Başlık için Eğitim Bilimleri Bölümü listeleme
Toplam kayıt 821, listelenen: 433-452
-
Ortaokul 5.Sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The purpose of this research is to evaluate the 5th Grade Science Curriculum, first implemented in 2017-2018 academic year, according to teachers’ opinions. The sample consisted of 400 science teachers in 244 secondary ... -
Ortaokul İngilizce Ders Kitaplarında Evrensel Değerlerin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)In this study, the level of emphasis on universal values in coursebooks of English course which prepares students for the global world was analyzed. Survey method was used in this study. Data were collected with document ... -
Ortaokul İngilizce Öğretmenlerinin Öğretim Programına Bağlılıklarının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08)Fidelity of the curriculum is the practice of the curriculum by the program practitioners without changing the original. When changes related to programs are made, looking at only the program’s results is not enough and ... -
Ortaokul Öğrencilerinde Dijital Oyun Bağımlılığının Psikolojik İyi oluş, Yaşam Doyumu ve Öz-Yeterlikle İlişkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-11-02)This study aims to examine digital game addiction in middle school students in terms of personal variables such as gender, duration of owning digital devices, and primary purposes of using digital devices, as well as ... -
Ortaokul Öğrencilerine Verilen Matematik Ödevleri Hakkında Öğrenci, Öğretmen Ve Veli Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-07-31)Study aimed to reveal mathematics homework implementations in middle schools, kinds of parents’ involvement in homework and feedback given to homework. Study also attempted to investigate students’, mathematics teachers’, ... -
Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Görsel Mesleki İlgi Envanterinin Geliştirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06)The aim of this research, based on Holland's Personality Theories, is to develop the Visual Vocational Interest Inventory to help secondary school students recognize their vocational interests. Since the existing interest ... -
Ortaokul Öğretmenlerinin Program Okuryazarlık Düzeyleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)In this research, curriculum literacy levels of teachers working at secondary school are aimed to examine. This study is performed with Turkish, Math, Social Studies, and Science teachers. During the study, 311 teachers ... -
Ortaokul Son Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarısını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi: Nijer-Zinder Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)This work aims at putting forth the effects of personal, sosioeconomic and attitude factors and the level of effect for each factor on the performance of final yers students i the junior high school in mathematics. The ... -
Ortaokul Yöneticilerinin Kullandıkları Etkileme Taktiklerine İlişkin Öğretmen Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The aim of this research is to reveal the influence tactics adopted by the school principals and deputy principals working in the official secondary schools of Kırıkkale city center and its districts to activate the ... -
Ortaokul Zeka Oyunları Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Ve Öğrenci Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This research has been practiced in order to determine teachers' and students' remarks about the instruction schedule of Intelligent Games, which is taught at secondary school grade as elective course at state schools ... -
Bir Ortaokulun Zeki Okul Özelliklerinin Öğretmen ve Yönetici Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi: Durum Çalışması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The aim of this study is to reveal to what extent nine types of intelligence constituting an intelligent school and the dimensions of each type of intelligence exist in a secondary school. The model of the research is ... -
Ortaöğretim 9.Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The basic aim of this study is to gather information about the learning outcomes, content(theme), teaching-learning process, evaluation and general characteristics on the Renewed Secondary Education 9 th Grade English ... -
Ortaöğretim İngilizce Öğretmenlerinin Programı Bağlılıkla Uygulama Durumlarının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The aim of this study was to investigate the fidelity of 2018 secondary school English curriculum implementation and affecting factors, through the views of the teachers. Employing embedded single case study design that ... -
Ortaöğretim Kurumlarına Yerleştirmede Kullanılan Merkezi Sınav Puanlarının Geçerlik Çalışması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)The purpose of this research is to collect evidence regarding the criterion validity and consequential validity of the central exam scores of secondary education institutions (OKMS) that are used for the purpose of ... -
Ortaöğretim Kurumlarında Entelektüel Sermaye Birikimi İle Öğretmen Performansı Arasındaki İlişki
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)This study investigates the relationship between intellectual capital accumulation and teacher performance in public high schools in the central districts of Diyarbakır from the perspective of teachers. The sample of this ... -
Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Müdürlerin Kullandıkları Etkileme Taktikleri ile Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-09)Employing correlational survey model, the study aims to determine the relationship between the organizational commitment of teachers and the influence tactics employed by secondary school principals. The population of the ... -
Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Örgütsel İmaj Algıları İle İş Doyumu Düzeyleri Arasındaki İlişki
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)This study aims to reveal the relationship between the teachers organizationalimage perceptions and job satisfaction who serves at upper secondary schoolslocated in Altındağ and Çankaya districts of Ankara.This descriptive ... -
Ortaöğretim Kurumlarında Öğrenci, Öğretmen ve Okul Yöneticileri Arasında Etiketleme Üzerine Nitel Bir Analiz
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The purpose of this study is to investigate the phenomenon of labelling in high schools in general from the perspective of school administrators, teachers, and students. In this study, which is designed as a qualitative ... -
Ortaöğretim Kurumlarında Örgütsel Sessizliğe İlişkin Öğretmen Görüşleri (Ankara İli Çankaya İlçesi Örneği)
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)The aim of this research is to determine the organizational silence level of teachers working at public highschools in the district of Çankaya in Ankara province and to examine whether the level of silence differs in terms ... -
Ortaöğretim Kurumlarının Diğer Örgütlerle Ortakyaşar İlişkileri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)In this study, it is discussed that the concept symbiosis which is defined as the interactions between two different biological species in biology discipline, can be used as a tool to understand the relationships between ...