dc.contributor.advisor | Bayram, Zeki | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Nafer Ceren | |
dc.date.accessioned | 2023-03-10T11:12:46Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-01-25 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/29479 | |
dc.description.abstract | In this study, the primary school (3, 4th grade) and secondary school (5, 6, 7, 8th grade)
Science textbooks prepared according to the 2018 curriculum between the 2019-2021
periods, approved by the Ministry of National Board of Education, It will be examined in
terms of inquiry-based teaching (IBT) approach, which forms the basis of the Science
Curriculum. In this context, Science textbooks approved by the Board of Education and
Discipline between 2019-2021 periods will be collected, and it will be analyzed whether it is
suitable according to the inquiry-based teaching (IBT) approach, which is an approach
suggested in the curriculum. In this research, document analysis, one of the qualitative
research methods, will be used. The data resulting from the examination of the books will
be subjected to content analysis. Analysis will be made by looking at the sub-categories
determined for content analysis. As a result of the examination, the appropriateness of the
primary school (3, 4th grade ) and the secondary school (5th, 6th, 7th and 8th grade
)Science textbooks in terms of inquiry-based teaching (IBT) and the consistency /
compatibility of the books published by different publishing houses with each other will be
tried to be revealed. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Fen bilimleri | |
dc.subject | Soruşturma temelli öğretim | |
dc.subject | İlkokul ve ortaokul ders kitabı | |
dc.title | İlkokul (3. ve 4. Sınıf) Ortaokul (5., 6., 7. ve 8. Sınıf) Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Soruşturma (Araştırma-Sorgulama)Temelli Öğretim (Stö) Açısından İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada 2019-2021 eğitim-öğretim yılları arasında 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim
Programı’na göre hazırlanan Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu tarafından
onaylanan ilkokul (3. ve 4. Sınıf) ve ortaokul (5., 6., 7. ve 8. Sınıf) Fen Bilimleri ders
kitaplarının, Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nın temelini oluşturan soruşturma
(araştırma-sorgulama) temelli öğretim (STÖ) yaklaşımı yönünden incelenmesi yapılmıştır.
Bu çerçevede 2019-2021 yılları arasında Talim ve Terbiye Kurulu tarafından onaylanan Fen
Bilimleri ders kitapları toplanarak, incelenmiş öğretim programında önerilen bir yaklaşım
olan soruşturma (araştırma-sorgulama) temelli öğretim (STÖ) yaklaşımına göre uygun olup
olmadığı analiz edilmiştir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi
yöntemi ile yürütülmüştür. Verilerin analizinde ise betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır.
Kitapların incelenmesi için STÖ’ye uygun temalar belirlenmiş, Bayram (2020) tarafından
belirlenen soruşturma temelli öğretim tasarlama kuralları çerçevesinde ölçütler
oluşturulmuştur. Belirlenen ölçütler ile ilkokul ve ortaokulda toplamda 10 adet Fen Bilimleri
ders kitapları ayrıntılı bir şekilde analiz edilmiştir. Analizler sonucunda, ilkokul 3. ve 4. Sınıf
ve ortaokul 5., 6., 7. ve 8. Sınıf Fen Bilimleri ders kitaplarının soruşturma (araştırma-
sorgulama) temelli öğretim (STÖ) anlayışı içermediği, verilen etkinliklerin araştırma sorusu,
tahmin, araştırma süreci, bulguları paylaşma gibi STÖ aşamaları içermediği için ilkokul 3.
ve 4. Sınıf ve ortaokul 5., 6., 7. ve 8. Sınıf Fen Bilimleri ders kitaplarının soruşturma temelli
öğretime uygun olmadığı sonucuna varılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Fen Bilgisi Öğretmenliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-03-10T11:12:46Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |