Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGÜCÜM, Emine Berna
dc.contributor.authorÇALIŞIR, Yasin
dc.date.accessioned2024-04-02T10:46:42Z
dc.date.issued2024-03-19
dc.date.submitted2024-02-12
dc.identifier.citationAPAtr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34869
dc.description.abstractThe primary purpose of this study is to develop an agricultural literacy scale for secondary school students and to compare students' agricultural literacy levels and attitudes towards agriculture according to some demographic characteristics determined in connection. Descriptive research method was used in the research. In the research, the attitude towards agriculture scale the agricultural literacy scale developed by Güçlim and Çalışlar within the scope of the study were used as measurement tools.The pilot and final implementation of the validity and reliability studies of the attitude towards agriculture scale and the agricultural literacy scale were carried out with 3808 secondary school students. The result of the validity and reliability study was the KR-20 reliability coefficient of the attitude towards agriculture scale.895 is the KR-20 reliability coefficient of the agricultural literacy scale. it is calculated as 854. As a result of the analysis of the data collected from secondary school students, it was determined that the students' attitudes towards agriculture are positive and the general knowledge culture levels towards agricultural literacy are high. In the study, 8 in terms of agricultural literacy levels attitudes towards agriculture. a significant difference was observed in favor of students who chat with class students about agriculture and livestock in the family on one or more issues, whose father's education level is elementary and secondary school, whose profession is farmer and artisan according to the father's professional group, use the Internet as an information source, and reside in the village and district center in a residential area.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTarımsal okuryazarlık, tutum, Entegre Fen, Birleştirilmiş Fen, Fen Eğitimi, Ortaokul Fen Bilimleri, Tarım Bilimitr_TR
dc.subject.lcshBilgi kaynaklarıtr_TR
dc.titleORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN TARIM OKURYAZARLIĞI VE TARIMA YÖNELİK TUTUMLARI: KARS ÖRNEĞİtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın birincil amacı ortaokul öğrencilerine yönelik tarım okuryazarlığı ölçeği geliştirmek ve bağlantılı olarak belirlenen bazı demografik özelliklere göre öğrencilerin tarım okuryazarlık düzeyleri ile ve tarıma yönelik tutumlarını karşılaştırmaktır. Araştırmada betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada ölçme aracı olarak Gücüm ve Çalışır tarafından çalışmanın kapsamında geliştirilen tarıma yönelik tutum ölçeği ve tarım okuryazarlığı ölçeği kullanılmıştır. Tarıma yönelik tutum ölçeği ve tarım okuryazarlığı ölçeğinin geçerlilik ve güvenirlik çalışmalarına yönelik pilot ve nihai uygulama 3808 ortaokul öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan geçerlilik ve güvenirlik çalışmasında sonucu tarıma yönelik tutum ölçeğinin KR-20 güvenirlik katsayısı .895, tarım okuryazarlığı ölçeğinin KR-20 güvenirlik katsayısı ise .854 olarak hesaplanmıştır. Ortaokul öğrencilerinden toplanan verilerin analizi sonucunda öğrencilerin tarıma yönelik tutumlarının olumlu, tarım okuryazarlığına yönelik genel bilgi kültür düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Çalışmada, tarım okuryazarlık düzeyleri ve tarıma yönelik tutumları bakımından 8. sınıf öğrencileri ile aile içerinde tarım ve hayvancılık hakkında bir ve daha fazla konuda sohbet eden, baba eğitimin düzeyi ilkokul ve ortaokul olan, baba meslek grubunda göre mesleği çiftçi ve esnaf olan, bilgi kaynağında interneti kullanan, yerleşim yerinde ise köyde ve ilçe merkezinde ikamet eden öğrencilerin lehine anlamlı fark gözlenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-04-02T10:46:42Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster