Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü by Subject "Liderlik"
Now showing items 1-13 of 13
-
Covid-19 Pandemi Sürecinin Öğretmenler ve Yöneticilerin Glokal Liderlik Davranışlarını Gösterme Düzeylerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)The main purpose of this study is to determine the effect of the Covid-19 pandemic process on the level of teachers and managers to demonstrate glocal leadership behaviors. The relational screening model, one of the ... -
Dönüşümcü Liderlik ve Psikolojik Sözleşme Arasındaki İlişkiye Yönelik Öğretmen Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-06)The research aims to investigate the relationships between transformational leadership and psychological contract according to the opinions of teachers working in public secondary education establishments. The method ... -
Eğitim Ve Okul Yönetiminde Örgütsel Belirsizlikle İlgili Temel Konuları Ele Alan Bilimsel Yayınların Analizi 1990-2016
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)The economical, political, social and technological changes which have taken place in the recent years have had an impact on organizations, as much as on individuals, with regard trying to keep up and stay up to date ... -
Liderlik Etme Motivasyonu ile Çalışma Ortamı ve Liderlik Öz-yeterlikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)It is essential to have knowledge of the process that affect teachers' motivation to lead, to comprehend the emergence of school leaders who are the heart of educational institutions. Therefore, it is important to ... -
Mesleki ve Teknik Eğitimde Yöneticilerin Glokal Liderlik Davranışları İle Paydaşlarla Etkileşiminin Sosyal İlişki Ağı
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)This study, which analyzes the level of realization of the glocal leadership behaviors of the managers in the vocational and technical education process and their interactions with the stakeholders, was carried out in the ... -
Okul Müdürlerinin Liderlik Davranışlarının Öğretmenlerin Psikolojik Sermayeleri ile İlişkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)The purpose of study is to determine principals’ leadership behaviours impact on teachers’ psychological capital in public primary and secondary schools. Research population carried out in accordance with quantitative ... -
Okul Müdürlerinin Toksik Liderlik Davranış Düzeyleri ile Öğretmenlerin Örgütsel Mutlulukları Arasındaki İlişki
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)The aim of this study is to determine the relationship between school principals’ toxic leadership behavior levels and teachers’ organizational happiness levels according to the perceptions of teachers who work in primary ... -
Okul Yöneticilerinin Kuantum Liderlik Davranışlarının Yönetim Tarzlarına Ve Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılık Düzeyine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-07)This study investigated the relationships among school administrators’ quantum leadership, management styles and teachers’ organizational commitment. The study also examined whether participants’ perceptions differed ... -
Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Müdürlerin Kullandıkları Etkileme Taktikleri ile Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-09)Employing correlational survey model, the study aims to determine the relationship between the organizational commitment of teachers and the influence tactics employed by secondary school principals. The population of the ... -
Öğretmen Liderliğine İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)This study aimed to reveal the views of administrators and teachers about teacher leadership. This research was designed in descriptive phenomenological design under the qualitative research method. 16 participants that ... -
Öğretmenlere Göre Okul Müdürlerinin Teknolojik Liderlik Davranışları Ve Bilgi Yönetimini Gerçekleştirme Düzeyleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-04)This research aims to examine technological leadership behaviors exhibited by in teachers’ use of technology and school’s knowledge management according to secondary school teachers’ views on the basis of some variables. ... -
Sosyal Adalet Liderliği ve Etik İklim Arasındaki İlişkiye Yönelik Öğretmen Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07)The purpose of this study is to examine the relationship between social justice leadership (SJL) and ethical climate according to the views of teachers working in lower secondary schools. The study was conducted with ... -
Yılmazlık ile Liderlik Arasındaki İlişkinin Öğretim Üyelerinin Görüşlerine Göre İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-05-30)In this study, it was aimed to determine the resilience perceptions of academics and to investigate the relationship between resilience and leadership in the state universities. The research is conducted with the contribution ...