Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKoşar, Didem
dc.contributor.authorKorkusuz, Ezgi Ecem
dc.date.accessioned2023-10-23T07:03:55Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-10-02
dc.identifier.citationKorkusuz, E. E. (2023). Hofstede’in kültür boyutları bağlamında okul kültürünün inşası: Fenomenolojik bir araştırma (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34058
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the organizational culture, school culture and the factors that make up school culture, the role of internal and external stakeholders in school culture, the strength and weakness of school culture, the organizational culture of teachers working in public secondary schools in Ankara, in the context of Hofstede's cultural dimensions. To examine their views on factors and how school culture can be improved. The research was conducted with 15 teachers selected from secondary schools in Ankara through maximum diversity sampling, which is a type of purposeful sampling method. Qualitative method and phenomenology design were used in the research. The data obtained with the semi-structured interview form were converted into findings using the content analysis technique. According to the results of the research, it can be said that the power distance is low in schools, there is a tendency to collectivist movements, the feminine features come to the fore, uncertainty avoidance is high, short/long-term orientation is unstable, and tolerance is dominant. In addition, it can be stated that the management style adopted by the school culture, the working discipline of the teachers, and the parent-student cooperation are important. For this reason, it is foreseen that the results of this research will be a source in understanding the thoughts of teachers in the creation, maintenance and development of school culture.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectOkul kültürütr_TR
dc.subjectHofstedetr_TR
dc.subjectÖğretmentr_TR
dc.subjectOrtaokultr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleHofstede’in Kültür Boyutları Bağlamında Okul Kültürünün İnşası: Fenomenolojik Bir Araştırmatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı, Hofstede’in kültür boyutları bağlamında Ankara ilinde bulunan resmi ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin örgüt kültürü, okul kültürü ve okul kültürünü oluşturan faktörlere, okul kültürünün oluşumunda ve sürdürülmesinde, okul kültüründe iç ve dış paydaşların rolüne, okul kültürünün güçlü olması ile zayıf olmasındaki etmenlere ve okul kültürünün geliştirilebilmesine ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırma, Ankara ilinde bulunan ortaokullardan amaçlı örnekleme yöntemi türlerinden olan maksimum çeşitlilik örneklemesi yoluyla seçilen 15 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel yöntem ve fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilen veriler, içerik analizi tekniği kullanılarak bulgulara dönüştürülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre okullarda güç mesafesinin düşük olduğu, toplulukçu hareketlere eğilimin olduğu, dişillik özelliklerin ön plana çıktığı, belirsizlikte kaçınmanın yüksek, kısa/uzun dönemli yönelimde kararsız, hoşgörülülüğün baskın olduğu söylenebilir. Ayrıca okul kültürünün benimsenen yönetim tarzı, öğretmenlerin çalışma disiplini, veli-öğrenci iş birliğinin önemli olduğu ifade edilebilir. Okul kültürünün oluşmasında okulu oluşturan her bir birey önemlidir. İletişim okul kültürünün oluşturulması, sürdürülmesi ve geliştirilmesinde önemli bir yere sahiptir. Bu nedenle okul kültürünün oluşturulması, sürdürülmesi ve geliştirilmesinde öğretmenlerin düşüncelerinin anlaşılmasında bu araştırma sonuçlarının kaynak teşkil etmesi öngörülmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-10-23T07:03:55Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster