Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAtav, Esin
dc.contributor.authorÇağlar, Elçin
dc.date.accessioned2021-09-01T11:25:19Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-06-16
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25267
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to investigate the opinions of biology teachers about context-based activities and worksheets. Based on this goal, teachers'; It was aimed to determine their expectations from the process and their views on the applicability and usefulness of context-based biology teaching. Phenomenology pattern study method was used in this research conducted with the qualitative research paradigm. The study was carried out with 15 biology teachers working at Şehit Özgür Kara Anatolian High School Fatih Sultan Mehmet Imam Hatip High School Kalaba Anatolian High School and Kalaba Vocational High School named by the researcher. In the study, each teacher examined two context-based biology teaching activities and gave their opinions. During the interviews, teachers were asked questions within the framework of the competencies of the worksheets prepared with context-based teaching, and then deepening questions were asked to the teachers accordingly. Interviews with teachers were recorded with a tape recorder. The data of the study were collected through observation, interview and field notes. Content analysis was performed on the data obtained at the end of the research. The obtained findings are explained and evaluated by creating codes and categories. As a result of the study, it was determined that teachers of 11 found the worksheets prepared with context-based teaching applicable and useful, while 4 teachers did not find the worksheets prepared with context-based teaching applicable and useful. It is thought that current school conditions and course durations also contribute to teachers' finding the worksheets prepared with context-based teaching sufficient. Keywords: context-based biology teaching; context-based worksheets; biology teachers; applicabilitytr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBağlam temelli biyoloji öğretimitr_TR
dc.subjectBağlam temelli çalışma yaprakları
dc.subjectBiyoloji öğretmenleri
dc.subjectUygulanabilirlik
dc.titleBiyoloji Eğitiminde Bağlam Temelli Tasarlanan Öğretim Materyallerinin Uygulanabilirliğine Yönelik Öğretmen Görüşleritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada, biyoloji öğretmenlerinin bağlam temelli etkinlik ve çalışma yaprakları ile ilgili görüşlerinin araştırılması hedeflenmiştir. Bu hedeften yola çıkarak öğretmenlerin; süreçten beklentilerinin, bağlam temelli biyoloji öğretiminin uygulanabilirliğine ve kullanışlılığına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yaklaşımıyla yürütülen bu araştırmada olgu bilim desen çalışması yöntemi kullanılmıştır. Çalışma, araştırmacı tarafından seçilen Şehit Özgür Kara Anadolu Lisesi, Fatih Sultan Mehmet İmam Hatip Lisesi, Kalaba Anadolu Lisesi ve Kalaba Meslek Lisesi’nde çalışan 15 biyoloji öğretmeniyle yürütülmüştür. Araştırmada, her bir öğretmen iki bağlam temelli biyoloji öğretim etkinliğini incelemiş ve çalışma yaprakları ile ilgili kendilerine yöneltilen sorular vasıtasıyla yazılı olarak görüşlerini bildirmişlerdir. Teyit amaçlı yapılan görüşmeler sırasında ise öğretmenlere bağlam temelli öğretimle hazırlanan çalışma yapraklarının yeterlikleri çerçevesinde sorular yöneltilmiş, dönütler verilerek derinleştirme soruları sorulmuştur. Öğretmenlerle yapılan bu görüşmeler not tutularak kayıt altına alınmıştır. Araştırmanın verileri online yazılı olarak ve sonrasında gerçekleştirilen görüşmeler vasıtasıyla toplanmıştır. Araştırma bitiminde ulaşılan verilere içerik analizi yapılmıştır. Elde edilen bulgular kodlar ve kategoriler oluşturularak anlatılmış ve değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda, 11 öğretmenin bağlam temelli öğretimle hazırlanan çalışma yapraklarını uygulanabilir ve kullanışlı bulduğu, 4 öğretmenin ise bağlam temelli öğretimle hazırlanan çalışma yapraklarını uygulanabilir ve kullanışlı bulmadığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerin bağlam temelli öğretimle hazırlanan çalışma yapraklarını uygulanabilir bulmamalarına mevcut okul şartlarının ve ders sürelerinin yetersiz olmasının etkisi olduğu belirlenmiştir. Anahtar sözcükler: bağlam temelli biyoloji öğretimi, bağlam temelli çalışma yaprakları, biyoloji öğretmenleri, uygulanabilirlik.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-09-01T11:25:19Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster