Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGerçek, Cem
dc.contributor.authorDoğan, Eda
dc.date.accessioned2022-07-29T07:29:30Z
dc.date.issued2022-06-15
dc.date.submitted2022-06-10
dc.identifier.citationDoğan, E. (2022). Stil Sınıflandırma Araştırmalarının Biyoloji Öğretimi Çerçevesinde İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26595
dc.description.abstractThis study examines the distribution of style classification studies conducted within the framework of biology teaching according to the determined criteria. A general analysis of the style-based master's and doctoral dissertations and articles including the teaching of biology subjects, which were made in Turkey between the years 1990-2021, was carried out. A descriptive study was conducted using the qualitative research method. In the study, theses were obtained from the YÖK Ulusal Tez Merkezi database, and the articles were obtained from the electronic resource of TÜBİTAK ULAKBİLİM TR Dizin by using the keywords determined by the researcher. At the end of the document analysis, a total of 133 theses, including 107 master's theses and 26 doctoral theses, and 95 articles were included in the research. Only the theses and articles that are open to full-text form access have been reviewed. The content analysis of the data was carried out by means of the "Article Survey Form" and "Thesis Survey Form" prepared by the researcher. The findings are presented with descriptive statistics (frequency – percentage values) in the form of determined themes, categories, subcategories and codes. Three main results were identified in the study: the diversity of style classifications, the complexity caused by the classification of these classifications into different types and dimensions, and the conceptual confusion arising from the definition and use of the word of style. These identified results were associated with biology discipline and style-based teaching.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectStiltr_TR
dc.subjectZihinsel stiltr_TR
dc.subjectStil temelli öğretimtr_TR
dc.subjectBiyoloji öğretimitr_TR
dc.subjectİçerik analizitr_TR
dc.titleStil Sınıflandırma Araştırmalarının Biyoloji Öğretimi Çerçevesinde İncelenmesitr_TR
dc.title.alternativeThe Examınatıon Of Style Classıfıcatıon Researches In The Framework Of Bıology Teachıngtr_en
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma, biyoloji öğretimi çerçevesinde yapılan stil sınıflandırma araştırmalarının belirlenen ölçütlere göre dağılımını incelemektedir. Türkiye’de 1990-2021 yılları arasında yapılmış olan, biyoloji konularının öğretimini içeren stil temelli yüksek lisans ve doktora tezleri ile makalelerin genel analizi yapılmıştır. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak, betimsel nitelikte bir araştırma yürütülmüştür. Çalışmada tezler YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından, makaleler ise TÜBİTAK ULAKBİLİM TR Dizin elektronik kaynağından araştırmacı tarafından belirlenen anahtar kelimeler kullanılarak elde edilmiştir. Doküman analizi sonunda 107 yüksek lisans tezi ve 26 doktora tezi olmak üzere toplam 133 tez çalışması ile 95 makale araştırmaya dahil edilmiştir. Yalnızca tam metin olarak erişime açık olan tez ve makalelerin taraması yapılmıştır. Araştırmacı tarafından hazırlanan “Makale Tarama Formu” ve “Tez Tarama Formu” aracılığı ile verilerin içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Bulgular belirlenen tema, kategori, alt kategori ve kodlar özelinde betimleyici istatistikler (frekans – yüzde değerleri) ile sunulmuştur. Çalışmada stil sınıflandırmalarının çeşitliliği, bu sınıflandırmaların kendi içlerinde farklı tür ve boyutlara ayrılmaları dolayısıyla boyut fazlalığından oluşan karmaşıklık ve başlı başına stil kavramının tanımlama ve kullanım şekillerinden doğan kavram karmaşası olmak üzere üç temel sonuç tespit edilmiştir. Tespit edilen bu sonuçlar biyoloji disiplini ve stil temelli öğretim ile ilişkilendirilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-07-29T07:29:30Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster