Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAy, Zeynep Sonay
dc.contributor.authorKoç, Kürşat
dc.date.accessioned2022-11-08T11:16:54Z
dc.date.issued22-08-26
dc.date.submitted2022-07-01
dc.identifier.citationTEKNOLOJİ DESTEKLİ 5E MODELİ UYGULAMASININ EŞİTLİK VE DENKLEM KONUSUNDA AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ Kürşat Koçtr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/27050
dc.description.abstractThis research aims to the effect of the technology-supported 5E model practice on equality and equations on the academic achievement of students. The study group consists of a total of 64 students, 31 girls, and 33 boys, studying in the seventh grade in a public school in the province of Karaman in the 2021-2022 academic year. In the study, different education programs were applied to three different groups. The first group was trained according to the technology-supported 5E model, and the second group according to the 5E model. These two groups are the experimental group. The control group was taught the subject of equality and equations by applying the current curriculum. In order to measure the academic achievement of the students, the Equality and Equation Achievement Test was applied to all groups as pre-test and post-test. The one-way ANOVA, Wilcoxon, and t-test were performed using a statistical program. According to the result, there is no statistical difference between the pre-test success scores of the students, that is, the success levels of the students before the training are similar. The post-test achievement scores of the experimental and control groups showed a statistical difference in favor of the experimental groups. In other words, the education programs prepared according to the technology-supported 5E and 5E models are more effective regarding equality and equations than the current curriculum. In the light of the findings, it has been suggested to apply the technology-supported 5E model to other subjects in the field of algebra learning.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTeknoloji destekli 5E modelitr_TR
dc.subjectMatematik eğitimitr_TR
dc.subject5E modelitr_TR
dc.subjectCebirsel ifadelertr_TR
dc.subjectEşitlik ve denklemtr_TR
dc.subjectOrtaokul öğrencileritr_TR
dc.subject.lcshBilgi kaynaklarıtr_TR
dc.titleTeknoloji Destekli 5e Modeli Uygulamasının Eşitlik ve Denklem Konusunda Akademik Başarıya Etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe Effect Of Technology-Supported 5e Model Practıce On Academıc Success In Equalıty And Equatıons
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı eşitlik ve denklem konusunda teknoloji destekli 5E modeli uygulamasının öğrencilerin akademik başarılarına etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılında Karaman ilinde bir devlet okulunda yedinci sınıfta öğrenim görmekte olan 31 kız, 33 erkek olmak üzere toplam 64 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada üç farklı gruba farklı öğretim yaklaşımları uygulanmıştır. Birinci gruba teknoloji destekli 5E modeli, ikinci gruba ise 5E modeline göre eğitim uygulanmıştır. Bu iki grup deney grubunu oluşturmaktadır. Kontrol grubuna ise mevcut öğretim programı uygulanarak eşitlik ve denklem konusunun öğretimi gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin akademik başarılarının ölçülmesi amacıyla eşitlik ve denklem başarı testi bütün gruplara ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde istatistik programı kullanılarak tek yönlü ANOVA, Wilcoxon işaretli sıralar testi, ilişkili örneklemler için t-testi analizleri gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin ön test başarı puanları arasında istatiksel bir farklılık yoktur yani öğrencilerin eğitimler öncesi başarı düzeyleri benzerdir. Deney ve kontrol gruplarının son test başarı puanları deney grupları lehine istatiksel bir farklılık göstermiştir. Diğer bir ifade ile teknoloji destekli 5E ve 5E modeline göre hazırlanan eğitim programları mevcut öğretim programına göre eşitlik ve denklem konusunda daha etkili olduğu söylenebilir. Bulgular ışığında teknoloji destekli 5E modelinin cebir öğrenme alanında yer alan diğer konularda uygulanması önerilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-11-08T11:16:54Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster