Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKoçak Usluel, Yasemin
dc.contributor.authorTekeli, Perihan
dc.date.accessioned2019-02-12T06:08:38Z
dc.date.issued2018-07
dc.date.submitted2018-06-08
dc.identifier.citationapa 6tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5852
dc.description.abstractThis study aimed to investigate digital literacy experiences of the elderly people through workshop-based digital storytelling (DST). The digital storytelling workshop started with eight elderly volunteers who live in a nursing home. In this study, which is based on case study, one of the qualitative research techniques, the data was collected by the researcher through observation and semi-structured interviews during the workshop process. Individual, descriptive and content analysis were used to analyze the collected data. The results of the data analysis pointed out that digital literacy experiences of elderly people were differentiated in the DST workshop process. Especially the participants who experienced computers for the first time claimed that they got proud of themselves and happy with these activities during this process. It was determined that the opinions of the elderly who have negative views towards technology in the process of DST have changed positively. In addition to digital literacy experiences of the elderly people, their lives about DST were also investigated. One of the participants said that they added five years to their life with the pleasure they received during the DST process. In this study, the relationship of elder people with technology, how their digital literacy experiences in DST process are shaped, and the reflections of the elderly in DST process have been examined and it was concluded that they are willing to learn the technology when they are provided with suitable environment and given opportunitiestr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.subjectDijital Hikâye Anlatımı
dc.subjectYaşlılar
dc.subjectDijital Okuryazarlık
dc.titleDijital Hikâye Anlatımı Atölyesinde Yaşlıların Dijital Okuryazarlık Deneyimlerinin İncelenmesitr_TR
dc.title.alternativeInvestıgatıng Elderly’s Dıgıtal Lıteracy Experıences Through Dıgıtal Storytellıngtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada, dijital hikâye anlatımı atölyesi (DHAA) yoluyla yaşlıların dijital okuryazarlık deneyimlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubu, bir huzurevinde ikamet eden ve çalışmaya gönüllü olarak katılan sekiz yaşlıdan oluşmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması temel alınarak gerçekleştirilen bu çalışmada, veriler atölye süresince araştırmacı tarafından yapılan gözlem ve yarı yapılandırılmış görüşmeler ile toplanmıştır. Toplanan veriler tekil, betimsel ve içerik analiz ile çözümlenmiştir. Verilerin analizi sonucunda yaşlıların DHAA sürecinde dijital okuryazarlık deneyimlerinin farklılaştığı dikkati çekmiştir. DHAA sürecinde, özellikle ilk defa bilgisayar kullanımını deneyimleyen yaşlılar bunu başardıkları için kendileriyle gurur duyduklarını, bu tür etkinliklerden mutlu olduklarını ifade etmişlerdir. Dijital hikâye anlatımı (DHA) sürecinde teknolojiye karşı olumsuz görüşleri olan yaşlıların görüşlerinin olumluya doğru değiştiği belirlenmiştir. Bu çalışmada yaşlıların dijital okuryazarlık (DOY) deneyimlerinin yanısıra DHAA ile ilgili yaşantıları da incelenmiştir. Bu süreçle ilgili olarak katılımcılardan birisi DHAA’da aldığı haz ile ömrüne beş yıl kattığını ifade etmiştir. Bu çalışma ile yaşlıların teknoloji ile ilişkileri, DHAA sürecindeki dijital okuryazarlık deneyimlerinin nasıl şekillendiği ve yaşlıların DHA sürecindeki yansımaları ve yaşantıları irdelenmiş ve onlara uygun ortam ve fırsat sağlandığında teknolojiyi öğrenmeye istekli oldukları sonucuna ulaşılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileritr_TR
dc.contributor.authorID10203077tr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-07-08 T06:08:38Z


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster