Yayın tarihi için İlköğretim Bölümü listeleme
Toplam kayıt 189, listelenen: 1-20
-
İnsan Haklarının Etik Temelleri ve Uluslar Arası Düzenlemeler Çerçevesinde Yetişkinlere Yönelik İnsan Hakları Eğitimi Programı Geliştirme
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)One of the most significant successes in the 20th century is to acquire the notion of human rights. It has been defended by the human rights specialists that knowledge of human rights is essential for the protection and ... -
Ankara İli Sınırları İçindeki Özel ve Resmi Anasınıfı ve Anaokulu Bahçelerinin Kullanım Yönünden İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)This work aims to analyze the patterns of use, equipment types and their state in public and private kindergarten playgrounds within the Province of Ankara. The analysis group consists of 39 randomly selected schools ... -
İlköğretim Öğretmenlerinin Kontrol Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)The data of this study, that aims to develop an effective and reliable measuring instrument and to determine the relation between various variables and teachers practicing their profession at elementary schools, is obtained ... -
Uluslar Arası Bir Çevre Eğitimi Projesinin Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Çevre Bilincine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The main purpose of environmental education is to create environmental awareness.The aim of environmental education consist, as many scientists emphasize,environmental attitude and environmental behaviors the subject should ... -
Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Eğitiminde Argumantasyonun (Tartışma Teorisinin) Etkililiği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)In science education, teaching methods based on argumentation have a significant value. The aim of the research is to determine the effects of different applying methods of argumentation on metacognition and logical thinking ... -
Anaokuluna Devam Eden Çocukların Oyun Davranışları ve Oyunlarında Ortaya Çıkan Zorbalık Davranışları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)This study was conducted in the relational screening model, using the method of the technique of observing bullying and play behaviors of children in kindergarten appearing during play. Data of the study were collected ... -
Çocuk Hakları Eğitimi Programının Hazırlanması ve Değerlendiririlmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)This study is based on the preparation, application and assessment of a curriculum forteaching children s rights. Study aims at assessing the impact of a primary schoolcurriculum on the students cognitive and affective ... -
Fen ve Teknoloji Dersinde Belgesel Kullanılmasının 8. Sınıf Öğrencilerinin Hücre İle Kuvvet Konularındaki Başarılarına ve Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşlerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The present study investigated the influence of using documentary movies in 8th gradestudents achievements in the areas of Cell Division and Heredity and Force andMotion and on their views about the nature of science. ... -
Öğretmen Çocuk Etkileşiminin Niteliği İle Çocukların Öz Düzenleme Becerisi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)Aim of the research is to make validity and reliability study of Classroom Assessment Rating Scale-CLAS developed by Painta and et. al. (2008) in order to assess teacher child interaction quality at early childhood education ... -
İlköğretim Düzeyinde Performans Görevi ve Proje Uygulamaları Sürecinde Disiplinler Arası Yaklaşımın Etkililiği Üzerine Bir Çalışma
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The aim of this study was to determine interdisciplinary approach of effect on students' problem-solving skills in process of project and performance task implementation and students and teachers opinions on the applicability ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerin Düşük Düzeyde İstenmeyen Davranışlarına Yönelik Tepkilerinin Nitel Bir Analizi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The purpose of this study was to analyse the responds of the classroom teachers to minor misbehaviours of students. It was also aimed at finding out whether the responds of the teachers to such behaviours are differentiated ... -
Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Fen ve Teknoloji Dersi Kapsamında Okul Dışı Öğrenme Etkinliklerini Gerçekleştirme Amaçlarının Planlanmış Davranış Teorisi Yoluyla Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)Outdoor science activities performing scale , developed by the researcher, was used by taking the theory of planned behavior dimensions as fundamentals, in order to collect data in the section where factors affecting the ... -
5, 6 ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Yüzdeler Konusunda Sayı Duyularının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The aim of this research was to investigate 5, 6 and 7th grade students number sense related to percent in terms of their grade level, gender and components of number sense.The study group consists of 454 5, 6 and 7th ... -
Bilimin Doğasının Fen Konularına Entegrasyonunda Biçimlendirici Değerlendirme Uygulamalarının Bilimin Doğasının Öğrenimine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The purpose of this study was to determine the influence of formative assessment applications in addition to widely used explicit-reflective approach on teaching nature of science to seventh grade primary school students ... -
Yaratıcı Drama Yönteminin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sanata Yönelik Ilgilerine ve Sanat Eğitimi Dersi Başarılarına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The aim of this research is to determine the impact of the Creative Drama Method on pre-service class teachers achievement in Art Education Course and interest towards art. Experimental design has been used with pre-test ... -
Okul Öncesi Dönemde Matematik İle Dil Arasındaki İlişki Üzerine Bir İnceleme
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)This study aims at revealing whether preschool children use mathematical concepts in their daily talks; how teachers communicate with a child using a mathematical expression; teachers’ opinions of relationship among ... -
Okul Öncesi Çocukları İçin Sağlık Eğitimi Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)In order to bring up healthy individuals is very crucial for the future of the countries. Onwards the early ages, emphasis on health and health related information will provide the children to be more aware of and manage ... -
Reggıo Emılıa Temelli Projelerin Anaokuluna Giden Çocukların Yaratıcı Düşünme Becerilerine Etkisinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The objective of the study is to investigate the impact of the projects based on Reggio Emilia Approach, on the creative thinking skills of preschool children. The study is carried out with eighteen 6 years old children ... -
Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Toplumsal Cinsiyet Algılarının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Defined as the duties, responsibilities, and behaviors a society expects the women and men to display, gender has always been a topic of controversy. Yet, children s opinions concerning gender has not been examined that ... -
Modellemeye Dayalı Fen Eğitiminin Etkililiği; Öğrencilerin Bilimin Doğası Görüşleri İle Eleştirel Düşünme Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The effect of model-based science education program based on skills of constructing, testing and revising of mental, expressed and consensus models in middle school science education, students views about nature of science ...