Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErgene, Tuncay
dc.contributor.authorNazlıoğlu, Ayşe Gizem
dc.date.accessioned2019-09-16T06:06:09Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-06-18
dc.identifier.citationNazlıoğlu, A. G. (2019). Çocuğun ayrılık kaygısı ile annelerinin kaygı düzeyleri ve ebeveynlik tutumları arasındaki ilişki.tr_TR
dc.identifier.urihttp://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/8876
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the relationship between separation anxiety level of preschool students and parental attitudes of their mothers. The study group was consisting of 303 preschool students’ mothers and their teachers in 14 different kindergarten in-between 2018 and 2019 education period in a metropolitan city in Turkey. In order to gather data Anxiety Scale for Preschoolers (Akman, 1987), The State- Trait Anxiety Inventory (Spielberg, 1987), Parent Attitude Scale (Demir, 2007) and demographic data form developed by researcher were used. Data were analyzed by using SPSS (Statistical Package for Social Sciences) with Correlation Analysis, ANOVA and T-Test Analysis. The results of the study showed that there is a strong relationship among separation anxiety level of preschool students, their mother’s trait anxiety levels and mother’s parenting styles. Also, mother’s parenting style has been differentiated according to educational level and employment status of the mothers.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectOkulöncesi dönemde rehberlik ve psikolojik danışmatr_TR
dc.subjectKaygıtr_TR
dc.subjectEbeveyn tutumutr_TR
dc.subjectDurumluk sürekli kaygıtr_TR
dc.subjectAyrılık kaygısıtr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Felsefe. Psikoloji. Din.::Psikolojitr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Eğitim::Eğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.::Okul öncesi eğitimtr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Eğitim::Eğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.::Anaokullarıtr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Eğitim::Eğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.::Çocuk çalışmalarıtr_TR
dc.titleÇocuğun Ayrılık Kaygısı ile Annelerinin Kaygı Düzeyleri ve Ebeveynlik Tutumları Arasındaki İlişkitr_TR
dc.title.alternativeA Relationship Of Child Separation Anxiety And Anxiety Levels And Parenting Attitudes Of Their Motherstr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada okul öncesi dönemdeki çocukların ayrılık kaygısı düzeyleri ile annelerinin ebeveynlik tutumları ve kaygı düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmada demografik bilgi formunun yanı sıra çocukların kaygı düzeylerini belirlemek için, Yuva Çocukları İçin Ayrılık Kaygısı Ölçeği (Akman, 1987) kullanılmıştır. Annelerin kaygı düzeylerini belirlemek için Durumluk Sürekli Kaygı (Spielberg, 1970) Envanteri ve yine annelerin çocuk yetiştirme tutumlarını belirlemek için Ebeveyn Tutum Ölçeği (Demir, 2007) kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkileri belirlemek amacı ile SPSS programından One - Way ANOVA ve T-Test’i uygulamaları yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda çocukların kaygı seviyesinin annelerin sürekli kaygı seviyesi ve farklı ebeveynlik tutumlarına bağlı olarak anlamlı şekilde farklılaştığı, bunun yanı sıra annelerin ebeveyn tutumunu çalışma durumu ve eğitim seviyesi demografik değişkenleri ile anlamlı şekilde farklılaştığı saptanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentRehberlik ve Psikolojik Danışmanlıktr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster