dc.contributor.advisor | Saygı, Elif | |
dc.contributor.author | Karakaya, Ali | |
dc.date.accessioned | 2021-09-01T11:48:02Z | |
dc.date.issued | 2021-08 | |
dc.date.submitted | 2021-06-11 | |
dc.identifier.citation | Karakaya, A. (2021). Türkiye, Kanada ve Singapur matematik öğretim programlarının geometri ve ölçme öğrenme alanının karşılaştırılması (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/25295 | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the geometry and measurement learning
domains at the secondary school level in Mathematics Curriculum (MAC) of
Turkey, Canada and Singapore to reveal similarities and differences. This study is
structured as content analysis from qualitative research procedures. In this study,
data was collected by document review from qualitative data collection methods.
Documents MAC are available on the official web pages of the relevant countries.
The obtained documents were translated into Turkish by the researcher and
opinions were received from three experts. Data in the study was compared by
using the descriptive analysis from qualitative data analysis methods. As regards
the findings, although there are differences in names in the sub-learning domains
of MAC, it has been determined that an important part of their content is similar to
each other. It was deduced that concepts were described in MAC of Turkey, while
relationships between concepts were emphasized in MAC of Canada (Ontario)
and Singapore contents. Depending on this result, it can be said that there are
less transitions of grade and relations between geometric concepts related to the
geometry and measurement learning domain at the secondary school level in
MAC of Turkey. It’s thought that the findings obtained can be important in terms of
developing the geometry and measurement learning domain at the secondary
school level in MAC of Turkey. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Geometri ve ölçme öğrenme alanı | tr_TR |
dc.subject | Matematik öğretim programı | tr_TR |
dc.subject | Ortaokul | tr_TR |
dc.subject | Kanada | tr_TR |
dc.subject | Singapur | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | Türkiye, Kanada ve Singapur Matematik Öğretim Programlarının Geometri ve Ölçme Öğrenme Alanının Karşılaştırılması | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmanın temel amacı, Türkiye, Kanada ve Singapur Matematik Dersi
Öğretim Programı (MDÖP) ortaokul düzeyi geometri ve ölçme öğrenme alanlarının
karşılaştırılarak benzerlik ve farklılıkların ortaya konulmasıdır. Araştırmada nitel
veri toplama yöntemlerinden doküman incelemesiyle veriler toplanmıştır. Türkiye,
Kanada ve Singapur MDÖP dokümanlarına ilgili ülkelerin erişime açık resmi web
sayfaları üzerinden ulaşılmıştır. Ulaşılan Kanada (Ontario) ve Singapur MDÖP
dokümanları araştırmacı tarafından Türkçeye çevrilmiş ve üç uzmandan görüş
alınmıştır. Araştırmada nitel veri analiz yöntemlerinden betimsel analiz yöntemi
kullanılarak veriler karşılaştırılmıştır. Elde edilen bulgularda Türkiye, Kanada
(Ontario) ve Singapur MDÖP ortaokul düzeyi geometri ve ölçme öğrenme alanı
genel hedefleri arasında farklılıklar tespit edilmiştir. İncelenen öğretim
programlarının alt öğrenme alanlarında isim olarak farklılıklar olsa da içeriklerinin
önemli bölümünün birbirine benzer olduğu belirlenmiştir. En fazla geometri ve
ölçme kazanımına Türkiye MDÖP, en az ise Kanada (Ontario) MDÖP sahip
olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca Türkiye MDÖP ortaokul düzeyi geometri ve
ölçme kazanımlarının, Kanada (Ontario) MDÖP ortaokul düzeyi ile içerik açısından
daha uyumlu olduğu tespit edilmiştir. Türkiye MDÖP’de kavramların tarifinin
yapıldığı, Kanada (Ontario) ve Singapur MDÖP içeriklerinde ise kavramlar arası
ilişkilerin vurgulandığı sonucuna varılmıştır. Bu sonuca bağlı olarak Türkiye MDÖP
ortaokul düzeyi geometri ve ölçme öğrenme alanına ilişkin sınıf düzeyleri arasında
geçişlerin ve geometrik kavramlar arası ilişkilerin daha az olduğu söylenebilir. Elde
edilen bulguların Türkiye MDÖP ortaokul düzeyi geometri ve ölçme öğrenme
alanının geliştirilmesi açısından önemli olabileceği düşünülmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2021-09-01T11:48:02Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | learning object | tr_TR |