Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYılmaz, Serkan
dc.contributor.authorUçar, Dilara
dc.date.accessioned2023-01-06T08:04:11Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-04-26
dc.identifier.citationUÇAR, D., Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyaya Yönelik Tutumları ile E-öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, 2022tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/28579
dc.description.abstractIn the study, it was aimed to investigate the relationship between science teacher candidates’ attitudes towards social media and their e-learning styles and to investigate these according to different variables. Participants of this survey research consist of 401 teacher candidates. Personal information form was used to learn participants' gender, class level, university, personal computer existence, internet connection device, social network memberships’ number, internet usage purpose and social media usage duration. Social Media Attitude Scale and E-Learning Styles Scale are other tools used. Descriptive methods, factor analysis, independent t-test, one-way ANOVA, Tukey test and Pearson correlation technique were used to analyze the data. Consequently, it was found that social media attitudes were slightly positive and there were significant differences according to gender, social network memberships’ number, internet usage purpose and social media usage duration. E-learning styles of the participants were also positive and there were significant differences according to class level, gender, social network memberships’ number, internet usage purpose and social media usage duration. It was understood that there were moderate and positive relations between teacher candidates' attitudes towards social media and dimensions with e-learning styles and dimensions. In addition, in all categories of the variables personal computer, device type, university and social network memberships’ number and in most categories of the variables gender, grade level, internet usage purpose and social media usage duration significant relationships were found between the social media attitudes of the participants and their e-learning styles. Finally, various suggestions were made within the scope of the findings.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSosyal medyatr_TR
dc.subjectTutum
dc.subjectE-öğrenme
dc.subjectE-öğrenme stilleri
dc.subject.lcshA - Genel konulartr_TR
dc.titleFen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyaya Yönelik Tutumları ile E-Öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÇalışmada fen bilgisi öğretmen adaylarının sosyal medyaya yönelik tutumlarıyla e-öğrenme stilleri arasındaki ilişki ve bunların farklı değişkenlere göre araştırılması amaçlanmıştır. Genel tarama modellerinden ilişkisel taramanın kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu, Ankara’daki iki kamu üniversitesindeki 401 öğretmen adayı oluşturmuştur. Katılımcıların cinsiyet, sınıf düzeyi, üniversite, kişisel bilgisayar sahibi olup olmama durumu, internete bağlanmak için kullanılan cihaz türü, sosyal ağ üyeliği sayısı, internet kullanım amacı ve sosyal medya kullanım süresi bilgilerinin alınmasında araştırmacının geliştirdiği kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Orijinali dört boyutlu olan Sosyal Medya Tutum Ölçeğiyle sekiz boyutlu E-Öğrenme Stilleri Ölçeği kullanılan diğer araçlardır. Araştırmacının yüz yüze aldığı veriler; betimsel yöntemler, faktör analizi, bağımsız t-testi, tek-yönlü varyans analizi, Tukey testi ve Pearson korelasyon tekniği kullanılarak incelenmiştir. Sonuçta; öğretmen adaylarının sosyal medya tutumlarının alt boyutlara göre değişmekle birlikte hafif pozitif olduğu ve cinsiyet, sosyal ağ üyeliği sayısı, internet kullanım amacı ve sosyal medya kullanım süresine göre anlamlı farklılıklar olduğu bulunmuştur. Katılımcıların e-öğrenme stillerinin de alt boyutlara göre değişmekle birlikte pozitif olduğu ve sınıf düzeyi, cinsiyet, sosyal ağ üyeliği sayısı, internet kullanım amacı ve sosyal medya kullanım süresine göre anlamlı farklılıklar olduğu bulunmuştur. Öğretmen adaylarının sosyal medyaya yönelik tutumları ve boyutlarıyla e-öğrenme stilleri ve boyutları arasında çoğunlukla orta düzeyde ve pozitif yönlü ilişkiler olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca kişisel bilgisayar, cihaz türü, üniversite ve sosyal ağ üyeliği sayısı değişkenlerinin tüm kategorilerinde; cinsiyet, sınıf düzeyi, internet kullanım amacı ve sosyal medya kullanım süresi değişkenlerinin de çoğu kategorisinde katılımcıların sosyal medya tutumlarıyla e-öğrenme stilleri arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Son olarak bulgular kapsamında çeşitli öneriler yapılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-01-06T08:04:11Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster