dc.contributor.advisor | Ergene, Tuncay | |
dc.contributor.author | Nazlıoğlu, Ayşe Gizem | |
dc.date.accessioned | 2019-09-16T06:06:09Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-06-18 | |
dc.identifier.citation | Nazlıoğlu, A. G. (2019). Çocuğun ayrılık kaygısı ile annelerinin kaygı düzeyleri ve ebeveynlik tutumları arasındaki ilişki. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/8876 | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate the relationship between separation anxiety level of preschool students and parental attitudes of their mothers. The study group was consisting of 303 preschool students’ mothers and their teachers in 14 different kindergarten in-between 2018 and 2019 education period in a metropolitan city in Turkey. In order to gather data Anxiety Scale for Preschoolers (Akman, 1987), The State- Trait Anxiety Inventory (Spielberg, 1987), Parent Attitude Scale (Demir, 2007) and demographic data form developed by researcher were used. Data were analyzed by using SPSS (Statistical Package for Social Sciences) with Correlation Analysis, ANOVA and T-Test Analysis. The results of the study showed that there is a strong relationship among separation anxiety level of preschool students, their mother’s trait anxiety levels and mother’s parenting styles. Also, mother’s parenting style has been differentiated according to educational level and employment status of the mothers. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Okulöncesi dönemde rehberlik ve psikolojik danışma | tr_TR |
dc.subject | Kaygı | tr_TR |
dc.subject | Ebeveyn tutumu | tr_TR |
dc.subject | Durumluk sürekli kaygı | tr_TR |
dc.subject | Ayrılık kaygısı | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Konu Başlıkları Listesi::Felsefe. Psikoloji. Din.::Psikoloji | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Konu Başlıkları Listesi::Eğitim::Eğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.::Okul öncesi eğitim | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Konu Başlıkları Listesi::Eğitim::Eğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.::Anaokulları | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Konu Başlıkları Listesi::Eğitim::Eğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.::Çocuk çalışmaları | tr_TR |
dc.title | Çocuğun Ayrılık Kaygısı ile Annelerinin Kaygı Düzeyleri ve Ebeveynlik Tutumları Arasındaki İlişki | tr_TR |
dc.title.alternative | A Relationship Of Child Separation Anxiety And Anxiety Levels And Parenting Attitudes Of Their Mothers | tr_eng |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada okul öncesi dönemdeki çocukların ayrılık kaygısı düzeyleri ile annelerinin ebeveynlik tutumları ve kaygı düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmada demografik bilgi formunun yanı sıra çocukların kaygı düzeylerini belirlemek için, Yuva Çocukları İçin Ayrılık Kaygısı Ölçeği (Akman, 1987) kullanılmıştır. Annelerin kaygı düzeylerini belirlemek için Durumluk Sürekli Kaygı (Spielberg, 1970) Envanteri ve yine annelerin çocuk yetiştirme tutumlarını belirlemek için Ebeveyn Tutum Ölçeği (Demir, 2007) kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkileri belirlemek amacı ile SPSS programından One - Way ANOVA ve T-Test’i uygulamaları yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda çocukların kaygı seviyesinin annelerin sürekli kaygı seviyesi ve farklı ebeveynlik tutumlarına bağlı olarak anlamlı şekilde farklılaştığı, bunun yanı sıra annelerin ebeveyn tutumunu çalışma durumu ve eğitim seviyesi demografik değişkenleri ile anlamlı şekilde farklılaştığı saptanmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | - | |