dc.contributor.advisor | Koşar, Didem | |
dc.contributor.author | Korkusuz, Ezgi Ecem | |
dc.date.accessioned | 2023-10-23T07:03:55Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-10-02 | |
dc.identifier.citation | Korkusuz, E. E. (2023). Hofstede’in kültür boyutları bağlamında okul kültürünün inşası: Fenomenolojik bir araştırma (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/34058 | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to examine the organizational culture, school culture and the
factors that make up school culture, the role of internal and external stakeholders in school
culture, the strength and weakness of school culture, the organizational culture of teachers
working in public secondary schools in Ankara, in the context of Hofstede's cultural
dimensions. To examine their views on factors and how school culture can be improved.
The research was conducted with 15 teachers selected from secondary schools in Ankara
through maximum diversity sampling, which is a type of purposeful sampling method.
Qualitative method and phenomenology design were used in the research. The data
obtained with the semi-structured interview form were converted into findings using the
content analysis technique. According to the results of the research, it can be said that the
power distance is low in schools, there is a tendency to collectivist movements, the feminine
features come to the fore, uncertainty avoidance is high, short/long-term orientation is
unstable, and tolerance is dominant. In addition, it can be stated that the management style
adopted by the school culture, the working discipline of the teachers, and the parent-student
cooperation are important. For this reason, it is foreseen that the results of this research will
be a source in understanding the thoughts of teachers in the creation, maintenance and
development of school culture. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Okul kültürü | tr_TR |
dc.subject | Hofstede | tr_TR |
dc.subject | Öğretmen | tr_TR |
dc.subject | Ortaokul | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | Hofstede’in Kültür Boyutları Bağlamında Okul Kültürünün İnşası: Fenomenolojik Bir Araştırma | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmanın amacı, Hofstede’in kültür boyutları bağlamında Ankara ilinde bulunan resmi
ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin örgüt kültürü, okul kültürü ve okul kültürünü
oluşturan faktörlere, okul kültürünün oluşumunda ve sürdürülmesinde, okul kültüründe iç ve
dış paydaşların rolüne, okul kültürünün güçlü olması ile zayıf olmasındaki etmenlere ve okul
kültürünün geliştirilebilmesine ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırma, Ankara ilinde
bulunan ortaokullardan amaçlı örnekleme yöntemi türlerinden olan maksimum çeşitlilik
örneklemesi yoluyla seçilen 15 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel yöntem
ve fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilen
veriler, içerik analizi tekniği kullanılarak bulgulara dönüştürülmüştür. Araştırma sonuçlarına
göre okullarda güç mesafesinin düşük olduğu, toplulukçu hareketlere eğilimin olduğu, dişillik
özelliklerin ön plana çıktığı, belirsizlikte kaçınmanın yüksek, kısa/uzun dönemli yönelimde
kararsız, hoşgörülülüğün baskın olduğu söylenebilir. Ayrıca okul kültürünün benimsenen
yönetim tarzı, öğretmenlerin çalışma disiplini, veli-öğrenci iş birliğinin önemli olduğu ifade
edilebilir. Okul kültürünün oluşmasında okulu oluşturan her bir birey önemlidir. İletişim okul
kültürünün oluşturulması, sürdürülmesi ve geliştirilmesinde önemli bir yere sahiptir. Bu
nedenle okul kültürünün oluşturulması, sürdürülmesi ve geliştirilmesinde öğretmenlerin
düşüncelerinin anlaşılmasında bu araştırma sonuçlarının kaynak teşkil etmesi
öngörülmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-10-23T07:03:55Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |