dc.contributor.advisor | ÇAKMAKCI, Gültekin | |
dc.contributor.author | ELMAS, Cennet | |
dc.date.accessioned | 2025-03-20T10:28:49Z | |
dc.date.issued | 2025-02-12 | |
dc.date.submitted | 2025-01-13 | |
dc.identifier.citation | Elmas, C. (2025).Tasarım Odaklı Düşünme Yaklaşımının Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Yaratıcı Düşünme Becerilerine ve Akademik Başarılarına Etkisi [Doktora Tezi]. Hacettepe Üniversitesi. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/36707 | |
dc.description.abstract | This study aims to examine the effects of Design Thinking Approach activities on students' creative thinking skills and academic achievement in the seventh grade of middle school science course. This study was conducted with an explanatory sequential design from mixed research methods. Data were collected with individual creativity scale and academic achievement test, which are quantitative data collection tools, and semi-structured interview form, student diaries and design notebooks, which are qualitative data collection tools. Descriptive statistics were used in the analysis of the collected quantitative data, and descriptive and content analysis were used in the analysis of the qualitative data. As a result of this study; it was determined that both creative thinking and academic achievement improved significantly in favor of the experimental group to which the design-focused thinking approach was applied. In addition, it was determined that the students' views on the design-focused thinking approach process positively affected their creative thinking skills and academic achievement, and supported the quantitative findings. It is recommended that researchers in this field conduct studies to reveal the relationships between the design thinking approach and different variables. It is also recommended that science teachers include the design thinking approach in their course processes. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | fen eğitimi | tr_TR |
dc.subject | tasarım odaklı düşünme | tr_TR |
dc.subject | yaratıcı düşünme becerisi | tr_TR |
dc.subject | akademik başarı | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | TASARIM ODAKLI DÜŞÜNME YAKLAŞIMININ YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YARATICI DÜŞÜNME BECERİLERİNE VE AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmada fen bilimleri dersinde ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinde Tasarım Odaklı Düşünme Yaklaşımı odaklı etkinliklerin öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerine ve akademik başarılarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma karma araştırma yöntemlerinden açıklayıcı ardışık desen ile yürütülmüştür. Veriler; nicel veri toplama araçları olan bireysel yaratıcılık ölçeği ve akademik başarı testi ile nitel veri toplama aracı olan yarı yapılandırılmış görüşme formu, öğrenci günlükleri ve tasarım defterleri ile toplanmıştır. Toplanan nicel verilerin analizinde betimsel istatistik, nitel verilerin analizinde ise betimsel ve içerik analizi kullanılmıştır. Bu çalışmanın sonucunda; tasarım odaklı düşünme yaklaşımının uygulandığı deney grubu lehine hem yaratıcı düşünme hem de akademik başarının anlamlı düzeyde geliştiği belirlenmiştir. Bunun yanında öğrencilerin yaratıcı düşünme becerileriyle ve akademik başarılarıyla ilgili tasarım odaklı düşünme yaklaşımı sürecine ait görüşlerinin de olumlu yönde etkilediği bulguları ortaya koyularak nicel bulguları desteklediği belirlenmiştir. Bu alandaki araştırmacılara tasarım odaklı düşünme yaklaşımının farklı değişkenlerle ilişkilerinin ortaya koyulması yönünde çalışmalar yürütmeleri önerilmektedir. Fen bilimleri öğretmenlerinin de ders süreçlerine tasarım odaklı düşünme yaklaşımını dâhil etmeleri önerilmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2025-03-20T10:28:49Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |