dc.contributor.advisor | Gerçek, Cem | |
dc.contributor.author | Doğan, Eda | |
dc.date.accessioned | 2022-07-29T07:29:30Z | |
dc.date.issued | 2022-06-15 | |
dc.date.submitted | 2022-06-10 | |
dc.identifier.citation | Doğan, E. (2022). Stil Sınıflandırma Araştırmalarının Biyoloji Öğretimi Çerçevesinde İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/26595 | |
dc.description.abstract | This study examines the distribution of style classification studies conducted within the
framework of biology teaching according to the determined criteria. A general analysis of
the style-based master's and doctoral dissertations and articles including the teaching of
biology subjects, which were made in Turkey between the years 1990-2021, was carried
out. A descriptive study was conducted using the qualitative research method. In the study,
theses were obtained from the YÖK Ulusal Tez Merkezi database, and the articles were
obtained from the electronic resource of TÜBİTAK ULAKBİLİM TR Dizin by using the
keywords determined by the researcher. At the end of the document analysis, a total of 133
theses, including 107 master's theses and 26 doctoral theses, and 95 articles were included
in the research. Only the theses and articles that are open to full-text form access have
been reviewed. The content analysis of the data was carried out by means of the "Article
Survey Form" and "Thesis Survey Form" prepared by the researcher. The findings are
presented with descriptive statistics (frequency – percentage values) in the form of
determined themes, categories, subcategories and codes. Three main results were
identified in the study: the diversity of style classifications, the complexity caused by the
classification of these classifications into different types and dimensions, and the conceptual
confusion arising from the definition and use of the word of style. These identified results
were associated with biology discipline and style-based teaching. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Stil | tr_TR |
dc.subject | Zihinsel stil | tr_TR |
dc.subject | Stil temelli öğretim | tr_TR |
dc.subject | Biyoloji öğretimi | tr_TR |
dc.subject | İçerik analizi | tr_TR |
dc.title | Stil Sınıflandırma Araştırmalarının Biyoloji Öğretimi Çerçevesinde İncelenmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | The Examınatıon Of Style Classıfıcatıon Researches In The Framework Of Bıology Teachıng | tr_en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma, biyoloji öğretimi çerçevesinde yapılan stil sınıflandırma araştırmalarının
belirlenen ölçütlere göre dağılımını incelemektedir. Türkiye’de 1990-2021 yılları arasında
yapılmış olan, biyoloji konularının öğretimini içeren stil temelli yüksek lisans ve doktora
tezleri ile makalelerin genel analizi yapılmıştır. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak, betimsel
nitelikte bir araştırma yürütülmüştür. Çalışmada tezler YÖK Ulusal Tez Merkezi veri
tabanından, makaleler ise TÜBİTAK ULAKBİLİM TR Dizin elektronik kaynağından
araştırmacı tarafından belirlenen anahtar kelimeler kullanılarak elde edilmiştir. Doküman
analizi sonunda 107 yüksek lisans tezi ve 26 doktora tezi olmak üzere toplam 133 tez
çalışması ile 95 makale araştırmaya dahil edilmiştir. Yalnızca tam metin olarak erişime açık
olan tez ve makalelerin taraması yapılmıştır. Araştırmacı tarafından hazırlanan “Makale
Tarama Formu” ve “Tez Tarama Formu” aracılığı ile verilerin içerik analizi
gerçekleştirilmiştir. Bulgular belirlenen tema, kategori, alt kategori ve kodlar özelinde
betimleyici istatistikler (frekans – yüzde değerleri) ile sunulmuştur. Çalışmada stil
sınıflandırmalarının çeşitliliği, bu sınıflandırmaların kendi içlerinde farklı tür ve boyutlara
ayrılmaları dolayısıyla boyut fazlalığından oluşan karmaşıklık ve başlı başına stil kavramının
tanımlama ve kullanım şekillerinden doğan kavram karmaşası olmak üzere üç temel sonuç
tespit edilmiştir. Tespit edilen bu sonuçlar biyoloji disiplini ve stil temelli öğretim ile
ilişkilendirilmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-07-29T07:29:30Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |