dc.contributor.advisor | Özkök, Güldem Alev | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Tuğçe | |
dc.date.accessioned | 2019-10-17T12:06:01Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-07-03 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/9219 | |
dc.description.abstract | A learning object is a digital object that can be used in the learning-teaching process comprising a learning goal. This study aimed to design, develop and evaluate a new generation learning objects as a learning resource. The research was carried out by design-based research method in two separate implementations with the 11th-grade students at the secondary education level. Each implementation consists of (a) problem analysis of a complex problem in a real-world context, (b) design solution, (c) develop solution, (d) evaluate in practice, and (e) reflection phases. The new generation learning object was designed and developed based on the Information Systems Success Model. At the end of the implementations, the new generation learning object components were identified as content acquisition, active learning activities, formative evaluation, and product creation. The new generation learning object developed within the scope of the study was tested in a real classroom environment and evaluated through the quality rubric, teacher and student interview forms. At the end of the first implementation, the pedagogical quality level was moderate, the content quality and technical quality levels were high. In the second cycle, unlike in the first cycle, the steps of pre-study and formative evaluation were added while students were developing their products, the learning scope and content amount were expanded, and the learning content was updated. As a result of the evaluation, the scores for pedagogical quality, content quality, and technical quality dimensions were examined and the scores obtained in the second cycle were found to be higher. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | Öz ii
Abstract iii
Teşekkür iv
Tablolar Dizini vii
Şekiller Dizini x
Simgeler ve Kısaltmalar Dizini xi
Bölüm 1 Giriş 1
Problem Durumu 1
Araştırmanın Amacı ve Önemi 5
Araştırma Problemi 6
Sınırlılıklar 8
Tanımlar 8
Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 10
Araştırmanın Kuramsal Temeli 10
İlgili Araştırmalar 19
İlgili Araştırmalar Özet 39
Bölüm 3 Yöntem 40
Tasarım Tabanlı Araştırma Yöntemi 40
Sentezlenmiş Jenerik Tasarım Tabanlı Araştırma Modeli 40
Çalışma Grubu 49
Veri Toplama Araçları 49
Araştırmacının Rolü 58
Araştırma Modeli 59
Veri Analizi 76
Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 78
Araştırma Probleminin Sınanması 78
Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 100
Sonuçlar ve Tartışma 100
Öneriler 108
Kaynaklar 109
EK-A: Öğrenme Nesnesi Kalite Rubriği 127
EK-B: Yeni Nesil Öğrenme Nesnesine Yönelik Öğrenci Görüşme Formu 131
EK-C: Yeni Nesil Öğrenme Nesnesine Yönelik Öğretmen Görüşme Formu 133
EK-Ç: Öğretmen Toplantılarından Görüntüler 135
EK-D: Yeni Nesil Öğrenme Nesnesi Arayüzü 136
EK-E: Etik Komisyonu Onay Bildirimi 138
EK-F: Etik Beyanı 139
EK-G: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu 140
EK Ğ: Thesis Originality Report 141
EK-H: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 142 | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Bilgi sistemleri başarı modeli | tr_TR |
dc.subject | Tasarım tabanlı araştırma | tr_TR |
dc.subject | Zeki öğrenme | tr_TR |
dc.subject | Zeki öğrenme nesnesi | tr_TR |
dc.subject | Information systems success model | tr_TR |
dc.subject | Design based research | tr_TR |
dc.subject | Smart learning | tr_TR |
dc.subject | Smart learning object | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Eğitim | tr_TR |
dc.title | Yeni Nesil Öğrenme Nesnesi Tasarımı, Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | Design, Developed And Evaluation Of New Generation Learning Object | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Öğrenme nesnesi, bir öğrenme hedefi içeren öğrenme – öğretme sürecinde kullanılabilecek dijital bir objedir. Bu çalışmada bir öğrenme kaynağı olarak yeni nesil öğrenme nesnesi tasarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, tasarım tabanlı araştırma yöntemiyle ortaöğretim düzeyinde 11. sınıf öğrencileri ile iki ayrı uygulama olacak şekilde gerçekleştirilmiştir. Her bir uygulama (a) Gerçek dünyadaki karmaşık bir problemin analizi, (b) çözüm tasarlama, (c) çözüm geliştirme, (d) uygulamada değerlendirme, (e) yansıma evrelerinden oluşmaktadır. Yeni nesil öğrenme nesnesi Bilgi Sistemleri Başarı Modeli temel alınarak tasarlanmış ve geliştirilmiştir. Uygulamalar sonunda yeni nesil öğrenme nesnesi bileşenleri; içerik kazanımı, aktif öğrenme etkinlikleri, biçimlendirici değerlendirme, ürün oluşturma olarak belirlenmiştir. Çalışma kapsamında geliştirilen yeni nesil öğrenme nesnesi gerçek sınıf ortamında test edilmiş; kalite rubriği, öğretmen ve öğrenci görüşme formları aracılığıyla değerlendirilmiştir. İlk uygulama sonunda pedagojik kalite düzeyi orta, içerik kalitesi ve teknik kalite düzeyleri yüksek bulunmuştur. İkinci döngüde birinci döngüden farklı olarak öğrencilerin kendi ürünlerini geliştirirken ön çalışma yapma ve biçimlendirici değerlendirme adımları eklenmiş, öğrenme kapsamı, içerik miktarı genişletilmiş, öğrenme içeriği güncellenmiştir. Değerlendirme sonucunda pedagojik kalite, içerik kalitesi ve teknik kalite boyutlarına ait puanlar incelendiğinde, ikinci döngüde elde edilen puanların daha yüksek olduğu görülmüştür. | tr_TR |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2020-04-20T12:06:01Z | |
dc.identifier.ORCID | https://orcid.org/0000-0002-7232-7163 | tr_TR |