dc.contributor.advisor | Özdemir, Selda | |
dc.contributor.author | Akkuş, Şemsi Kübra | |
dc.date.accessioned | 2022-11-08T11:16:08Z | |
dc.date.issued | 2022-08-18 | |
dc.date.submitted | 2022-07-20 | |
dc.identifier.citation | Akkuş, Ş. K. (2022). OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARIN OYUN BECERİLERİ: TEK DENEKLİ ARAŞTIRMALARDA META ANALİZ (Tez Numarası: 68508) [Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi]. Yüksek Öğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/27047 | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine the play intervention studies implemented with single-subject research designs with children with autism spectrum disorder (ASD) based on their qualitative criteria and effect sizes. 5 databases and 17 keywords were determined for the search procedures of the study. Based on the literature search using selected databases, a total of 1890 studies were identified. After completing the examination of these studies according to the inclusion/exclusion criteria, 66 studies met the study qualitative criteria to be included in the study. From the 66 studies examined based on the What Works Clearinghouse (WWC) single-subject research qualitative criteria, 46 of them did not meet the qualitative criteria, 16 studies met the qualitative criteria with reservations, and 4 studies met the qualitative criteria. Effect sizes were calculated using the percentage of data points exceeding the median trend (PEM) and a total of 20 studies met the qualitative criteria with or without reservations. As a result of the PEM analysis, 65% of the studies were found to have a strong effect. The results of the study showed that although most of the studies meet the qualitative criteria with reservations, they showed strong effect sizes. The results of the study were discussed and suggestions for future studies were provided | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Otizm spektrum bozukluğu | tr_TR |
dc.subject | Tek denekli araştırma desenleri | |
dc.subject | Oyun | |
dc.subject | Meta analiz | |
dc.subject | Etki büyüklüğü | |
dc.subject | PEM | |
dc.subject.lcsh | H- Sosyal bilimler | tr_TR |
dc.title | Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Oyun Becerileri: Tek Denekli Araştırmalarda Meta Analiz | tr_TR |
dc.title.alternative | Play Skılls Of Chıldren Wıth Autısm Spectrum Dısorder: A Meta-Analysıs In Sıngle Subject Studıes | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocuklarla yapılmış tek denekli araştırma yöntemleri ile yürütülmüş oyun becerilerine odaklanan çalışmaların niteliksel ölçütlere göre incelenmesi ve etki büyüklükleri hesaplanması amaçlanmıştır. Araştırma yapılması için 5 veri tabanı ve 17 anahtar kelime belirlenmiştir. Veri tabanlarından yapılan taramalar sonucu 1890 çalışmaya ulaşılmıştır. Çalışmaların dahil etme/dışlama kriterlerine göre incelenmesi sonucunda 66 çalışma niteliksel ölçütleri incelenmek üzere kriterleri karşılamıştır. What Works Clearinghouse (WWC) tek denekli araştırmalar niteliksel ölçütlerine göre incelenen çalışmalardan 46 çalışma niteliksel ölçütleri karşılamamış, 16 çalışma niteliksel ölçütleri çekinceli karşılamış ve 4 çalışma niteliksel ölçütleri karşılamıştır. Niteliksel ölçütleri çekinceli ve çekincesiz karşılayan 20 çalışmanın medyan eğilimi aşan veri noktalarının yüzdesi (percentage of data points exceeding median trend [PEM]) kullanılarak etki büyüklükleri hesaplanmıştır. Hesaplamalar sonucunda çalışmaların %65’inin güçlü etkiye sahip olduğu bulunmuştur. Araştırmanın sonuçları çalışmaların birçoğunun niteliksel ölçütleri çekinceli karşılamasına rağmen güçlü etki büyüklüklerine sahip olduklarını göstermektedir. Sonuçlar dahilinde araştırma sonuçları tartışılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-11-08T11:16:08Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |