Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzer, Arif
dc.contributor.authorGürsel , Ayşenur
dc.date.accessioned2019-07-26T08:40:17Z
dc.date.issued2019-06-26
dc.date.submitted2019-06-24
dc.identifier.citationDuygusal istismarı önleme ve müdahale programı geliştirme ve etkisinin test edilmesi. Yazar: AYŞENUR GÜRSEL Danışman: DOÇ. DR. ARİF ÖZER Yer Bilgisi: Hacettepe Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı / Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programı Konu: Çocuk İstismarı = Child Abus; Duygusal İstismar = Emotional Abuse; İhmal= Neglect. Dizin: Duygusal istismarı önleme = Development of emotıonal abuse preventıonprogram.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/8097
dc.description.abstractThe goal of this research is to examine whether the training called “Family guidance program aimed to prevent and to intervene the emotional abuse, prepared by being inspired on Rational Emotional Behavioral Approach” reduces the emotional abuse or not. This is experimental research with a control group in which the pretest-posttest design is used. 18 mothers, whose children attended their education in 7th and 8th grades in a state secondary school in Keçiören district of Ankara province in 2016-2017, participated in the research. The experimental study was carried out for six weeks in the form of 90-minute sessions once a week. The sessions were carried out in the secondary school, in which the students attended, in the extracurricular hours. The pretests had administered a week before the first session and posttest were administered 10 days later than the last session. The Child abuse potential inventory (Öner & Sucuoğlu, 1994) was administered as the pretest and posttest to determine how the mothers abuse their children emotionally. In addition, the Scale of Adult-Youth Relations (Alantar,1989) was administered to children to measure perceived emotional abuse from their parents. Due to the fact that the number of a participant in each group is less, the Mann-Whitney U test is used for the independent measurements, and the Wilcoxon Signed Rank test is used for the repeated measurements. The result showed that the training reduces the emotional abuse behavior of parents, and the emotional abuse perceived by children from their parents.tr_TR
dc.description.tableofcontentsÖz ii Abstract iii Teşekkür iv Tablolar Dizini vii Şekiller Dizini viii Bölüm 1 Giriş 1 Problem Durumu 1 Araştırmanın Amacı ve Önemi 4 Araştırma Problemi 5 Denenceler 5 Sayıltılar 6 Sınırlılıklar 6 Tanımlar 7 Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 9 Duygusal İstismarı Açıklamaya Yönelik Kuramlar 9 Duygusal İstismar 10 İhmal 10 İletişim 16 Empati 17 Ben Dili 17 İlgili Araştırmalar 19 Bölüm 3 Yöntem 38 Araştırma Deseni 38 Katılımcılar 38 Veri Toplama Araçları 39 Kişisel Bilgi Formu 40 Deneysel İşlemin İçeriği 40 Veri Analizi 40 Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 42 Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 56 Kaynaklar 59 EK-A: Duygusal İstismarı Önleme ve Müdahale Programı 74 EK-B: Çocuk Izin Formu 102 EK-C: Kişisel Bilgi Formu 105 EK-Ç: Çocuk İstismarı Potansiyeli Envanteri (ÇİPE) 106 EK-D: Etik Komisyonu Onay Bildirimi 107 EK-E: Etik Beyanı 108 EK-F: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu 109 EK-G: Thesis Originality Report 110 EK-H: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 111  tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÇocuk istismarıtr_TR
dc.subjectDuygusal istismartr_TR
dc.subjectİhmaltr_TR
dc.subjectMann-whitney utr_TR
dc.subjectWilcoxon işaretli sıralartr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Eğitimtr_TR
dc.titleDuygusal İstismarı Önleme ve Müdahale Programı Geliştirme ve Etkisinin Test Edilmesitr_TR
dc.title.alternativeDevelopment of Emotional Abuse Preventionprogram And Investigation of It’s Effectivenesstr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı, ebeveynler için geliştirilen “Akılcı Duygusal Davranışçı Yaklaşımdan Esinlenerek Hazırlanan Duygusal İstismarı Önleme ve Müdahale Etmeye Yönelik Aile Rehberliği Programı” eğitiminin, duygusal istismarı azaltıp azaltmadığını incelemektir. Bu araştırma, ön test- son testin uygulandığı kontrol gruplu deneysel bir araştırmadır. Araştırmaya, 2016-2017 eğitim ve öğretim yılında, Ankara ili Keçiören İlçesinde, bir devlet ortaokulunda, çocukları 7. ve 8. sınıflarda öğrenimlerine devam eden 18 anne katılmıştır. Deneysel çalışma haftada bir gün 90 dk.’lık görüşmeler şeklinde, altı hafta devam etmiştir. Uygulamalar öğrencilerin devam ettikleri ortaokulda, ders dışı saatlerde yapılmıştır. Deneysel çalışma ve test uygulamaları, araştırmacı tarafından gerçekleştirilmiştir. Ön testler, ilk oturumdan bir hafta önce, son testler son oturumdan 10 gün sonra uygulanmıştır. Annelere, çocuklarını ne derece duygusal bakımdan istismar ettiklerini belirlemek için ön ve son test olarak, Çocuk İstismarı Potansiyeli Envanteri (Öner ve Sucuoğlu, 1994) uygulanmıştır. Bu uygulamalardan ayrı olarak, çocukların ebeveynlerinden algıladıkları duygusal istismar seviyesini ölçmek üzere, katılımcıların çocuklarına Yetişkin Genç İlişkileri Ölçeği (Alantar, 1989) ön ve son test olarak uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde örneklemdeki kişi sayısının az olması nedeniyle, bağımsız gruplar için Mann-Whitney U Testi; tekrarlı ölçümler için Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Analiz sonuçları duygusal istismar eğitiminin, ebeveynlerin duygusal istismar davranışları ile çocukların ebeveynlerinden algıladıkları duygusal istismarı azalttığını göstermiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster