Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSezen Yüksel, Nazan
dc.contributor.authorÇelik, Reyhan
dc.date.accessioned2023-10-23T08:28:16Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-07-07
dc.identifier.citationÇelik, R. (2023). Matematik öğretmeni adaylarının artırılmış gerçeklik uygulamaları içeren ders planı hazırlama deneyimleri (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34071
dc.description.abstractThis research aimed to evaluate the lesson plans incorporating augmented reality applications and examine the opinions of prospective secondary school mathematics teachers regarding the use of augmented reality applications. Additionally, the study aimed to provide an example of using augmented reality applications in mathematics education and lesson plan preparation in teacher training. The research was conducted using a qualitative approach based on the case study design. The participants of the study consisted of 10 prospective mathematics teachers studying at a state university. The data were obtained through the lesson plans prepared by the teacher candidates and interview forms. Rubric and content analysis methods were used for data analysis. According to the research findings, it was determined that the lesson plans prepared by the teacher candidates mostly focused on the "Space Geometry" learning domain at the 10th and 11th grade levels. Moreover, Geogebra 3D was identified as the preferred augmented reality application in the lesson plans of all teacher candidates. It was observed that the teacher candidates mostly utilized augmented reality applications during the exploration and explanation stages. Through the interviews with the teacher candidates, it was expressed that they acquired new achievements through the use of augmented reality and expressed their intention to use this technology in the future. This research highlights the potential of augmented reality technology in mathematics education and provides recommendations for teacher candidates to effectively use this technology. In conclusion, it was concluded that there should be more emphasis on developing the integration of augmented reality applications into lesson plans and enhancing the competencies of teacher candidates to effectively utilize this technology in teacher training programs.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectArtırılmış gerçekliktr_TR
dc.subjectMatematik öğretmen adaylarıtr_TR
dc.subjectMatematik eğitimitr_TR
dc.subjectDers planıtr_TR
dc.subject.lcshMatematiktr_TR
dc.titleMatematik Öğretmeni Adaylarının Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları İçeren Ders Planı Hazırlama Deneyimleritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada, ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının artırılmış gerçeklik uygulamaları içeren ders planlarının değerlendirilmesi ve artırılmış gerçeklik uygulamalarının kullanımına yönelik görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca araştırmanın matematik öğretiminde artırılmış gerçeklik uygulamaları kullanımı ve ders planı hazırlama deneyimi konusunda öğretmen eğitiminde örnek oluşturması amaçlanmıştır. Araştırma, nitel bir yaklaşıma dayanarak durum çalışması deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını bir devlet üniversitesinde öğrenimine devam eden 10 matematik öğretmeni adayı oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, öğretmen adayları tarafından hazırlanan ders planları ve görüşme formlarıyla elde edilmiştir. Verilerin analizi için rubrik ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen adayları tarafından hazırlanan ders planlarının çoğunlukla "Uzay Geometri" öğrenme alanında 10. ve 11. sınıf düzeyine yönelik olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, Geogebra 3D'nin tüm öğretmen adayları tarafından ders planlarında tercih edilen bir artırılmış gerçeklik uygulaması olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının artırılmış gerçeklik uygulamalarını en çok keşfetme ve açıklama aşamalarında kullandıkları görülmüştür. Öğretmen adaylarıyla yapılan görüşmeler sonucunda, artırılmış gerçeklik kullanımıyla yeni kazanımlar elde ettiklerini ve gelecekte bu teknolojiyi kullanmak istediklerini ifade etmişlerdir. Bu araştırma, matematik öğretiminde artırılmış gerçeklik teknolojisinin potansiyelini ortaya koymakta ve öğretmen adaylarının bu teknolojiyi etkili bir şekilde kullanmalarına yönelik öneriler sunmaktadır. Sonuç olarak, öğretmen adaylarının artırılmış gerçeklik uygulamalarını ders planlarına entegre etme düzeylerinin geliştirilmesi ve bu teknolojiyi etkili bir şekilde kullanabilme yeterliklerinin artırılması için öğretmen eğitim programlarında daha fazla vurgu yapılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleritr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2024-04-26T08:28:16Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster