dc.contributor.advisor | Baloğlu, Mustafa | |
dc.contributor.author | Biber, Deniz Başak | |
dc.date.accessioned | 2023-07-31T11:51:41Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023 | |
dc.identifier.citation | Biber, D. B. (2023). Üstün öğrenciler için hazırlanan çalışma etkinliklerinin yaratıcı düşünme becerilerine etkisi (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/33825 | |
dc.description.abstract | In this study, it was aimed to determine the effect of the study activities prepared for gifted students on their creative thinking skills. In the study, one of the quantitative research methods, quasi-experimental design with pretest-posttest experiment control group was used. The study included 16 gifted 7th grade students attending a Science and Art Center (BİLSEM) in Ankara, 8 in the experimental group and 8 in the control group. The experimental group was exposed to the activities prepared to improve the creative thinking skills of gifted students for 8 weeks, while the control group continued the regular education program of BİLSEM. Torrance Tests of Creative Thinking was used to measure the pretest and posttest creativity of the gifted students in the study group. The data obtained were analyzed using the Statistical Program for Social Sciences and the significance level was accepted as p<.05 and Bonferroni correction was made when necessary. Mann-Whitney U Test and Wilcoxon Signed Ranks Test were used to analyze the data. In the findings of the study, it was found that there was a statistically significant difference between the pretest and posttest scores of the study activities applied to improve the creative thinking skills of gifted students. As a result of the findings and analysis, it was concluded that the study activities prepared for gifted students improved their creativity. The findings and results were discussed and interpreted and suggestions were made for future studies in this field. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Yaratıcılık | tr_TR |
dc.subject | Yaratıcı düşünme | tr_TR |
dc.subject | Üstün zekâ | tr_TR |
dc.subject | Yaratıcılık eğitimi | tr_TR |
dc.subject | üstün zekâlılar eğitimi | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | Üstün Öğrenciler İçin Hazırlanan Çalışma Etkinliklerinin Yaratıcı Düşünme Becerilerine Etkisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmada üstün zekâlı öğrenciler için hazırlanan çalışma etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı düşünme becerileri üzerindeki etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olan, ön test-son test deney kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmaya Ankara İlinde bir Bilim ve Sanat Merkezi’ne (BİLSEM) devam eden, 8 deney ve 8 kontrol grubu olmak üzere 16 üstün zekâlı 7. sınıf öğrencisi dahil edilmiştir. Deney grubuna üstün zekâlı öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlanan çalışma etkinlikleri 8 hafta boyunca uygulanmış, kontrol grubu ise BİLSEM’in normal eğitim programına devam etmiştir. Çalışma grubunu oluşturan üstün zekâlı öğrencilerin ön test son test yaratıcılıklarının ölçümü için Torrance Yaratıcı Düşünce Testi kullanılmıştır. Elde edilen veriler Sosyal Bilimler İçin İstatistik Programı kullanılarak analiz edilmiş ve anlamlılık düzeyi p<.05 olarak kabul edilmiş, gerektiğinde Bonferroni düzeltmesi yapılmıştır. Verilerin analizinde Mann-Whitney U Testi ve Wilcoxon İşaretli Mertebeler Testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularında üstün zekâlı öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi için uygulanan çalışma etkinliklerinin ön test ve son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir farklılık olduğu bulunmuştur. Elde edilen bulgular ve analizler sonucunda, üstün zekâlı öğrenciler için hazırlanan çalışma etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirdiği sonucuna ulaşılmıştır. Bulgular ve elde edilen sonuçlar tartışılıp yorumlanmış ve gelecekte bu alanda yapılacak çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur. | tr_TR |
dc.contributor.department | Özel Eğitim | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-07-31T11:51:41Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |