dc.contributor.advisor | Yılmaz, Serkan | |
dc.contributor.author | Uçar, Dilara | |
dc.date.accessioned | 2023-01-06T08:04:11Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-04-26 | |
dc.identifier.citation | UÇAR, D., Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyaya Yönelik
Tutumları ile E-öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, 2022 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/28579 | |
dc.description.abstract | In the study, it was aimed to investigate the relationship between science teacher
candidates’ attitudes towards social media and their e-learning styles and to investigate
these according to different variables. Participants of this survey research consist of 401
teacher candidates. Personal information form was used to learn participants' gender, class
level, university, personal computer existence, internet connection device, social network
memberships’ number, internet usage purpose and social media usage duration. Social
Media Attitude Scale and E-Learning Styles Scale are other tools used. Descriptive
methods, factor analysis, independent t-test, one-way ANOVA, Tukey test and Pearson
correlation technique were used to analyze the data. Consequently, it was found that social
media attitudes were slightly positive and there were significant differences according to
gender, social network memberships’ number, internet usage purpose and social media
usage duration. E-learning styles of the participants were also positive and there were
significant differences according to class level, gender, social network memberships’
number, internet usage purpose and social media usage duration. It was understood that
there were moderate and positive relations between teacher candidates' attitudes towards
social media and dimensions with e-learning styles and dimensions. In addition, in all
categories of the variables personal computer, device type, university and social network
memberships’ number and in most categories of the variables gender, grade level, internet
usage purpose and social media usage duration significant relationships were found
between the social media attitudes of the participants and their e-learning styles. Finally,
various suggestions were made within the scope of the findings. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Sosyal medya | tr_TR |
dc.subject | Tutum | |
dc.subject | E-öğrenme | |
dc.subject | E-öğrenme stilleri | |
dc.subject.lcsh | A - Genel konular | tr_TR |
dc.title | Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyaya Yönelik Tutumları ile
E-Öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Çalışmada fen bilgisi öğretmen adaylarının sosyal medyaya yönelik tutumlarıyla e-öğrenme
stilleri arasındaki ilişki ve bunların farklı değişkenlere göre araştırılması amaçlanmıştır.
Genel tarama modellerinden ilişkisel taramanın kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu,
Ankara’daki iki kamu üniversitesindeki 401 öğretmen adayı oluşturmuştur. Katılımcıların
cinsiyet, sınıf düzeyi, üniversite, kişisel bilgisayar sahibi olup olmama durumu, internete
bağlanmak için kullanılan cihaz türü, sosyal ağ üyeliği sayısı, internet kullanım amacı ve
sosyal medya kullanım süresi bilgilerinin alınmasında araştırmacının geliştirdiği kişisel bilgi
formu kullanılmıştır. Orijinali dört boyutlu olan Sosyal Medya Tutum Ölçeğiyle sekiz boyutlu
E-Öğrenme Stilleri Ölçeği kullanılan diğer araçlardır. Araştırmacının yüz yüze aldığı veriler;
betimsel yöntemler, faktör analizi, bağımsız t-testi, tek-yönlü varyans analizi, Tukey testi ve
Pearson korelasyon tekniği kullanılarak incelenmiştir. Sonuçta; öğretmen adaylarının
sosyal medya tutumlarının alt boyutlara göre değişmekle birlikte hafif pozitif olduğu ve
cinsiyet, sosyal ağ üyeliği sayısı, internet kullanım amacı ve sosyal medya kullanım
süresine göre anlamlı farklılıklar olduğu bulunmuştur. Katılımcıların e-öğrenme stillerinin de
alt boyutlara göre değişmekle birlikte pozitif olduğu ve sınıf düzeyi, cinsiyet, sosyal ağ
üyeliği sayısı, internet kullanım amacı ve sosyal medya kullanım süresine göre anlamlı
farklılıklar olduğu bulunmuştur. Öğretmen adaylarının sosyal medyaya yönelik tutumları ve
boyutlarıyla e-öğrenme stilleri ve boyutları arasında çoğunlukla orta düzeyde ve pozitif yönlü
ilişkiler olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca kişisel bilgisayar, cihaz türü, üniversite ve sosyal ağ
üyeliği sayısı değişkenlerinin tüm kategorilerinde; cinsiyet, sınıf düzeyi, internet kullanım
amacı ve sosyal medya kullanım süresi değişkenlerinin de çoğu kategorisinde katılımcıların
sosyal medya tutumlarıyla e-öğrenme stilleri arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Son
olarak bulgular kapsamında çeşitli öneriler yapılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-01-06T08:04:11Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |