geçici Koruma Altındaki Suriyelilerin Gelecek Beklentileri ve İyilik Hali Arasındaki İlişkinin İncelenmesi 

      Aksoy, Elif (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      Turkey, is one of the countries highly affected by the migration, resulting from the civil war in Syria. Since March 2011 Turkey assumed an "open door policy" toward Syrian citizens. As a result it became the country of ...
    • Geçici Koruma Statüsünde Bulunan Suriyeli Üniversite Öğrencilerinin Göç Sürecindeki Uyum Yaşantıları 

      Kaya, Özgür Salih (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The aim of this research was to examine the adjustment experiences of Syrian university students who are under temporary protection status through their migration process. A qualitative design was utilized. The sample group ...
    • Geçmişten Günümüze Türkiye’de Yaşam Boyu Öğrenme 

      Çatal, Turgay (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-19)
      The purpose of the research is to investigate lifelong learning in Turkey from past to present. Accordingly, lifelong learning in the process of historical change in Turkey was examined. In the study, firstly, conceptual ...
    • Gelişmiş Ülkelerde Ortak Olan İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Hedeflerine Türkiye'de Ulaşılma Düzeyi 

      Işık, Özge (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      This research is made to determine from developed countries England and the United States 8th grade end up in science programs should acquire the common features and what level reach with these features science and ...
    • Gelişmiş Ülkelerin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersleri Hedeflerine Türkiye’de 8. ve 12. Sınıf Öğrencilerinin Ulaşma Düzeyleri 

      Tarım, Beyza (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      This research is made to determine the common features aimed to be gained to students in the information technologies and software curriculums of developed countries England, Australia and the United States, which draw ...
    • Genel Liselerde Görev Yapan Öğretmenlerin Örgütsel Adalet Konusundaki Algıları (Altındağ İlçesi Örneği) 

      Uysal, Mehmet (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      Recently, organizational justice is one of the important issues in the field of organization and management. Examining in terms of educational organizations of organizational justice, which is one of the important factors ...
    • Genelleştirilmiş Tahmin Denklemleri ve Regresyon Yöntemi İle Başarı Kestiriminde Karşılaştırılması 

      Çalışkan, Nilgün (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      In this research, the purpose is to compare the efficiency of generalized estimating equations (GEE) with fixed effect logistic regression (FELR) method for the analysis of clustered binary data variable in terms of different ...
    • Gerçek ve Üretilmiş Veri Setlerinde Çok Boyutlu Bireyselleştirilmiş Bilgisayarlı Test Uygulama Sonuçlarının İncelenmesi 

      Şahin, Murat Doğan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
      This study aims to develop a multi-dimensional computerized adaptive test (MCAT) that measures grammar and vocabulary knowledge as well as general ability of the students attending Anadolu University School of Foreign ...
    • Gerçekçi Matematik Eğitiminin 9. Sınıf Matematik Dersi Öğretiminde Başarıya Etkisi 

      ÖDEMİŞ, FATMA (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
      The aim of this study is to find out the effects of lesson activities which based on Realistics Mathematcis Education (RME) on students’ mathematical success. The study group was selected by non-random sampling method. ...
    • Gerçeklik Şoku İle Örgütsel Tükenmişlik İlişkisinin Resmi Liselerde Görev Yapan Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi (Muş İli Örneği) 

      Özkan, Sinem (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-04)
      This study aims to investigate the relationship between reality shock and organizational burnout regarding opinion of highschool teachers. Participants were 755 teachers who works at state highschool in Muş central district. ...
    • Gey ve Lezbiyenlerde Açılma Süreci: Nitel Bir Araştırma 

      Kabacaoğlu, Gökhan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
      This qualitative study aimed to comprehensively examine the process of coming-out by gays and lesbians in a holistic manner. Qualitative research design was used in order to reflect the individual experiences of gays and ...
      Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
      Açık Erişim Birimi
      Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
      Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
      Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
      Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
      Contact Us | Send Feedback



      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV
       

       


      DSpace@Hacettepe
      huk openaire onayı
      by OpenAIRE

      About HUAES
      Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

      livechat

      sherpa/romeo

      Browse

      All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

      My Account

      LoginRegister

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV