dc.contributor.advisor | Turan, Salih Levent | |
dc.contributor.author | Baş, Aysel | |
dc.date.accessioned | 2021-09-01T11:27:06Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-06-15 | |
dc.identifier.citation | Baş, A. (2021). Ekoloji Alanındaki Kavram Yanılgıları Üzerine Nitel Bir Çalışma. Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/25270 | |
dc.description.abstract | Misconception definition is a wrong or inaccurate idea or conception.
Misconceptions are encountered in almost every field from past to present. This
thesis study focuses on misconceptions studies published in the field of ecology and
misunderstandings. In this context, after examining these studies with the qualitative
method, it has been revealed that the errors revealed can be located around 34
main titles and 680 statements. In the subject theme, the highest misconception was
determined in the food chain (98) sub-theme, and the lowest misconception was
determined in the definition of ecology (2) and competition (2) sub-theme. In the
education level theme of the study group, the highest frequency was determined in
the secondary school (233) sub-theme, and the lowest frequency was in the high
school textbook (1) sub-theme; in the class theme of the study group, the highest
frequency was observed in the university 3rd grade (111) sub-theme, and the lowest
frequency was in primary school 1,2,3,4. class (0) and university 1st class (0) sub theme; according to the age theme of the study group, the highest frequency is seen
at the age of 12-14. (54) sub-theme, and the lowest frequency was observed in the
sub-themes seen at the 7-8 (1) and 13-15 (1). The education level, class and age
of the study could not be determined which in some misconceptions in the fields of
ecology. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Kavram yanılgısı | tr_TR |
dc.subject | Ekoloji | tr_TR |
dc.subject | Nitel yöntem | tr_TR |
dc.subject | Doküman incelemesi | tr_TR |
dc.subject | İçerik analizi | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | Ekoloji Alanındaki Kavram Yanılgıları Üzerine Nitel Bir Çalışma | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Kavram yanılgısı, yanlış veya tutarsız bir fikir veya kavram olarak tanımlanır.
Kavram yanılgıları geçmişten günümüze hemen her alanda karşımıza çıkmaktadır.
Bu tez çalışması, ekoloji alanında yayınlanan ve yanlış anlaşılmaları konu eden
çalışmalardaki kavram yanılgılarına odaklanmıştır. Bu bağlamda söz konusu
çalışmalar nitel yöntemle incelendikten ve içerik analizi yapıldıktan sonra ortaya
konan yanılgıların konu temasında 34 alt tema ve 680 kod etrafında
konumlandırılabileceği ortaya konmuştur. Konu temasında en yüksek kavram
yanılgısı besin zinciri (98) alt temasında, en düşük kavram yanılgısı ise ekoloji
tanımı (2) ve rekabet (2) alt temasında belirlenmiştir. Çalışma grubunun eğitim
düzeyi temasında en yüksek frekansın ortaokul (233) alt temasında, en düşük
frekansın ise lise ders kitabı (1) alt temasında olduğu; çalışma grubunun sınıf
temasında en yüksek frekansın üniversite 3. Sınıf (111) alt temasında, en düşük
frekansın ise ilkokul 1,2,3,4. Sınıf (0) ve üniversite 1. Sınıf (0) alt temasında
görüldüğü; çalışma grubunun yaşı temasına göre en yüksek frekansın 12-14 yaş
(54) alt temasında, en düşük frekansın ise 7-8 yaş (1) ve 13-15 yaş (1) alt temasında
görüldüğü belirlenmiştir. Ekoloji alanındaki bazı kavram yanılgılarının çalışma
grubunun eğitim düzeyi, sınıfı ve yaşı belirlenememiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Biyoloji Öğretmenliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2021-09-01T11:27:06Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |