Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSarı Uzun, Meltem
dc.contributor.authorÇelenk, Elif
dc.date.accessioned2024-04-02T10:39:05Z
dc.date.issued2024-03-13
dc.date.submitted2024-01-17
dc.identifier.citationÇelenk, E. (2024). Öğretmen Adaylarının Model Oluşturma Etkinlikleri Sürecindeki Argümantasyon Kalitelerinin İncelenmesietr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34845
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the arguments produced by pre-service secondary mathematics teachers during the model elicting activities according to the Toulmin model and to observe their argumentation quality throughout the process. The study was based on qualitative research approach and the teaching experiment was applied. The participants consisted of six pre-service mathematics teachers. During the study, model eliciting activities were applied to the pre-service teachers in four separate sessions and their argumentation quality was determined by analyzing their discussions and the models they produced during these activities according to the components of the Toulmin Model. The Argumentation Quality Assessment Rubric created by Cho and Jonassen (2002) and adapted into Turkish by Güç and Kuleyin (2021) was used to determine the argumentation quality. The data of the study were collected through written application, observation, and individual interview. Video recordings, audio recordings, worksheets and the researcher's observation notes were analyzedand the change in the argumentation quality of the pre-service teachers was observed. Thanks to the teaching experiment, group work was increased in the process of model eliciting activities According to the AQAR scores, an improvement was observed in the argumentation quality of pre-service teachers in one group. In the other group, based on the data obtained from the individual interviews, it can be said that there is an improvement in the quality of argumentation of pre-service teachers.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectArgümantasyon kalitesitr_TR
dc.subjectToulmin modelitr_TR
dc.subjectModel oluşturma etkinlikleritr_TR
dc.subjectÖğretim deneyitr_TR
dc.subjectÖğretmen adaylarıtr_TR
dc.subjectMatematik Eğitimitr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleÖğretmen Adaylarının Model Oluşturma Etkinlikleri Sürecindeki Argümantasyon Kalitelerinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada amaç, ortaöğretim matematik öğretmeni adaylarının model oluşturma etkinlikleri sürecinde ürettikleri argüümanları Toulmin modeline göre inceleyerek süüreç boyunca argüümantasyon kalitelerini gözlemektir. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımı temel alınmış ve öğretim deneyi uygulanmıştır. Katılımcılar Ankara’daki bir devlet üüniversitesinin Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölüümüü’nde matematik öğretmenliği programının, üüçüüncü ve dördüüncü sınıfa devam etmekte olan altı öğretmen adayıdır. Çalışma boyunca öğretmen adaylarına dört ayrı oturumda model oluşturma etkinlikleri uygulanmış ve bu etkinlikler süüresince tartışmaları ve ortaya çıkardıkları modeller Toulmin Modeli’nin bileşenlerine göre incelenerek argüümantasyon kaliteleri belirlenmiştir. Argüümantasyon kalitelerinin belirlenmesinde, Cho ve Jonassen (2002) tarafından oluşturulan ve Güüç ve Kuleyin (2021) tarafından Türkçe’ ye uyarlanan Argüümantasyon Kalitesini Değerlendirme Rubriği (AKDR) kullanılmıştır. Araştırmanın verileri yazılı uygulama, gözlem ve bireysel görüüşme yoluyla toplanmıştır. Öğretme deneyi uygulamasındaki oturumların video kaydı, bireysel görüüşmelerin ses kaydı, öğrencilere ait çalışma kâğıtları ve araştırmacıya ait gözlem notları şeklindeki araştırma verileri betimsel olarak analiz edilerek öğretmen adaylarının argüümantasyon kalitesindeki değişim incelenmiştir. Öğretim deneyindeki model oluşturma etkinlikleri sürecinde grup çalışmalarına ağırlık verilmiştir. AKDR puanlarına göre bir gruptaki öğretmen adaylarının argümantasyon kalitesinde gelişim görülmüştür. Diğer grupta ise yapılan bireysel görüşmelerden elde edilen verilere dayanılarak öğretmen adaylarının argümantasyon kalitesinde ilerleme olduğu söylenebilir.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-04-02T10:39:05Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster