Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGürlen, Eda
dc.contributor.authorÇelik, Begüm
dc.date.accessioned2019-04-30T06:40:57Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-06-19
dc.identifier.citationAçıkgöz, Ü. K. (2003). Etkili öğrenme ve öğretme. (4. Basım) İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları. Adams, T. L. (1998). Alternative assessment in elementary school mathematics. Childhood Education, 74(4), 20-225. Agar, M. H. (1980). The professional stranger: An informal introduction to ethnography. San Diego, CA: Academic Press. Akan, S. B. I. (2007). Avrupa dil gelişim dosyasında tanımlanan c1 (etkin işlevsel beceri) dil düzeyinde ‘konuşma’ becerilerinin geliştirilmesine yönelik bir izlence önerisi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara. Aktaş, T. (2004). Yabancı dil öğretiminde iletişimsel yeti. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (12), 45. Anderson, S. R. (1998). Why talk about different ways to grade? The shift from traditional assessment to alternative assessment. New Directions for Teaching and Learning, 74(Summer). doi: 10.1002/tl.7401 Ashworth, M. (1985). Beyond methodology: second language teaching and the community. Cambridge: Cambridge University Press. Asturias, H. (1994). Using student’s portfolios to assessment mathematical understanding. The Mathematics Teachers, 87(9), 698-701. Atılgan, H., Doğan, N. ve Kan, A. (2006). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Anı Yayınları. Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S., ve Bıçak, B. (2006). Geleneksel-alternatif ölçme ve değerlendirme öğretmen el kitabı. Pegem Yayıncılık. Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S. ve Bıçak, B. (2012). Geleneksel-tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme teknikleri öğretmen el kitabı (5. baskı). Ankara: Pegem Akademi. Baki, A., ve Birgin, O. (2004). Alternatif değerlendirme aracı olarak bilgisayar destekli bireysel gelişim dosyası uygulamasında yansımalar, The Turkısh Onlıne Journal of Educational Techology, 3(3), Article 11, (www.tojet.net/articles/v3i3/3311.pdf adresinden 18.03.2018 tarihinde alınmıştır). Banfi, C. S. (2003). Portfolios: integrating advanced language, academic and professional skills. ELT Journal, 57(1), 34-42. Barootchi, N., ve Keshavarz, M. H. (2002). Assessment of achievement through portfolios and teacher-made tests. Educational Research, 44(3), 279- 288. Başkan, Ö. (2006). Yabancı dil öğretimi: ilkeler ve çözümler. İstanbul: Multilingual. Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve psikolojide ölçme: klasik test teorisi ve uygulaması. Ankara: ÖSYM Yayınları. Baykul, Yaşar. (2015). Eğitimde ve psikolojide ölçme: klasik test teorisi ve uygulaması, Pegem Akademi. Bayram, F. (2006). The role of writing portfolios in increasing learners' confidence in writing and promoting their attitudes towards writing. Yüksek Lisans Tezi, Bilkent Üniversitesi, Ankara. Bıçak, B. (2014). Performans değerlendirme. Gömleksiz, M., & Erkan, S. (Ed.), Eğitimde ölçme ve değerlendirme. 3. Basım, 197-238, Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım. Birdal, A. (2008). Yabancı dil öğretiminde “gereksinim çözümlemesi” uygulamasının gerekliliği. Nisan 2018 tarihinde http://www.ingilish.com/gereksinim-cozumlemesi.htm adresinden erişildi. Birgin, O. ( 2008). “Alternatif bir değerlendirme yöntemi olarak portfolyo uygulamasına ilişkin öğrenci görüşleri”, Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 1-24. Bolhuis, S., & Voeten, M. J. M. (2001). Toward self-directed learning in secondary schools: What do teachers do? Teaching and Teacher Education. Boud, D. Cohen, R. & Sampson, J. (1999). Peer learning and assessment. assessment & evaluation in higher education. 24 (4), 413-426. Bowling, A. (2002). Research methods in health: investigating health and health services. philadelphia, PA: McGraw-Hill House. Briggs, C. (1986). Learning how to ask: a sociolinguistic appraisal of the role of the interview in social science research. Cambridge: Cambridge University Press. Brooks, M. (1999). How I used portfolios and videotape to improve sudent performance and lived to tell about it. Language Arts Journal of Michigan: 15(1). Burnaz, E. Y. (2011). Perceptıons of efl learners towards portfolıos as a method of alternatıve assessment: a case study at a Turkısh state unıversıty. Yüksek Lisans Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara. Büyüköztürk, Ş. (2004). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (4. baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, Kılıç, E., Akgün, Ö., E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri, Pegem Akademi. Campbell, D., Melenyzer, B., Nettles, D., & Wyman, R., (2000). Portfolio and performance assessment in teacher education. Needham Heights, MA: Allyn &Bacon. Campbell, Dorothy M.; Melenyzer, Beverly J.; Nettles, Diane H.; and Wyman, Richard M. Jr. (1999). "Portfolio and performance assessment in teacher education" Centers for Teaching and Technology - Book Library. 37. Chastain, K. (1976). Developing second language skills. Rand Mc. Nally College Publishing Company, Chicage. Chen, Y. ve Martin, M. A. (2000). Using performance assessment and portfolio assessment together in elementary classroom. Reading Improvement, 37 (1), 32-38. Cheng, L., Rogers, T., & Hu, H. (2004). Esl/efl ınstructors’ classroom assessment practices: purposes, methods, and procedures. Language Test-ing, 21, 360–389. Cohen, L. & Manion, L. (1994). Research methods in education (4th ed.). London: Routlenge. Columba, L. ve Dolgos, K. A. (1995). Portfolio assessment in mathematics. Reading Improvement, 32(3), 174-176. Crystal, J. (1997). The Cambridge encyclopedia. Cambridge University Press. Çağatay, Ö. S. (2012). Speaking portfolios as an alternative way of assessment in an efl context. Yüksek Lisans Tezi. Bilkent Üniversitesi, Ankara. Çakır, İ. (2011). Danimarkalı ilköğretim öğrencileri neden güzel ingilizce konuşuyorlar? Bilim ve Aklın Aydınlandığında Eğitim, (135), 87-91. Dal, H. (2017). Ortaöğretim kurumlarında örgütsel sessizliğe ilişkin öğretmen görüşleri (ankara ili çankaya ilçesi örneği). Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Daniels, Mathe Joan Marie. & Schouten, J. (1970). The screening of students: problems of assessment and prediction of academic performance,. London : Harrap Darling, L.F. (2001). Portfolio as practice: the narratives of emerging teachers. Teaching and Teacher Education, 17 (1), 107-121. Dede, O. (2017). Üniversite İngilizce hazırlık sınıflarında öğrencilerin ve okutmanların öğrenen özerkliği ile ilgili görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara. De Fina, A. (1992). Portfolio assessment: Getting started. New York: Scholastic Professional Books. Demirel, Ö. (2003). Planlamadan değerlendirmeye öğretme sanatı. Ankara: Pegem Yayıncılık. Demirel, Ö. (2004). Öğretimde planlama ve değerlendirme ( öğretme sanatı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Demirel, Ö. (2007). Yabancı dili öğrenemiyoruz. http://www.hurriyet.com.tr/egitim/anasayfa/6607825.asp?gid=171 (Erişim: 15 Mart 2018) Demirel, Ö. (2008). Yabancı dil öğretimi dil pasaportu - dil biyografisi - dil dosyası. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Demirel, Ö. (2015) Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya, Pegem Akademi: Ankara. Demirli, C. (2007). Elektronik portfolyo öğretim sürecinin öğrenen tutumlarına ve öğrenme algılarına etkisi. Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ. Dickinson, L. (1995). Autonomy and motivation: a literature review. System, 23 (2), 165-174. Doğan, M. (2007). İlköğretim matematik aday öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin görüşleri. