Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu by Funding "Yok"
Now showing items 21-26 of 26
-
TTK Ders Kitaplarındaki Kalıp Sözler: Kalıp Sözlerin Kullanımında İsviçre Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Teaching Turkish, which has a long history, increases its importance even more today and becomes more valuable as teaching Turkish to foreigners and teaching Turkish to Turkish children who live abroad. Education of Turkish ... -
Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Bilgilendirici Metinlerdeki Retorik İlişkilerin Görünümü
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-01)The aim of this study is to describe the diversity and frequency of rhetorical relationships that ensure consistency in informative texts in secondary school (5,6,7 and 8th grades) Turkish textbooks. Semantic relations in ... -
Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Kur Geçiş Sınav Metinlerindeki Bağdaşıklık Ögeleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)In this study, 30 students who learned Turkish as a foreign language in two university’s Turkish Teaching Center and a private language teaching center were found to have the level of A1 (Breakthrough)-A2 (Waystage), ... -
Türkçe Öğretiminde Kişiselleştirilmiş Metin Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi: Sıfatların Öğretimi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)The aim of this study is to determine the effects on the students’ achievement by a personalized text designed to teach adjectives in Turkish teaching. For this purpose, 56 students from the 6th grade level which were ... -
Türkçe ve Türk Kültürü Ders Kitaplarının Bağlamdan Kelime Öğretimi Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Understanding and constructing increasingly complex texts from childhood, and using language and literacy experiences for various social purposes requires a rich vocabulary. From childhood, the individual experiences ... -
Vurgulu Olumlu Değerlendirmenin Türkçe Dersleri Sınıf İçi Etkileşiminde Kullanımının İncelenmesiankara
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Studies analyzing the classroom interaction with Conversation Analysis method to improve training processes reveal significant results. Classroom interaction is shaped by teacher-student and student-student interactions. ...