dc.contributor.advisor | Yurdugül, Halil | tr_TR |
dc.contributor.author | Alır, Arman | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:11:44Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:11:44Z | |
dc.date.issued | 2015 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1743 | |
dc.description.abstract | In this study, a web-based formative assessment system has been developed for learners to assess themselves and to receive feedback for their performances based on item-based elaborated with test based norm-references, criterion-references, and self-references. Acceptance of developed system and learners interaction with feedbacks were investigated. Based on the learners test taking status, their formative assessment success in development has been demonstrated, and learners interaction levels with feedbacks has been described. Lastly, the interaction levels of the learners with feedbacks, and it s relationships between the motivational strategies and the level of metacognition have been investigated.The participants of this research were 120 students (56 girls, 64 boys) who are the 7th grade students in a private college in Ankara. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Web based formative assessment | tr_TR |
dc.title | Ortaokul Öğrencilerinin Web Tabanlı Biçimlendirici Değerlendirme Sistemini Kabul Yapılarının ve Sistemdeki Dönütlerle Etkileşimlerinin İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2015/1800 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmada, öğrenenlerin biçimlendirmeye yönelik değerlendirmelerini gerçekleştirebilecekleri ve performanslarına yönelik madde bazında ayrıntılandırılmış ve test bazında ölçüt-referanslı, norm-referanslı ve öz-referanslı dönütleri alabilecekleri bir web tabanlı biçimlendirmeye yönelik değerlendirme sistemi geliştirilmiştir. Öğrenenlerin geliştirilen sistemi kabul durumları ile dönütlerle etkileşim düzeyleri incelenmiştir. Test alma durumlarına göre öğrenenlerin biçimlendirmeye yönelik değerlendirme başarı gelişimleri ortaya konmuş ve öğrenenlerin dönütlerle etkileşim düzeyleri betimlenmiştir. Son olarak öğrenenlerin dönütlerle etkileşim düzeyleri ile motivasyonel stratejileri ve üstbiliş düzeyleri arasındaki ilişkiler incelenmiştir.Araştırmanın çalışma grubunu özel bir ortaokulun 7. sınıfında öğrenim gören 120 öğrenci (56 kız, 64 erkek) oluşturmuştur. | tr_TR |