Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKoçak Altundağ, Canan
dc.contributor.authorPilevne, Tuğsem
dc.date.accessioned2022-07-29T07:27:55Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-06-03
dc.identifier.citationBu çalışma kimya öğretmen adaylarının organik kimya laboratuvarındaki kaygı, endişe ve başarı düzeylerinin TGA yöntemi kullanılarak incelenmesi üzerine yapılmıştır.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26591
dc.descriptionBu araştırmanın amacı, organik kimya laboratuvar dersinde Tahmin Et-Gözle-Açıkla (TGA) yöntemine dayalı olarak hazırlanan laboratuvar uygulamalarının kimya öğretmen adaylarının kimya laboratuvarına yönelik öz yeterlik ve endişe düzeyleri ile kimya başarıları üzerine etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu, Hacettepe Üniversitesi Kimya Eğitimi Anabilim Dalı’nda organik kimya laboratuvar dersini alan 29 kimya öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada TGA yöntemiyle desteklenen laboratuvar uygulamalarında öğrencilerin öğrenecekleri bilgilerle önceden yapılandırdıkları bilgileri arasında ilişki kuracakları, bu şekilde hem teorik bilgilerin hem de pratik becerilerin bir arada kullanılmasının sağlanmasıyla organik kimya laboratuvarında çok yönlü öğrenme süreçlerinin olumlu bir şekilde gerçekleşeceği düşünülmüştür.tr_TR
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the effects of self-sufficiency, anxiety levels and achievements in chemistry in the organic chemistry laboratories. The study group comprised 29 pre-service chemistry teachers took organic chemistry laboratory lesson at Hacettepe University, Department of Chemistry Education. In the laboratory applications supported by POE (Prediction-Observation-Explanation) technique students are expected to form links between the knowledge that is taught and pre-constructed knowledge of their own. In this way, the expected positive outcome is the sophisticated learning processes using both theoretical and practical skills developed in the laboratory environments. The study aims to research the effect of the applications prepared based on the POE technique on laboratory applications of Chemistry teacher trainees. A quasi-experimental design with a pretest-posttest control group was used in the quantitative dimension of the research. In this research, Organic Chemistry Achievement Test (Önen, Altundağ & Mustafaoğlu, 2015), Chemistry Laboratory Self-Efficacy Scale (Alkan, 2016) and Chemistry Laboratory Anxiety Scale (Azizoğlu & Uzuntiryaki, 2006) were used as data collection tools. Mann Whitney U Test and Wilcoxon Test were used in the analysis of pretest-posttest score comparisons of the experimental group and the control group. On the qualitative side of the research, interviews will be held about the activity related to the applied method with students in the experiment group. In this wise, the effects of Organic Chemistry Laboratory applications supported by the POE technique, on the self-sufficiency, anxiety levels and achievements in Organic Chemistry will be found out and interpreted.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTGA (tahmin-gözle-açıkla)tr_TR
dc.subjectOrganik kimya laboratuvarı
dc.subjectKimya öğretmen adayları
dc.subjectKaygı
dc.subjectBaşarı
dc.subjectÖz yeterlik
dc.subjectÇalışma kâğıtları
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleOrganik Kimya Laboratuvar Uygulamalarında TGA (Tahmin – Gözle- Açıkla) Destekli Etkinliklerin Çeşitli Değişkenler Üzerine Etkisinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı, organik kimya laboratuvar dersinde Tahmin Et-Gözle-Açıkla (TGA) yöntemine dayalı olarak hazırlanan laboratuvar uygulamalarının kimya öğretmen adaylarının kimya laboratuvarına yönelik öz yeterlik ve endişe düzeyleri ile kimya başarıları üzerine etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu, Hacettepe Üniversitesi Kimya Eğitimi Anabilim Dalı’nda organik kimya laboratuvar dersini alan 29 kimya öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada TGA yöntemiyle desteklenen laboratuvar uygulamalarında öğrencilerin öğrenecekleri bilgilerle önceden yapılandırdıkları bilgileri arasında ilişki kuracakları, bu şekilde hem teorik bilgilerin hem de pratik becerilerin bir arada kullanılmasının sağlanmasıyla organik kimya laboratuvarında çok yönlü öğrenme süreçlerinin olumlu bir şekilde gerçekleşeceği düşünülmüştür. Bu çalışma, organik kimya laboratuvar dersinde TGA yöntemine dayalı olarak hazırlanan laboratuvar uygulamalarının kimya öğretmen adaylarının öz yeterlik, kaygı ve başarı düzeyleri üzerine etkileri belirlemek üzere desenlenmiştir. Araştırmanın nicel boyutunda ön-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. “Organik Kimya Başarı Testi” (Önen, Altundağ & Mustafaoğlu, 2015), “Kimya Laboratuvar Öz Yeterlik Ölçeği” (Alkan, 2016) ve “Kimya Laboratuvarı Endişe Ölçeği” (Azizoğlu & Uzuntiryaki, 2006) kullanılmıştır. Deney grubunun ve kontrol grubunun ön-son test puan karşılaştırmalarının analizinde Mann Whitney U testi ve Wilcoxon testi kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda ise yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonucuna göre TGA yöntemiyle desteklenen organik kimya laboratuvar uygulamaları, deney grubundaki öğretmen adaylarının öz yeterlik inançlarını ve başarılarını artırmada etkili olurken, endişelerini azaltmayı da sağlamıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentKimya Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-01-31T07:27:55Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypelearning objecttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster