dc.contributor.advisor | Şahin, Ali Ekber | |
dc.contributor.author | Aydın, Şeyma | |
dc.date.accessioned | 2019-07-26T08:30:39Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-05-28 | |
dc.identifier.citation | Aydın, Ş. (2019). Meslekte yeni olan ilkokul öğretmenlerinin sınıfta düzeni yeniden sağlamaya ilişkin uygulamaları, Ankara Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/8057 | |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to describe the experiences and practices of the novice primary school teachers, related to establishing order in their classrooms. In line with this purpose, nine primary school teachers who have less than three-years of teaching experience in a primary school at Muş city center included in the study using criterion sampling technique in the academic year of 2016-2017. Based on qualitative approach the phenomenological research method has been used in the research. Data have been collected through face-to-face interview and observations. The semi-structured interview form developed by the researcher has been used to collect data. In the observation process, the participants have been observed by the researcher with non-participant observer role and the notes have been taken in the observation form. Content analysis method has been used to analyze the data obtained from the study. As a result of the research, it was concluded that the physical and pedagogical opinions of the teachers were not sufficient. Also, student misbehaviors have been frequently observed in the classroom of each teacher. This study showed that in order to establish order in the classrooms. The teachers were mostly engaged in communication with parents. Other practices such as using questioning technique, meeting with students, differentiating activities, directing them to guidance service, and reminding the rules were rarely used. One of the prominent results of the study was that the corporal punishments were not applied by teacher. According to opinions of the classroom teachers, it was concluded that “the total duration/professional experience in the profession” was effective and significant in determining the practices for establishing order in classrooms. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | Öz ii
Abstract iii
Teşekkür iv
Tablolar Dizini vii
Bölüm 1 Giriş 1
Problem Durumu 1
Araştırmanın Amacı ve Önemi 5
Araştırma Problemi 7
Sayıltılar 8
Sınırlılıklar 8
Tanımlar 8
Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 9
Araştırmanın Kuramsal Temeli 9
İlgili Araştırmalar 25
Bölüm 3 Yöntem 31
Araştırmanın Modeli 31
Çalışma Grubu 33
Araştırmacının Rolü 35
Veri Toplama Süreci 36
Veri Toplama Araçları 37
Verilerin Analizi 40
Araştırmanın Güvenirliği, İç ve Dış Geçerliği 41
Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 43
Öğretmenlerin Sınıftaki Düzene İlişkin Görüşlerine İlişkin Bulgular ve Yorumlar 43
İstenmeyen Davranışlara ilişkin Bulgular ve Yorumlar 48
Düzeni Yeniden Sağlamaya İlişkin Bulgular ve Yorumlar 57
Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 72
Sonuç ve Tartışma 72
Öneriler 77
Kaynaklar 80
EK-A: Öğrenci Gönüllü Katılım Formu 97
EK-B: Veli Gönüllü Katılım Formu 98
EK-C: Öğretmen Gönüllü Katılım Formu 99
EK-Ç: Görüşme Formu 100
EK-D: Etik Komisyonu Onay Bildirimi 102
EK-E: Muş İl Milli Eğitim Müdürlüğü Uygulama İzni 103
EK-F: Etik Beyanı 105
EK-G: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu 106
EK-H: Thesis Originality Report 107
EK-I: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 108 | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | İlkokul öğretmeni | tr_TR |
dc.subject | Düzeni yeniden sağlama | tr_TR |
dc.subject | Sınıf yönetimi | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Konu Başlıkları Listesi::Eğitim | tr_TR |
dc.title | Meslekte Yeni Olan İlkokul Öğretmenlerinin Sınıfta Düzeni Yeniden Sağlamaya İlişkin Uygulamaları | tr_TR |
dc.title.alternative | Practices Of Beginning Primary School Teachers In Dealing With Restoring Order In Classroom | tr_eng |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmada meslekte yeni olan ilkokul öğretmenlerinin sınıf yönetiminin düzeni yeniden sağlama boyutuna ilişkin deneyimlerini ve uygulamalarını betimlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda amaçlı örnekleme çerçevesinde ölçüt örneklem türü kullanılarak 2016-2017 eğitim öğretim yılında Muş ili merkezinde bulunan bir ilkokulda görev yapan üç yıl ya da daha az deneyime sahip dokuz ilkokul öğretmenine ulaşılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımı kullanılmış ve nitel araştırma türlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseninden yararlanılmıştır. Veriler yüz yüze görüşmeler ve gözlemler yoluyla toplanmıştır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Gözlem sürecinde ise katılımcılar, araştırmacı tarafından katılımcı olmayan gözlemci rolüyle sınıf ortamlarında gözlemlenmiş ve gözlem formuna notlar alınmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin fiziksel ve öğretimsel düzen görüşlerinin yeterli olmadığı sonucuna varılmıştır. Ayrıca her öğretmenin sınıfında istenmeyen davranışların sıklıkla görüldüğü ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin düzeni yeniden sağlamaya yönelik en çok “aile ile iletişim kurma”, en az “soru sorma, bireysel görüşme, farklı etkinlik yaptırma, rehberlik servisine yönlendirme, kuralları hatırlatma” gibi uygulamalarda bulundukları belirlenmiştir. Araştırmada öne çıkan sonuçlardan biri, fiziksel cezaların öğretmenler tarafından kullanılmadığının görülmüş olmasıdır. Sınıf öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda düzeni yeniden sağlamaya yönelik uygulamalarının belirlenmesinde “meslekte geçirilen toplam süre/mesleki deneyimin” etkili olduğu sonucuna varılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | İlköğretim | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | - | |
dc.identifier.ORCID | https://orcid.org/0000-0001-6142-6409 | tr_TR |
dc.subject.ieee | IEEE Thesaurus Terms::Education | tr_TR |
dc.subject.eric | ERIC Thesaurus::Students, Teachers, School Personnel | tr_TR |