dc.contributor.advisor | Kaptan, Fitnat | tr_TR |
dc.contributor.author | Yolcu, Funda Aslan | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:17:11Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:17:11Z | |
dc.date.issued | 2013 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1871 | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to determine interdisciplinary approach of effect on students' problem-solving skills in process of project and performance task implementation and students and teachers opinions on the applicability of this process. Working group of the study included 8th grade students and mathematics, science, turkish, social studies teachers of a primary school located in Ankara Turkey.Pre-test post-test comparison group design were used as a research method and mixed method preferred as data gathering method. Quantitative data of first question collected on problem solving skills and using the levels of problem-solving steps. Quantitative data of second question collected on students and teachers opinions about contributions and limitations of interdisciplinary project and performace task process. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Interdisciplinary instruction | tr_TR |
dc.title | İlköğretim Düzeyinde Performans Görevi ve Proje Uygulamaları Sürecinde Disiplinler Arası Yaklaşımın Etkililiği Üzerine Bir Çalışma | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.callno | 2013/414 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | İlköğretim Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim düzeyinde performans görevi ve proje uygulamaları sürecinde disiplinler arası yaklaşımın öğrencilerin gerçek yaşam problemlerini çözme becerileri üzerindeki etkisini saptamak ve uygulanabilirliği ile ilgili olarak öğrenci ve öğretmenlerin görüşlerini belirlemektir. Araştırma, Ankara ili sınırları içerisinde bulunan bir ilköğretim okulunun 8.sınıf öğrencileri ve Matematik, Fen ve Teknoloji, Türkçe ve Sosyal Bilgiler öğretmenleri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma yöntemi olarak deneysel desenlerden öntest-sontest kontrol gruplu desen; nicel ve nitel verilerin birlikte kullanıldığı veri toplama yöntemlerinden de karma yöntem tercih edilmiştir. | tr_TR |