Başlık için İlköğretim Bölümü Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 187, listelenen: 1-20
-
0-36 Ay Çocuklara Yönelik Resimli Çocuk Kitaplarının Bir Analizi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-06)Children's books, children's; mental, social, emotional, language and personality development, aesthetic tendencies development, reading habits are expected to contribute to such a multidimensional development. The ... -
3-6 Yaş Çocuklarının Ebeveynlerine Bağlanma Stilleri: Tek ve Evli Ebeveynlerin Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)The aim of this research is to investigate the relationship between attachment styles of 3-6 year-old preschool children with single and married parents, and of these parents to their own parents. The materials of this ... -
48-66 Aylık Çocukların Bilimsel Süreç Becerileri ve Matematik Kavramları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)In this study relation between science process skills and mathematical concepts ofchildren with ages varying between 48-months and 66-months is analyzed.Science process skills and mathematical concepts of children are ... -
5 ve 6. Sınıf Öğrencilerinin Şekilsel Kavram Teorisi Çerçevesinde Temel Geometrik Kavramları Anlamlandırmasının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)In this study, it was aimed to explore how fifth and sixth grade students understand basic geometrical concepts considering the theory of figural concept. For this purpose, the researcher reviewed the related literature ... -
5, 6 ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Yüzdeler Konusunda Sayı Duyularının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The aim of this research was to investigate 5, 6 and 7th grade students number sense related to percent in terms of their grade level, gender and components of number sense.The study group consists of 454 5, 6 and 7th ... -
5-6 Yaş Çocuklarının Matematik Kavramları İle Yaratıcılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)This study aims to explore the relationship between children’s knowledge of mathematic concepts and creativity skills. Relational screening model was used in this quantitative study. The study group consists of 81 children ... -
5. ve 6. Sınıf Oğrencilerinin Kazanım Değerlendirme Uygulaması Sonuclarının Bilişsel Alanlar Acısından Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The subject of this study will be to examine the conclusion to multiple choice questions on the basis of cognitive fields by grade same 5 and 6 students who participated in all 4 Gain Assessment Practice (KDU) implemented ... -
6, 7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Olasılıksal Akıl Yürütme Düzeylerinin Cinsiyet, Sınıf Seviyesi ve Matematik Başarısı Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The aim of this study is to determine probabilistic reasoning skill levels of 6th, 7th and 8th grade students and to examine these skills in terms of gender, grade level and mathematics achievement. This research is a ... -
60-72 Aylık Çocukların Ekolojik Görüşlerinin Okullarda Orman Programı Kapsamında Hazırlanan Etkinliklere Göre İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This study examines ecological views of children aged 60-72 months changed following environmental education activities prepared by the researcher and carried out with the children, scope of the “Learning About Forests” ... -
7. Sınıf Öğrencilerinin İspata Yönelik Algı ve İspat Yapabilme Becerilerinin İrdelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)This study aims to determine the ability and perceptions of students towards proof after a teaching process with the objective of developing the perceptions and skills of 7th grade students towards proof. Accordingly, the ... -
8. Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Metaforik Algıları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015-10-14)ABSTRACT The aim of the thesis is to identify metaphorical perceptions of 8th grade students in secondary school towards the science and technology courses and to uncover the relationships between the level of motivation ... -
Aile Temelli Okuma Yazmaya Hazırlık Programının Çocukların Okuma Yazmaya Hazırlık Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The purpose of this study is to develop a readiness program which is convenient for development characteristics of children at pre-school stage, interests, needs and expectations of families and children, pre-school education ... -
Amasya İlindeki Sınıf Öğretmenlerinin Ağız ve Diş Sağlığı Konusundaki Bilgi ve Davranışları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-03-31)The aim of this research was to evaluate the knowledge and behaviors of primary school teachers related to oral and dental health. In line with this purpose, relationship between primary school teachers’ demographic ... -
Anaokuluna Devam Eden Çocukların Oyun Davranışları ve Oyunlarında Ortaya Çıkan Zorbalık Davranışları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)This study was conducted in the relational screening model, using the method of the technique of observing bullying and play behaviors of children in kindergarten appearing during play. Data of the study were collected ... -
Ankara İli Sınırları İçindeki Özel ve Resmi Anasınıfı ve Anaokulu Bahçelerinin Kullanım Yönünden İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)This work aims to analyze the patterns of use, equipment types and their state in public and private kindergarten playgrounds within the Province of Ankara. The analysis group consists of 39 randomly selected schools ... -
Annelerin Duygu Sosyalleştirme Davranışları İle Çocukların Duyguları Anlama Becerisi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)The aim of this study is to investigate the relationship between mothers’ emotion socialization behaviors and emotion understanding skills of children. Sample consist of 50 children who continuing preschool and their mothers ... -
Araştırma Sorgulamaya Dayalı Laboratuvarın Öğrencilerin Özyeterlik, Yaratıcılık Algısı ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This study is designed to search for the effect of inquiry based laboratory activities on pre-service science teachers’ self-efficacy perceptions, creativity perceptions and science process skills. The sample of the study ... -
Araştırmaya Dayalı Fen Öğretimine Yönelik Hazırlanan Mesleki Gelişim Programı Boyunca Sınıf Öğretmenlerinin Gelişimlerinin İzlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The aim of the study is to determine the effect of the professional development program for inquiry based science teaching on the development of classroom teachers. The teacher's development has been examined in terms ... -
Argümantasyon Destekli Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğretim Uygulamalarının Fen Öğretmen Eğitimindeki Etkililiği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The aim of the study is to develop, implement and evaluate argumentation-based inquiry teaching practices. In this context, the practices based on argumentation-based inquiry have been developed to educate individuals who ... -
Argümantasyon Tabanlı Bilim Eğitiminde Biçimlendirici Değerlendirme: Bir Konuşma Çözümlemesi Araştırması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)In this study, the participant teachers' pedagogical aims and interactive resources, and the questions that teachers use as an interactional resource in the informal formative assessment process and purposes of using these ...