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat: Gaziosmanpaşa Üniversitesi. Doğan, Y. (2009). Konuşma becerisinin geliştirilmesine yönelik etkinlik önerileri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 185-204. Dwyer, C. A. (1998). Assessment and classroom learning: theory and practice. assessment in education: Principles, Policy & Practice, 5(1), 131-137. EARGED (2003). Öğrenci merkezli eğitim uygulama modeli, Milli Eğitim Basımevi: Ankara. Ekmekçi, N. (2006). Teachers’ and students’ perceptıons of the benefıts of portfolıo use as a tool of ınstructıon. Yüksek Lisans Tezi. Muğla Üniversitesi, Muğla. Emekçi, Ö. (2003). Dünden bugüne türkiye’de yabancı dil eğitimi. irfan erdoğan (ed.), türk eğitim sisteminde yabancı dil eğitimi ve kalite arayışları içinde. İstanbul: Özyurt Matbaacılık. Ertürk, S. (2013). Eğitimde program geliştirme. EDGE Akademi Yayınları: Ankara Erdem, E. (2001). Program geliştirmede yapılandırmacılık yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi. Yüksek Lisans Tezi. Erdem, E. & Demirel, Ö. (2002). Program geliştirmede yapılandırmacılık yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı 23, 81-87. Erdoğan, T. (2006). Yabancı dil öğretiminde portfolyoya dayalı değerlendirmenin öğrenci başarısı ve derse yönelik tutumlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir. Erkuş, A. (2009). Davranış bilimleri için bilimsel araştırma süreci. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Fenwick, T.J. & Parsons J.(1999). A note on using portfolios to assess learning.canadian school studies. v33 no3 p90-2 . Fraenkel, J., R., Wallen, N., E., Hyun, H., H. (2015). How to design and evaluate research in education. McGraw-Hill International Edition. Franklin, J. (2002). Assessing assessment: are alternative methods making the grade Curriculum Update ASCD. Gilman, D. A., Andrew, R. ve Rafferty, C. D. (1995). Making assessment a meaningful part ofinstruction. NASSP Bulletin, 79(573), 20-24. Gronlund, N. E., (1998). Assessment of student achievement. Boston: Allyn & Bacon. Göçer, A. (2015). Türkçe’nin yabancı dil olarak öğretiminde konuşma becerisinin gelişim durumunun belirlenmesi. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi ÖS-II: 47-56. Gözüm, S. (2008). İlköğretim 4., 5. ve 6. sınıf fen ve teknoloji derslerinde öğretmen ve öğrencilerinin ürün dosyası (portfolyo) ve içeriğine ilişkin görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya. Gülsoy, D. (2011). İngilizce okutmanlarının ve hazırlık sınıfı öğrencilerinin dil öğrenme stratejilerinin kullanımına ve öğretimine ilişkin görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Güneş, B. (2009). 1945-1980 arası türkiye’de ingilizce eğitimi. Yüksek Lisans Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta. Harmer, J. (2004). The practice of english language teaching (6th ed.). Harlow: Pearson Education Limited. Hedge, T.(2000). Teaching and learning in the language classroom. Oxford : Oxford University Press. Hopkins, M.H. (1997). Getting real: implementing assessment alternatives in mathematics. Preventing School Failure, 41(2), 77-94. Huerta-Macias, A. (1995). Alternative assessment: responses to commonly asked questions. TESOL Journal, 5, 8-27. Hughes, A. (2003). Testing for language teachers (second edition). Cambridge: Cambridge University Press. Hyland, K.(2003). Second language writing. USA: Cambridge University Press. Hyland, F. (2003). Focusing on form: student engagement with teacher feedback. system, 21, 217–230. İlhan, M. (2008). Küreselleşme ve İngilizce. http://www.ingilish.com/kuresellesme- ingilizce.htm (Erişim:10 Nisan 2018). Jacobs, G. M., & Farrell, T. S. (2001). Paradigm shift: understanding and ımplementing change ın second language education. (http://www.tesl-ej.org/ej17/a1.html 06.02.2018 tarihinde alınmıştır.) Johnson, N. J., & Rose, L. M. (1997). Portfolios: clarifying, constructing and enhancing. Pennsylvannia: Technomic Publishing Company. Kafadar, O. (1997). Türk eğitim düşüncesinde batılılaşma. Feryal Matb., İstanbul. Kan, A. (2003). Değerlendirmede yeni yaklaşımlar. İleti Dergisi, 84, 7-9. Kan, A. (2007). Portfolyo değerlendirme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 32 (32), 133-144. Karagedik, E. (2013). İngilizce okutmanları için hazırlanan “konuşma becerisi öğretimi” eğitim programına ilişkin eylem araştırması. Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi (vol. 15. Baskı). Ankara: Nobel. Karamanoğlu, S. (2006). İlköğretim öğrencilerinin fen başarılarının değerlendirilmesinde sorgulama programının kullanılması: portfolyo. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. Kemp, J. ve Toperoff, D. (1998). Guidelines for portfolio assessment in teaching English.( 20.04.2003 tarihinde http://www.etni.org.il/ministry/portfolio adresinden alınmıştır.) Kılıç, E. (2009) Portfolio ımplementation at Turkish university preparatory schools, and teachers’ perceptions of portfolios and problems experienced with portfolio use. Yüksek Lisans Tezi. Bilkent Üniversitesi, Ankara. Kitao, K.S., & Kitao, K. (1996). Testing speaking. (ERIC Service No: ED 398261). Kitzinger, J. (1994). “The methodology of focus groups: the importance of interaction between research participants”, Sociology of Health and Illness, 16 (1), 103– 121. Kitzinger, J. (1995). “Qualitative research: introducing focus groups”, British Medical Journal, 311, 299–302. Koç, G., Demirel, M., (2004). “Davranışçılıktan yapılandırmacılığa: eğitimde yeni bir paradigma”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 27, 174-180. Koelper, M. & Messerges, M.(2003). The power of portfolio. Saint Xavier University & IRI/Skyligt. Field-Based Masters Program. Chicago: Illinois May. (ERIC/479 866). Krueger, R.A. (1994). Focus groups: a practical guide for applied research. London: SAGE. Kumar, R. , Çokluk, Ö. (Çev. Ed.)(2011). Ankara: Edge Akademi. Kutlu, Ö., Doğan, C. D. , Karakaya, İ. (2014). Ölçme ve değerlendirme: Performansa ve Portfolyoya dayalı durum belirleme, Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Lankes, A. M. D. (1995). Electronic portfolios: a new idea in assessment. ERIC Clearing House on Information and Technologhy. Service. Loan, P. T., Tin, D. T. (2016). The effect of speaking e-portfolios on learner autonomy for non-english major students at petrovietnam university. Hirao School of Management review, volume 6, s. 106-169. Mamur, N. (2009). Anadolu güzel sanatlar lisesi resim bölümü öğrencilerinin sanatsal yeterliliğini ölçme ve değerlendirmede eğitsel gelişim dosyasının (portfolyo) rolü. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. McMillan, J.H.and Workman, D.J.(1998 ).Classroom assessment and grading practices: a review of the literature. ERIC No.453263. MEB. (1983). Yabancı dil eğitimi ve öğretimi kanunu. 19.10.1983 Tarih ve 18196 Sayılı Resmi Gazete. MEB. (2003). Öğrenci merkezli eğitim uygulama modeli. Ankara: Milli Eğitim Basım Evi,. (192–205). MEB. (2006). İlköğretim için İngilizce programı. 10.02.2006 Tarih ve 2582 Sayılı Tebliğler Dergisi. Melguizo, T., Coates, H. (2017). The value of assessing higher education student learning outcomes. AERA Open July-September , Vol. 3, No. 3, pp. 1–2. Milli Eğitim Bakanlığı (http://ttkb.meb.gov.tr/duyurular/genelge_2006_95.pdf) Micklo, S. J. (1997). Math portfolio in the primary grades. Childhood Education, Summer 97, 194-199. Moore, A. (Ed.). (2012). Teaching and learning. London: Routledge. Moya, S., S.ve O’ Malley, M. (1994). A portfolio assessment model for esl. The Journal of Issues of Language Minority Students. 13(13), 13-36. Mullin, J. A. (1998). Portfolios: purposeful collections of student work. New Directions for Teaching and Learning, 78(Summer), 79-87. Nitko, A. J. (2004). Educational assessments of students. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall. Ocak, G. , Çınar, İ. (2010). Yapılandırmacı anlayış ve çeşitleri. Eğitime Bakış. Yıl:6, Sayı:16. Okçu, Y. (2007). Matematik eğitiminde portfolyo değerlendirme. Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir. O'Malley, J. M., & Pierce, L. V. (1996). Authentic assessment for English language learners: practical approaches for teachers. Reading, Mass: Addison-Wesley Pub. Co. Oppenheim, A. N. (2001). Questionnaire design, interviewing and attitude measurement. Great Britain: Biddles Ltd. Ounis, A. (2017). The assessment of speaking skills at the tertiary level, International Journal of English Linguistics; Vol. 7, No. 4, Canadian Center of Science and Education. Özsevgeç, T. & Karamustafaoğlu, S. (2010). Öğretmen adaylarının geleneksel ve yapılandırmacı ölçme-değerlendirme yaklaşımlarına yönelik profilleri, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(2), 333-354. Özyenginer, E. (2006). Bilgisayar dersinde elektronik portfolyo yöntemi kullanımı üzerine bir çalışma. