dc.contributor.advisor | Yağcı, Esed | |
dc.contributor.author | Çarıkcıoğlu, Merve | |
dc.date.accessioned | 2019-09-16T06:08:56Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-06-19 | |
dc.identifier.uri | http://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/8889 | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate the problems of the problems confronted in English language teaching at secondary school instituons in Çankırı. The students and English teachers from secondary schools that have English lessons as a foreign language took part in this study. The research used qualitative method. Student and language teacher’s interviews and the derived data was administered by content analysis. In this study, students and language teachers were asked open ended questions prepared in advance. The questions are categorized as school administration, student, teacher, course materials, learning environment and second language curriculum. In consideration of the data, some preventative and analytical suggestions were made. It is aimed that this study will participate in-depth data about this matter. At the end of this study, it is aimed that the problems in ELT in Turkiye is going to be solved in the light of the data derived from Çankırı. At the end of this study, it is concluded that teachers are not satisfied with students’ motivation and course books and they are majorly pleased with foreign language policy and school administration. It is pointed out that students are aware of learning English but they have difficulty in using target language in their daily lives. Some soluitons are expressed for these problems in this study. It is emphasized on teachers’ participation to process of choosing course book and technological equipment. Also, it should be created an effective learning environment for students in their daily lives. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | Öz ii
Abstract iii
Teşekkür iv
Tablolar Dizini vii
Bölüm 1 Giriş 1
Problem Durumu 2
Araştırmanın Amacı ve Önemi 8
Araştırma Problemi 9
Sayıltılar 10
Sınırlılıklar 10
Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 11
Yabancı Dil Öğretimini Etkileyen Faktörler 11
Öğrenme Araç-Gereçlerinden Kaynaklanan Sorunlar 12
Öğrenme- Öğretme Ortamından Kaynaklanan Sorunlar 13
Öğretmen Niteliğinden Kaynaklanan Sorunlar 17
Öğrenciden Kaynaklanan Sorunlar 18
Yabancı Dil Öğretim Programının Ülkemizdeki Gelişimi 19
Programda Yapılan Değişiklikler 21
İlgili Araştırmalar 24
Yurt içi Araştırmalar 24
Yurtdışı Araştırmalar 32
Bölüm 3 Yöntem 37
Araştırma Yöntemi 37
Araştırmanın Evreni ve Örneklemi 38
Veri Toplama Süreci 41
Veri Toplama Araçları 41
Verilerin Analizi 42
Verilerin Güvenilirlik ve Geçerlik Analizleri 43
Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 44
Birinci Alt Probleme İlişkin Bulgular ve Yorum 44
İkinci Alt Probleme İlişkin Bulgular ve Yorum 49
Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 60
Sonuç ve Tartışma 60
Öneriler 66
Kaynaklar 69
EK-A: Öğrenciler Anket Formu 80
EK-B: Öğretmen Anket Formu 81
EK-C: Öğretmen Görüşme Formu 82
EK-Ç: Etik Komisyonu Onay Bildirimi 83
EK-D: MEB Etik İzin 84
EK-E: Çalışma İzni 85
EK-F: Etik Beyanı 86
EK-G: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu 87
EK-H: Thesis Dissertation Originality Report 88
EK-I: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 89 | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.subject | İngilizce öğretimi | tr_TR |
dc.subject | 2018 yabancı dil öğretim programı | tr_TR |
dc.subject | Çankırı ortaöğretim kurumları | tr_TR |
dc.subject | Yabancı dil öğretimi | tr_TR |
dc.subject | Yabancı dil öğretiminde yaşanan sorunlar | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Konu Başlıkları Listesi::Eğitim | tr_TR |
dc.title | 2018 Ortaöğretim İngilizce Dersi Öğretim Programının Uygulanmasında Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmanın amacı, Çankırı ilinde ortaöğretim kurumlarında, 2018 yılında yenilenen İngilizce öğretim programının uygulanmasında yaşanan problemleri, öğretmen ve öğrenci perspektifinden ortaya koymaktır. Araştırma, Çankırı merkez ilçede yer alan ortaöğretim kurumlarından seçilen İngilizce öğretmenleri ve öğrencilerle yürütülmektedir. Çalışmada nitel ve nicel araştırma yöntemi birlikte kullanılmaktadır. Nitel veriler, öğretmenlerle yapılan görüşmelerle toplanmış ve görüşme formunda bulunan açık uçlu sorular kullanılarak kodlar belirlenmiş ve sonrasında bu kodlar temalar şeklinde düzenlenmiştir. Nicel veriler ise öğretmenler ve öğrenciler için ayrı ayrı hazırlanmış olan beşli likert tipi anketler yoluyla elde edilmiş ve verilerin analizi için frekanslar ve yüzdeler belirlenmiştir. Karşılaşılabilecek sorunlar; araştırmanın alt problemlerine paralel olacak şekilde okul idaresi, öğrenci, öğretmen, okulun fiziksel ortamı, ders materyalleri ve yabancı dil öğretim programı olarak kategorilendirilmiştir. Araştırmanın sonunda, yaşanan sorunları ortadan kaldırabilecek ve yaşanabilecek muhtemel sorunları önleyecek öneriler sunulmaktadır. Araştırma, 2018 yabancı dil öğretim programının uygulanmasında yaşanan sorunları nicel ve nitel veriler yardımıyla ortaya koyarak alanyazına katkı sağlamayı hedeflemektedir. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin; öğrencilerin motivasyon eksikliği ve ilgisizliğinden, ders kitaplarından büyük ölçüde memnun olmadığı; okul idaresinin katkılarından ve yabancı dil politikasındaki gelişmelerden ise genel olarak memnun olduğu görülmüştür. Öğrencilerin büyük çoğunluğunun ise İngilizce öğrenmenin gerekliliğinin farkında olduğu ancak İngilizceyi günlük yaşamda kullanma alanlarının kısıtlılığından yakındıkları görülmüştür. Bahsi geçen sorunlarla ilgili olarak araştırmanın sonunda önerilere yer verilmiştir. Öğretmenlerin yaşadığı sorunlarla ilgili olarak, ders kitaplarının seçiminde öğretmenlerin söz sahibi olması gerektiği, teknolojik donanımın sağlanması ve öğrenci motivasyonuna olumlu katkı sağlayacak etkinliklerin öğretim programına eklenmesi gerektiği ifade edilmiştir. Öğrenciler için ise hedef dili günlük hayatlarında daha fazla kullanabilecekleri ortamlar yaratılması gerektiği belirtilmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2019-09-16T06:08:56Z | |