Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSağlam Kaya, Yasemin
dc.contributor.authorŞahin
dc.contributor.authorŞahin, Busenur
dc.date.accessioned2024-11-15T05:35:03Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-09-23
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/36143
dc.description.abstractTextbooks are the most basic material of the education and training process. In fact, international comparative studies have proven that there is a positive relationship between students' academic success and textbooks. In addition, in today's world where information or data can be easily accessed, the importance of the ability to draw meaningful conclusions from existing data has increased. In this respect, the content covered with statistics topics in mathematics textbooks, which constitute the necessary infrastructure for high school students' data analysis, and the representations of this content in different countries have become a matter of curiosity. In this study, Singapore, which is frequently mentioned with its success in mathematics education in the international arena, and Turkey were compared according to the use of multiple representations in statistics topics in high school mathematics textbooks. The data collected from 7 books used in mathematics courses at the high school level in Turkey and Singapore were examined with the document analysis, and the multiple representations used and the transitions between representations were coded and analyzed. At the end of the study, it was determined that both countries used verbal representations the most in statistics education, and it was seen that they frequently included situations related to daily life. Although the rate of using algebraic representations in Turkish books on statistics is slightly higher than in Singapore, it has been found that Singapore books are richer in terms of visual and technological representations. In both countries, the transition from verbal to algebraic was the most common transition between representations. In addition, it has been found that transitions between different representations are more frequent in Singapore books, while this situation is limited in Turkey. While it is often encountered in Singapore books where all types of representations are associated with each other, it is noteworthy that it is not encountered in Turkish books.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectmatematik ders kitapları, karşılaştırmalı analiz, veri-sayma ve olasılık, çoklu temsillertr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleTürkiye ve Singapur Matematik Ders Kitaplarının İstatistik Konularında Çoklu Temsillere Göre Karşılaştırılmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetDers kitapları eğitim öğretim sürecinin en temel materyali niteliğindedir. Öyle ki yapılan uluslararası karşılaştırmalı çalışmalar, öğrencilerin akademik başarıları ile ders kitapları arasında olumlu bir ilişkinin var olduğunu ispatlamıştır. Ayrıca, bilgiye ya da verilere kolayca ulaşılabilen günümüzde, mevcut verilerden anlamlı sonuçlar çıkarabilme becerisinin önemi artmıştır. Bu bakımdan lise öğrencilerinin veri analizi için gerekli alt yapısını oluşturan matematik ders kitaplarındaki istatistik konularıyla işlenen içerik ve bu içeriğin farklı ülkelerdeki temsilleri merak konusu olmuştur. Bu çalışma ile uluslararası arenada matematik eğitimindeki başarısıyla adından sıkça bahsedilen Singapur ile Türkiye lise matematik ders kitaplarında yer alan istatistik konuları çoklu temsil kullanımlarına göre karşılaştırılmıştır. Türkiye ve Singapur lise seviyesinde matematik derslerinde kullanılan 7 kitaptan toplanan veriler, doküman analizi ile incelenmiş, kullanılan çoklu temsiller ve temsiller arasındaki geçişler kodlanarak analiz edilmiştir. Çalışma sonunda her iki ülkenin de istatistik öğretiminde en çok sözel temsilleri kullandığı tespit edilmiş, sık sık günlük hayatla ilişkili durumlar içerdiği görülmüştür. İstatistik konularında Türkiye kitaplarının cebirsel temsilleri kullanım oranı Singapur kitaplarına kıyasla bir miktar fazla olmasına karşın, Singapur kitaplarının görsel ve teknolojik temsiller bakımından daha zengin olduğu tespit edilmiştir. Temsiller arası geçişlerde her iki ülkede de en yaygın olarak sözel temsilden cebirsel temsile geçiş kullanılmıştır. Ayrıca, Singapur kitaplarında farklı temsiller arası geçişlerin daha sık olduğu, Türkiye’de ise bu durumun sınırlı olduğu tespit edilmiştir. Singapur kitaplarında aynı anda tüm temsil türlerinin birbiriyle ilişkilendirildiği durumlarla pek çok kez karşılaşılırken, Türkiye kitaplarında hiç rastlanmamış olması dikkat çekmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-11-15T05:35:03Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster