dc.contributor.advisor | Usluel, Yasemin Koçak | tr_TR |
dc.contributor.author | Çıralı, Hatice | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:11:46Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:11:46Z | |
dc.date.issued | 2014 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1752 | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the effect of digital storytelling(DST)on visual memory capacity(VMC)and writing skill(YB)of students.Research group included 59 second grade primary students who participated in Journey of Myself education program in TEGV of Turkey in the fall semester 2013-2014.The randomized pretest-posttest control group design was used in the study.Students in experimental group have completed the implementation process through DST.Research have been carried out for 13 weeks.In order to test whether there is an improvement in groups and there are differences between groups,hypotheses were tested by t-test by means of obtaining gain scores.As a result of study,in both of the experimental and control group, the finding was that there was a significant improvement in terms of VMC and WS of students and also average gain scores were higher in experimental group.When the groups were compared,results showed that DST doesn't create difference in VMC of them. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Digital storytelling | tr_TR |
dc.title | Dijital Hikâye Anlatımının Görsel Bellek ve Yazma Becerisi Üzerine Etkisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2014/1158 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmanın amacı dijital hikâye anlatımının(DHA) öğrencilerin görsel bellek kapasitesi(GBK) ve yazma becerisi(YB) üzerindeki etkisini incelemektir.Araştırma grubu, 2013-2014 güz yarıyılında Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı ndaki Kendime Yolculuk eğitim programına katılan 59 ilkokul 2. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır.Araştırma, ön-test son-test kontrol gruplu seçkisiz deneysel desenle gerçekleştirilmiştir.Deney grubundaki öğrenciler uygulama sürecini DHA yaparak tamamlamışlardır.Uygulama 13 hafta sürmüştür.Gruplarda bir gelişmenin olup olmadığını ve gruplar arasında bir farklılık olup olmadığını test etmek amacıyla hipotezler, fark puanları elde edilerek t testi ile sınanmıştır.Araştırmanın sonucunda deney ve kontrol grubunun her ikisinde öğrencilerin GBK ve YB açısından anlamlı bir gelişmenin olduğu ve fark puan ortalamalarının deney grubunda daha yüksek olduğu görülmüştür.Gruplar karşılaştırıldığında, DHA öğrencilerin YB'nde anlamlı bir fark yaratırken, GBK'nde yaratmamıştır. | tr_TR |