Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTuranlı, Necla
dc.contributor.authorÖrdek, Özge
dc.date.accessioned2023-07-31T08:44:13Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-06-09
dc.identifier.citationÖrdek, Ö. (2023). Öğrencilerin Geometri ve Cebir Sorularına Verdikleri Cevapların Birliktelik Kuralı ile İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33786
dc.description.abstractThe purpose of the present study was to reveal the rules of association between geometry and algebra by means of data mining. For this purpose, students' answers to the questions asked in the geometry and algebra learning sections of the mathematics sub-test of the Academic Skills Monitoring and Assessment (ABİDE) test taken in 2016 were used as data. The data of 3892 students who took the ABİDE test and answered the math sub-test in 2016 were used in the study. The study was conducted by analyzing the data set containing the answers of the students using the rules of association, which is one of the data mining methods. The WEKA software and its widely-used algorithm "Apriori" were used to carry out the analyses. The study revealed various rules of association among the answer patterns of the geometry learning questions, the answer patterns of the algebra learning questions and the answer patterns of the geometry and algebra learning questions.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesstr_TR
dc.subjectGeometritr_TR
dc.subjectCebirtr_TR
dc.subjectAbidetr_TR
dc.subjectVeri madenciliğitr_TR
dc.subjectBirliktelik kuralıtr_TR
dc.subject.lcshMatematiktr_TR
dc.titleÖğrencilerin Geometri ve Cebir Sorularına Verdikleri Cevapların Birliktelik Kuralı ile İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada, veri madenciliğinden yararlanarak geometri ve cebir arasındaki birliktelik kurallarının çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda 2016 yılında gerçekleştirilen Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi (ABİDE) sınavına ait matematik alt testinde yer alan geometri ve cebir öğrenme alanları kapsamında sorulmuş soruların öğrenci cevapları, araştırmada veri olarak kullanılmıştır. Veriler 2016 yılında ABİDE sınavına katılarak matematik alt testini cevaplayan 3892 öğrenci verisinden oluşmaktadır. Çalışma, öğrencilerin cevaplarını içeren veri setinin veri madenciliği yöntemlerinden birliktelik kurallarına göre analizi ile sürdürülmüştür. Analizler WEKA programı kullanılarak ve program içerisinde yer alan ve yaygın olarak kullanılan Apriori algoritması ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, geometri öğrenme alanına ait soruların cevap örüntüleri arasında, cebir öğrenme alanına ait soruların cevap örüntüleri arasında ve geometri ve cebir öğrenme alanlarına ait soruların cevap örüntüleri arasında çeşitli birliktelik kuralları elde edilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2024-02-02T08:44:13Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster