Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSaygı, Elif
dc.contributor.authorKarakaya, Ali
dc.date.accessioned2021-09-01T11:48:02Z
dc.date.issued2021-08
dc.date.submitted2021-06-11
dc.identifier.citationKarakaya, A. (2021). Türkiye, Kanada ve Singapur matematik öğretim programlarının geometri ve ölçme öğrenme alanının karşılaştırılması (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25295
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the geometry and measurement learning domains at the secondary school level in Mathematics Curriculum (MAC) of Turkey, Canada and Singapore to reveal similarities and differences. This study is structured as content analysis from qualitative research procedures. In this study, data was collected by document review from qualitative data collection methods. Documents MAC are available on the official web pages of the relevant countries. The obtained documents were translated into Turkish by the researcher and opinions were received from three experts. Data in the study was compared by using the descriptive analysis from qualitative data analysis methods. As regards the findings, although there are differences in names in the sub-learning domains of MAC, it has been determined that an important part of their content is similar to each other. It was deduced that concepts were described in MAC of Turkey, while relationships between concepts were emphasized in MAC of Canada (Ontario) and Singapore contents. Depending on this result, it can be said that there are less transitions of grade and relations between geometric concepts related to the geometry and measurement learning domain at the secondary school level in MAC of Turkey. It’s thought that the findings obtained can be important in terms of developing the geometry and measurement learning domain at the secondary school level in MAC of Turkey.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectGeometri ve ölçme öğrenme alanıtr_TR
dc.subjectMatematik öğretim programıtr_TR
dc.subjectOrtaokultr_TR
dc.subjectKanadatr_TR
dc.subjectSingapurtr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleTürkiye, Kanada ve Singapur Matematik Öğretim Programlarının Geometri ve Ölçme Öğrenme Alanının Karşılaştırılmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın temel amacı, Türkiye, Kanada ve Singapur Matematik Dersi Öğretim Programı (MDÖP) ortaokul düzeyi geometri ve ölçme öğrenme alanlarının karşılaştırılarak benzerlik ve farklılıkların ortaya konulmasıdır. Araştırmada nitel veri toplama yöntemlerinden doküman incelemesiyle veriler toplanmıştır. Türkiye, Kanada ve Singapur MDÖP dokümanlarına ilgili ülkelerin erişime açık resmi web sayfaları üzerinden ulaşılmıştır. Ulaşılan Kanada (Ontario) ve Singapur MDÖP dokümanları araştırmacı tarafından Türkçeye çevrilmiş ve üç uzmandan görüş alınmıştır. Araştırmada nitel veri analiz yöntemlerinden betimsel analiz yöntemi kullanılarak veriler karşılaştırılmıştır. Elde edilen bulgularda Türkiye, Kanada (Ontario) ve Singapur MDÖP ortaokul düzeyi geometri ve ölçme öğrenme alanı genel hedefleri arasında farklılıklar tespit edilmiştir. İncelenen öğretim programlarının alt öğrenme alanlarında isim olarak farklılıklar olsa da içeriklerinin önemli bölümünün birbirine benzer olduğu belirlenmiştir. En fazla geometri ve ölçme kazanımına Türkiye MDÖP, en az ise Kanada (Ontario) MDÖP sahip olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca Türkiye MDÖP ortaokul düzeyi geometri ve ölçme kazanımlarının, Kanada (Ontario) MDÖP ortaokul düzeyi ile içerik açısından daha uyumlu olduğu tespit edilmiştir. Türkiye MDÖP’de kavramların tarifinin yapıldığı, Kanada (Ontario) ve Singapur MDÖP içeriklerinde ise kavramlar arası ilişkilerin vurgulandığı sonucuna varılmıştır. Bu sonuca bağlı olarak Türkiye MDÖP ortaokul düzeyi geometri ve ölçme öğrenme alanına ilişkin sınıf düzeyleri arasında geçişlerin ve geometrik kavramlar arası ilişkilerin daha az olduğu söylenebilir. Elde edilen bulguların Türkiye MDÖP ortaokul düzeyi geometri ve ölçme öğrenme alanının geliştirilmesi açısından önemli olabileceği düşünülmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-09-01T11:48:02Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypelearning objecttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess