Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBektaşlı, Behzat
dc.contributor.authorÜnsal, Seda
dc.date.accessioned2024-08-14T06:58:02Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-13
dc.identifier.citationÜnsal, S. (2024). Farklı sınıf seviyesindeki ortaokul öğrencilerinin Ay’ın evreleri ile ilgili bilgi düzeylerinin belirlenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35473
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the Bloom Taxonomy levels of 5th, 6th, 7th and 8th grade secondary school students on the subject of "Phases of the Moon", which is included in the 5th grade secondary school science curriculum. The research was carried out with the mixed research method. First data was collected with the survey design for the quantitative dimension; Semi-structured interviews were conducted for the qualitative dimension. The study group is 5th, 6th, 7th and 8th grade students selected from a public school in Ankara, determined by simple purpose sampling. A 15-question scale consisting of open-ended and multiple-choice questions about the phases of the Moon was prepared. Expert opinions were received regarding the content validity of the scale. Cronbach's Alpha reliability test was performed to evaluate the reliability of the test and its value was found to be .89. Each question in the scale has levels according to Bloom's taxonomy and was applied to 116 students. Semi-structured interviews were conducted with three students from each grade level determined according to the scale results. Data analysis was carried out by SPSS analyze the results of the applied scale and transcribing the data collected with the recorder during semi-structured interviews. According to the results of the study; while the Bloom taxonomy levels of 5th and 6th grade students remained in the knowledge and comprehension dimensions, the Bloom taxonomy levels of 7th and 8th grade students increased to the application and analysis dimensions.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAstronomitr_TR
dc.subjectAstronomi eğitimitr_TR
dc.subjectÖğretim programıtr_TR
dc.subjectBloom taksonomi düzeyleritr_TR
dc.subjectAy’ın evreleritr_TR
dc.subject.lcshAstronomitr_TR
dc.titleFarklı Sınıf Seviyesindeki Ortaokul Öğrencilerinin Ay’ın Evreleri ile İlgili Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesitr_TR
dc.title.alternativeDetermining the Knowledge Levels of Middle School Students At Different Grade Levels About the Moon Phasestr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetFen bilimleri konuları genellikle soyut konular olduğundan öğrencilerin bu konuları anlayıp anlamadıklarını ortaya çıkarmak eğitim ve öğretimde önemlidir. Bu çalışmanın amacı ortaokul düzeyinde öğrenim gören 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin, ortaokul fen bilimleri müfredatında 5. sınıfta yer alan “Ay’ın Evreleri” konusundaki Bloom Taksonomi düzeylerini belirlemektir. Araştırma karma araştırma yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. İlk olarak nicel boyutu için tarama deseni ile veri toplanmıştır. Nitel boyutu için yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Çalışma grubu basit amaçlı örneklem ile belirlenen Ankara ilindeki bir devlet okulundan seçilmiş 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencileridir. Öğrencilere uygulanması için Ay’ın evreleri ile ilgili açık uçlu ve çoktan seçmeli sorulardan oluşan 15 soruluk bir ölçek hazırlanmıştır. Ölçekteki kapsam geçerliliği konusunda uzman görüşleri alınmıştır. Testin güvenirliğini değerlendirmek için Cronbach’s Alpha güvenilirlik testi yapılmış ve değeri .89 bulunmuştur. Ölçekteki her bir soru Bloom taksonomisine göre düzeyler halindedir ve 116 öğrenciye uygulanmıştır. Ölçek sonucuna göre belirlenen her sınıf düzeyinden üç öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Veri analizi, uygulanan ölçek sonuçları SPSS ile analiz edilmiş, yarı yapılandırılmış görüşmeler sırasında kayıt cihazıyla toplanan veriler transkript edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre; beşinci ve altıncı sınıf öğrencilerinin Bloom taksonomi düzeyleri bilgi ve kavrama boyutlarında kalırken yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin Bloom taksonomi düzeyleri uygulama ve analiz boyutlarına kadar çıkmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T06:58:02Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster