dc.contributor.advisor | Köksal, Mustafa Serdar | |
dc.contributor.author | Genç, Ayşenur | |
dc.date.accessioned | 2023-07-31T08:48:25Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-06-14 | |
dc.identifier.citation | Genç, A. (2023). Üstün Yetenekli Öğrenciler için “Bir Mentor Çiz Testi” nin Geliştirilmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Hacettepe Üniversitesi. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/33789 | |
dc.description.abstract | This research aims to develop a measurement tool to determine the preferences of students regarding the mentor, who is one of the educational strategies frequently used in the education of gifted students. Within the scope of this study, the focus is on the development of a measurement tool that will facilitate the ideal mentor matching of the students, in line with the importance of mentor selection so that gifted high school students can receive a beneficial mentoring service. It is aimed to develop the "Draw a Mentor" test to determine the mentor. As the method of the research, "measurement tool development processes (steps) focused on providing proof of validity and reliability" were used. The participants of the research are 125 students in four BİLSEMs in Ankara. The validity and reliability of the results obtained from the test were found to be at a good level (Select Mentor= X2(5, n = 123) =15.488, p= .008; Draw Mentor, α= .73), The applicability of the test was found to be excellent according to the opinions of the determined participants. It was determined that the findings of the “Draw a Mentor” test and the Select a Mentor test overlapped, and in this case, it was accepted as proof of validity. As a result of the test-retest applications of the “Draw a Mentor” test, it was seen that the scale measures the same structure (Z=-.244, p= .808). | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Mentorluk | tr_TR |
dc.subject | Üstün zekalılar | tr_TR |
dc.subject | Lise öğrencileri | tr_TR |
dc.subject | Geçerlilik | tr_TR |
dc.subject | Güvenilirlik | tr_TR |
dc.subject | Mentor çiz testi | tr_TR |
dc.subject.lcsh | H- Sosyal bilimler | tr_TR |
dc.title | Üstün Zekalı Öğrenciler İçin “Bir Mentor Çiz Testi” nin Geliştirilmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırma üstün zekalı öğrencilerin eğitiminde sıklıkla kullanılan eğitim stratejilerinden biri olan mentorluk desteğinin aktif yürütücüsü mentora ilişkin öğrencilerin tercihlerini belirlemeye yönelik bir ölçme aracı geliştirmeyi amaçlamaktadır. Mentorluk hizmeti sürecinde mentor seçimi sürecin en kritik parçası durumundadır. Bu çalışma kapsamında üstün zekalı lise öğrencilerinin faydalı bir mentorluk hizmeti alması amacıyla mentor seçiminin önemi doğrultusunda öğrencilerin ideallerindeki mentorle, alternatif mentorlerin eşleştirilmesini kolaylaştıracak dolayısıyla hizmetin kalitesine katkı sağlayacak bir ölçme aracının geliştirilmesine odaklanılmıştır. Bu odak doğrultusunda BİLSEM (Bilim ve Sanat Merkezi)’e devam eden üstün zekalı lise öğrencilerin ideallerindeki mentorun belirlenmesi için “Bir Mentor Çiz” testinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın yöntemi açısından “geçerlilik ve güvenirlilik kanıtları sağlamaya odaklı ölçme aracı geliştirme süreçleri (basamakları)” işe koşulmuştur. Çalışmanın katılımcılarını, Ankara’da dört BİLSEM’deki lise 9-12. sınıf düzeyinde olan 125 öğrenci oluşturmuştur. Ölçme aracı olarak bireysel bilgi formu, “Bir Mentor Çiz” ve Bir Mentor Seç Testi kullanılmıştır. Testten elde edilen sonuçların geçerlilik ve güvenirliliklerinin iyi düzeyde olduğu bulunmuş (Bir Mentor Seç= X2(5, n = 123) =15.488, p= .008; Bir Mentor Çiz, α= .73), testin uygulanabilirliği ise katılımcı görüşlerine göre mükemmel olarak belirlenmiştir. “Bir Mentor Çiz” testi ve Bir Mentor Seç testi bulgularının da birbiri ile örtüştüğü belirlenmiştir, bu durumda bu geçerlilik kanıtı olarak kabul edilmiştir. “Bir Mentor Çiz” testinin test-tekrar test uygulamaları sonucunda ölçeğin aynı yapıyı ölçtüğü (Z=-.244, p= .808) görülmüştür. | tr_TR |
dc.contributor.department | Özel Eğitim | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-07-31T08:48:25Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | learning object | tr_TR |