Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGerçek, Cem
dc.contributor.authorİlker, Mısra
dc.date.accessioned2024-11-15T05:32:17Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-09-20
dc.identifier.citationİlker, M. (2024). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Bilimsel Okuryazarlık Becerilerinin Belirlenmesi(Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/36133
dc.description.abstractScientific literacy means obtaining individuals who can solve the problems encountered while accessing information and examine the accuracy of information. Acquiring this skill by prospective teachers makes it easier for them to solve problems both in their professional and daily lives. Therefore, this research aimed to determine the scientific literacy skills of prospective biology teachers. For this purpose, research was conducted with prospective biology teachers studying at Hacettepe University. Parallel mixed method was used in the research. In the first stage of the research, a skill test was applied and frequency and percentage analysis were performed. In the second stage of the research, 18 volunteers were selected from prospective biology teachers who participated in this test. With the selected volunteers, the scientific literacy skills application form obtained from the content of the skill test was distributed to the teacher candidates and the obtained data was transferred to the computer environment for content analysis. After the two stages were completed, semi-structured interviews were held with the prospective teachers to learn what this research brought to them, and the data was transferred to the computer environment for content analysis. As a result, it was concluded that 3% (2 people) of the 73 biology teacher candidates who participated in the skill test had high scientific literacy skills, 79% (58 people) had medium level scientific literacy skills, and 18% (13 people) had low level scientific literacy skills. has been made. While 12 of the 18 biology teacher candidates who participated in the second phase of the research continued their scientific literacy levels in the skill test in the scientific literacy skills application form, a difference was observed between the skill test and scientific literacy skills application form of 6 teacher candidates. Finally, it is thought that the research has contributed to the prospective teachers in terms of the data obtained from the interview questions and that interest in this subject will increase with the increase in research conducted.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectbiyoloji öğretmen adaylarıtr_TR
dc.subjectbilimsel okuryazarlıktr_TR
dc.subjectbeceritr_TR
dc.subjectbilimsel okuryazarlık becerilerini uygulama formutr_TR
dc.subject.lcshBilgi kaynaklarıtr_TR
dc.titleBiyoloji Öğretmen Adaylarının Bilimsel Okuryazarlık Becerilerinin Belirlenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBilimsel okuryazarlık, bilgiye erişim sırasında yaşanan problemleri çözebilen ve bilginin doğruluğunu irdeleyen bireyler elde etmektir. Bu becerinin öğretmen adayları tarafından edinilmesi hem meslek hayatlarında hem de günlük hayatlarında problem çözmelerini kolaylaştırır. Bu nedenle bu araştırmada biyoloji öğretmen adaylarının bilimsel okuryazarlık becerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Hacettepe Üniversitesinde öğrenim gören biyoloji öğretmen adayları ile bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma da paralel karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın ilk aşamasında beceri testi uygulanıp frekans ve yüzde analizi yapılmıştır. Araştırmanın ikinci aşamasında bu teste katılan biyoloji öğretmen adaylarından 18 gönüllü seçilmiştir. Seçilen gönüllüler ile beceri testinin içeriğinden elde edilen bilimsel okuryazarlık becerilerini uygulama formu, öğretmen adaylarına dağıtılmış ve elde edilen veriler içerik analizi için bilgisayar ortamına aktarılmıştır. İki aşama sonlandıktan sonra öğretmen adaylarıyla bu araştırmanın onlara neler kazandırdığını öğrenmek için yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılarak veriler içerik analizi için bilgisayar ortamına aktarılmıştır. Sonuç olarak beceri testine katılan 73 biyoloji öğretmen adayının %3’ü (2 kişi) yüksek bilimsel okuryazar %79’u (58 kişi) orta düzey bilimsel okuryazar, %18’i (13 kişi) düşük düzey bilimsel okuryazar becerilerine sahip olduğu sonucu elde edilmiştir. Araştırmanın ikinci aşamasına katılan 18 biyoloji öğretmen adayının 12’si beceri testindeki bilimsel okuryazarlık düzeylerini bilimsel okuryazarlık becerilerini uygulama formunda da devam ettirirken, 6 öğretmen adayının beceri testi ve bilimsel okuryazarlık becerilerini uygulama formu arasında farklılık görülmüştür. Son olarak görüşme sorularından elde edilen verilerde araştırmanın öğretmen adaylarına katkısı olduğu ve yapılan araştırmaların artmasıyla bu konuya olan ilginin artacağı düşünülmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-11-15T05:32:17Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster