Tür "info:eu-repo/semantics/masterThesis" Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü için listeleme
Toplam kayıt 32, listelenen: 1-20
-
Animasyonlarla Öğretimin ve Eğitsel Oyunların "Çöktürme Titrimetrisi" Konusunda Akademik Başarı Üzerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The aim of this study is to develop animation and computer aided education materials based on the 7E -
Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Öğretmen Adaylarının Çözeltiler Konusunda Başarısına ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Within the scope of Solutions as a course topic, this study aims to examine the impact of laboratory applications which are designed by adopting Argumentation-Based Science Learning (ABSL) approach on pre-service teachers ... -
Artırılmış Gerçeklik ve Karekod Teknolojileri Kullanılarak Geliştirilen Mekanik Laboratuvarı Deneylerinin Bazı Değişkenler Üzerindeki Etkisinin Araştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This research study aims to identify the impacts of augmented reality and QR code based mechanics laboratory experiments (mechanical and linear motion, simple harmonic motion, inclined plane at air table, variable “g” ... -
Bağlam Temelli Öğrenme Ile Desteklenen Bütünleştirici Öğrenme Modelinin Öğrencilerin Kimya Öğretimine Yönelik Tutum, Motivasyon ve Başarılarına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)In this research, the aim was to teach Halogens subject included in 10th class chemistry course curr -
Belirtisiz Mantıktan Yararlanılarak Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğretmenlik Uygulaması Başarılarının Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)EVALUATION OF TEACHING PRACTICE PERFORMANCE OF STUDENTS OF SECONDARY MATHEMATICS EDUCATION BY USING FUZZY LOGIC Ayşe ÖCAL ABSTRACT With the developments in science and technology the areas in which the “Fuzzy ... -
Beyin (Zihin) Haritalarının Matematik Konularına Uygulamalarının Matematiksel İfadelerin Hatırlanmasına Katkısının Araştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The purpose of this study is to investigate the effect of the 'Brain / Mind Mapping' technique on the recall of mathematical expressions. Private school 11th Grade students who are in the Çankaya district of Ankara and ... -
Bitki Morfolojisi, Anatomisi İle Sistematiği Konularının Ortaöğretim Biyoloji Programındaki Yerinin Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The purpose of this study is to place the subjects of plant morphology, anatomy and systematic in the Curriculum of Biology Lesson in Secondary Education and to evaluate the suitability of practice based on the students' ... -
Biyoloji Öğretmen Adaylarının Protein Sentezi Konusundaki Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Abstract Today’s technological developments require all teachers to perform an effective and productive learning by integrating their pedagogical and content knowledge into teaching process as well as technology knowledge. ... -
Biyoloji Öğretmen Adaylarının Yakın Çevrelerindeki Ağaçları Tanıma Düzeyleri: Ankara İli Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-01-25)The aim of this research is to determine the level of awareness of the trees in the environment of the students who are studying at Hacettepe and Gazi Universities Biology Education Department. The sample of the research ... -
Biyoloji Öğretmenlerinin Beyin İşlevlerine İlişkin Doğru Bilinen Yanlışlarının (Nöromitlerinin) Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)As a result of advances in medicine and neurology, neuroscience is an important research area in the literature. In the area of neuroscience education, which is a disciplinary science branch, it has attracted the attention ... -
Çoklu Zeka Kuramına Dayalı Öğretimin Öğrencilerin Fizik Başarısına ve Fizik Dersine İlişkin Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The main purpose of this study was to compare the effectiveness of multiple intelligences based instruction over traditionally designed instruction on ninth grade students achievement in the unit of force and motion and ... -
Dokuzuncu Sınıflarda Enerji Konusunun Öğretimi Üzerine Bir Durum Çalışması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)In this study, it was aimed to describe the way that energy is taught as a topic in Grade 9 at secondary schools. Due to the purpose of the study, which involves a detailed description of the current situation, a descriptive ... -
Fen ve Biyoloji Öğretmen Adaylarının Arkebakteri, Bakteri ve Protista Âlemleri Hakkındaki Bilgi Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-07-24)This study aimed to reveal knowledge levels and the misconceptions of preservice science and biology teachers about archaeabacteria, bacteria and protista kingdoms. In this context, pre-service science and biology teachers’ ... -
Investigating 12Th Grade Students' Cognitive Structures about the Atom Concept Using Different Assessment Tools
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)The main purpose of this study was to investigate 12th grade students cognitive structures about the atom concept with the help of concept mapping, semi structured interview, and drawing tools. 299 students from five ... -
Lise Öğrencilerinin Modern Fiziğe Yönelik Kaygılarının Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Anxiety is one of affective factors that have an impact on the success of the student. Students may have anxieties about attending classes and performing throughout their academic lives. It can be said that one of the ... -
Lise Öğrencilerinin Sürtünme Kuvveti, İvme ve Eylemsizlik Kavramlarıyla İlgili Bilişsel Yapılarının Araştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)This study aims to determine high school students’ cognitive structures in relation to the concepts of “force of friction”, “acceleration” and inertia”- which are among the basic concepts of mechanics. The participants ... -
Lys Matematik Sorularının Ve 11-12. Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Dil-İçerik Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11)In this study, 11th and 12th grade advanced mathematics textbooks and 2017 Undergraduate Placement Exam (LYS) mathematics questions were examined in terms of language, content and word frequency. In the study, a mixed ... -
Matematik Dersinde Kullanılan Öğretimsel Görevlerin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The purpose of this study is to evaluate the different types of tasks in the literature in terms of succes, difficulty, appropriateness of tasks, choice of tasks, contribution to personal and social development of students, ... -
Matematik Eğitiminde Argümantasyon ve Kanıt Süreçlerinin Analizi ve Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)Argumentation is a process in which students progressively work on a given statement or theorem individually or share their opinions, hypothesis and intuitions in a group with their friends before they prove the given ... -
Matematik Öğretmenliği Alan Bilgisi Testi Sorularının Özel Alan Yeterlikleri ve Math Taksonomiye Göre Analizi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This study examined the views of mathematics teachers about the Pedagogical Knowledge Test which has been applied since 2013 and whether the questions used answer the expectations of Math Taxonomy and special pedagogical ...