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir. Paulson, F.L., Paulson, P.R., & Meyer, C.A. (1991). What makes a portfolio a portfolio? Educational Leadership [Electronic Version], 48 (5), 60-63. Phillips, D. C. (2000). An opinionated account of the constructivist landscape. constructivism in education: opinions and second opinions on controversial issues. Chicago: The University of Chicago Press. Pollari, P. (2000). This is my portfolio: portfolios in upper secondary school english studies, University of Jyvaskyla, Finland. Available from: http//www.epnet.com/ehost. Priestley, Michael, (1982). Performance assessment in education and training : alternative techniques, Educational Technology Publications. Reeves, T. C., (2000). Alternative assessment approaches for online learning environments ın higher education . J. Educational Computing Research, Vol. 23(1) 101-111,(http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.2190/GYMQ- 78FA-WMTX-J06C- 05.02.2018 tarihinde alınmıştır.) Richards, J.C. & Rodgers, T.S. (2001). Approaches and methods in language teaching(second edition) UK: Cambridge University Press. Rivers, W. ve R.S. (1978). A practical guide to the teaching of english. Oxford University Press, New York. Saatçi, N. (2008). İngilizce öğretmenlerinin öğrencilerin temel dil becerilerini geliştirmeye yönelik görüşleri (Ankara ili örneği). Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Safari, M. & Koosha, M., (2016). Instructional efficacy of portfolio for assessing Iranian efl learners’ speaking ability, English Language Teaching; Vol. 9, No. 3; Canadian Center of Science and Education. Sarıçoban, A. (2001). The teaching of language skills. Ankara: Hacettepe Taş Kitapçılık. Scrivener, J. (2011). Skills: assessing speaking skills. http://www.onestopenglish. com /support/teaching-tips/skills-work/skillsassessing-speaking- skills/146607.article, (Erişim Tarihi: 21.03.2018). Selley, N. (1999). The art of constructivist in the primary school a guide for students and teachers. London: David Fulton Publishers. Senemoğlu, N. (1997). Gelişim öğrenme ve öğretim. Ankara. Simon, M. ve Forgette-Giroux, R. (2000). Impact of a content selection framework on portfolio assessment at the classroom level. Assessment in Education, 7 (1), 84-101. Southerland, S. A., Smith, M. U ., &Cummins, C. L. (2000). "What do you mean by that?" using structured ınterviews to assess science understanding. In J. J. Mintzes, J. H. Wandersee, & J. P. Novak (Eds)., Assessing science understanding: a human constructivist view. (Chapter 6). Academic Press. Sönmez, V. ve Alacapınar, F. G. (2013). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Srikaew, D. Tangdhanakanond, K. Kanjanawasee, S. (2015). Development of an English speaking skill assessment model for grade 6 students by using portfolio. (www.sciencedirect.com 10.03.2018 tarihinde alınmıştır). Stiggins, R.J. (2002). Assessment crisis: the absence of assessment for learning. Phi Delta Kappan, 83(10), 758-765. Subaşı, M. P., (2002). Teachers understandings of projects and portfolios at hacettepe university school of foreign languages basic english division, İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. Şahin, T. (2004). Sosyal bilgiler öğretiminde oluşturmacı yaklaşım sonucunda ortaya çıkan öğrenen çalışmalarının değerlendirilmesi. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. Malatya: İnönü Üniversitesi. Taba, H. (1962). Curriculum development: theory and practice. New York: Har court, Brace and World. Tannenbaum, J.E.(n.d.) Practical ıdeas on alternative assessment for esl students. (https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED395500.pdf adresinden 06.02.2018 tarihinde alınmıştır). Tekin, H. (1993). