Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGücüm, Emine Berna
dc.contributor.authorÖzcan, Cansu
dc.date.accessioned2022-04-01T06:45:55Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-02-23
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26024
dc.description.abstractEducators have been working for many years to improve student achievement at the national and international level. It may be possible to say that hands-on activities aimed at improving student achievement will contribute to students' meaningful and permanent learning. This research aimed to study the effects of the online guided inquiry approach to improve the achievement, scientific process skills and reading comprehension skills -of sixth grade students in a school with a middle-upper socioeconomic level. In line with the determined purpose, 60 students enrolled in the sixth grade of a public school in the Konyaaltı district of Antalya province in the 2020-2021 academic year constituted the study group of the research. The distribution of the students to the experimental and control groups was determined as thirty students for each group. While the achievement test for the Systems in Our Body unit, the scientific process skills test and the reading comprehension test were applied to the experimental group in which the online guided inquiry approach was carried out and the control group in which the traditional method was carried out, the achievement test was applied again as a retention test six weeks after the interaction that lasted for 30 lesson hours. As a result of the analyzes designed with repeated measurements, it was found that there was a significant difference in favor of the experimental group in the development of achievement, scientific process skills and reading comprehension skills. As a result, it can be said that the online guided inquiry approach has a positive effect on students' achievement, scientific process skills and reading comprehension skills.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectFen öğretimitr_TR
dc.subjectÇevrimiçi rehberli araştırma yaklaşımıtr_TR
dc.subjectBaşarı düzeyitr_TR
dc.subjectKalıcılıktr_TR
dc.subjectBilimsel süreç becerileritr_TR
dc.subjectOkuduğunu anlama becerileritr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleÇevrimiçi Rehberli Araştırma Yaklaşımının Altıncı Sınıf Fen Öğrencilerinin Başarı, Bilimsel Süreç ve Okuduğunu Anlama Becerilerine Etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe Effects Of Onlıne Guıded Inquıry Approach On Sıxth Grade Students’ Scıence Achıevement, Scıence Process Skıll And Readıng Comprehensıontr_en
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetUlusal ve uluslararası düzeyde öğrenci başarısını geliştirmek amacıyla eğitimciler uzun yıllardır çalışmaktadır. Öğrenci başarılarını geliştirmeye yönelik uygulamalı etkinliklerin işe koşulmasıyla öğrencilerin anlamlı ve kalıcı öğrenmelerine katkı sağlayacağını söylemek mümkün olabilir. Bu araştırma, orta-üst sosyoekonomik düzeye sahip bir okulda altıncı sınıf öğrencilerinin başarılarını, bilimsel süreç becerilerini ve okuduğunu anlama becerilerini geliştirmeye yönelik çevrimiçi rehberli araştırma yaklaşımının etkilerini çalışmayı amaçlamıştır. Belirlenen amaç doğrultusunda, 2020-2021 eğitim öğretim yılında Antalya ili Konyaaltı ilçesinde bulunan bir devlet okulunun altıncı sınıfına kayıtlı 60 öğrenci araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Öğrencilerin deney ve kontrol gruplarına dağılımı ise her bir grup için otuz öğrenci olarak belirlenmiştir. Çevrimiçi rehberli araştırma yaklaşımının yürütüldüğü deney grubu ile geleneksel yöntemin yürütüldüğü kontrol grubuna Vücudumuzdaki Sistemler ünitesine yönelik başarı testi, bilimsel süreç becerileri testi ve okuduğunu anlama becerileri testi uygulanırken 30 ders saati süren etkileşimin altı hafta sonrasında kalıcılık testi olarak başarı testi tekrar uygulanmıştır. Tekrarlı ölçümlerle tasarlanan analizlerin sonucunda, başarı, bilimsel süreç becerileri ve okuduğunu anlama becerileri gelişiminin deney grubu lehine manidar olduğuna ulaşılmıştır. Sonuç olarak, çevrimiçi rehberli araştırma yaklaşımının öğrencilerin başarı, bilimsel süreç becerileri ve okuduğunu anlama becerilerine olumlu etkisinin olduğu söylenebilir.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleritr_TR
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster