dc.contributor.advisor | Sariçoban, Arif | tr_TR |
dc.contributor.author | Temir, Tuğçe | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:21:22Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:21:22Z | |
dc.date.issued | 2015 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1939 | |
dc.description.abstract | This study investigates the relationship between blogs and achievements in reading skills of prep-class students at tertiary level. Another purpose of the study is to find out the effective criteria in the use of blogs in reading courses of prep-classes. For the purpose of the study, a convenient sampling procedure was handled. The study was conducted in the fall semester of 2014-2015 academic year with a total number of 38 students 19 of whom constituted an experimental group and the rest 19 were in the control group. Out of 19 participants in the experimental group six were females, 13 were males. On the other hand, there are four females and 15 males in the control group. The participants were prep class students at a private university in Turkey. The groups were formed by the prep class administrative board after gathering results of the preliminary exam. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Blog | tr_TR |
dc.title | Relationship Between Using Blogs and Achievements in Reading Skills of Prep-Class Students at Tertiary Level | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2015/2180 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma üniversite seviyesindeki öğrencilerin okuma becerisindeki başarıları ile blog kullanımı arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Aynı zamanda hazırlık sınıflarındaki okuma derslerinde blog kullanımı için etkili bir ölçüt bulmayı amaçlamaktadır. Çalışmada uygun örneklem modeli uygulanmıştır. Çalışma 19’u deney grubunda 19’u ise kontrol grubunda olmak üzere toplamda 38 katılımcı ile 2014-2015 akademik yılı güz döneminde yürütülmüştür. Deney grubundaki 19 öğrencinin altısı kız, 13’ü ise erkek öğrencilerden oluşmaktadır. Diğer taraftan, kontrol grubunda dördü kız, 15 erkek öğrenci bulunmaktadır. Katılımcılar Türkiye’deki özel bir üniversitenin hazırlık sınıfı öğrencileridir. Gruplar hazırlık sınıfı yönetim kurulu tarafından yapılan seviye tespit sınavı ile oluşturulmuştur. Bu sebeple, grupların seçiminde müfredatta belirtildiği gibi araştırmacının okuma becerilerini geliştirme dersini verdiği gruplar arasından deney ve kontrol grubu tesadüfü örneklem yöntemiyle seçilmiştir. | tr_TR |