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Sekizinci Baskı, Yargı Yayınları, Ankara. Tezci, E. ve Gürol, A. (2003). Oluşturmacı öğretim tasarımı ve yaratıcılık. The Turkish Online Journal Of Educational Technology, 2 (1), 50-55. Thilly, F. (2002). Felsefenin öyküsü, çağdaş felsefe (Çev: İbrahim Şener). İstanbul, İzdüşüm Yayınları. Thornbury, S. (2005). How to teach speaking. Longman. Türkkorur. A, (2005). Yıldız teknik üniversitesi yabancı diller yüksek okulu temel ingilizce bölümünde yazım portföyü değerlendirme sistemi ve okuyucular arası güvenirlik, Yüksek Lisans Tezi , Bilkent Üniversitesi. Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: görüşme, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, sayı:24 s.543. Varış, F. (1996). Eğitimde program geliştirme: teoriler ve teknikler. Ankara: Alkım Yayınları. Wang, L. J., & Chang, H. F. (2010). Applying innovation method to assess English speaking performance on communication apprehension. Belt Journal, 1(2), 147-158. Weaver, M. (2006). Do students value feedback? Student perceptions of tutor written responses, Assessment & Evaluation in Higher Education, 31(3), 379–394. http://dx.doi.org/10.1080/0260 2930500353061. Wolfe, E. W. (1996). Student reflection in portfolio assessment. ERIC Document Repreduction Service. ED 396004. Yang, N. D. (2003). Integrating portfolios into learning strategy-based ınstruction for efl college students. Iral 41, 293-317. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara. Yurdakul, B. (2004). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının öğrenenlerin problem çözme becerilerine, bilişötesi farkındalık ve derse yönelik tutum düzeylerine etkisi ile öğrenme sürecine katkıları. Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/6904
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to analyze students’ and instructors' opinions about speaking portfolio applied in English preparatory classes of a private university in Ankara. Participants are 263 students and 10 English language instructors. In the study, descriptive research method by the help of quantitative and qualitative data collection tools is used. At the end of the 16 week implementation of the speaking portfolio, the questionnaire was applied to the students. Moreover, individual interviews with instructors and a focus group interview with 6 students were made. In data collection process, the students’ and instructors’ attitudes towards the portfolio, the contribution of the portfolio to the speaking skill, the effect of the portfolio study on autonomous learning, the written feedbacks given to the portfolio tasks and portfolio as an assessment tool were investigated. When the findings were analyzed, it was seen that students agreed that the portfolio evaluation method was a more effective method than the traditional methods. They pointed out that speaking portfolio has a crucial role in improving speaking skills. Moreover, most of the learners have positive thoughts about feedback given by instructors. While students emphasize the positive roles of feedback, according to both the students and the instructors, the feedback form is inadequate in terms of quantity and quality, causing failure in providing sufficient benefit for learning. Throughout the learning process, students thought they became autonomous in their own learning by finding their weaknesses and deficiencies. Instructors think that students study in an organized way with the help of the portfolio and thus they develop their speaking skill. On the other hand, being a difficult process to apply and technical problems are taken as negative sides of this method. On the basis of the findings, some suggestions have been made for instructors and those who develop the curriculum in order to have a more effective process.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİçindekiler Öz ii Abstract iii Teşekkür iv Tablolar Dizini........................................................................................................viii Simgeler ve Kısaltmalar Dizini x Bölüm 1 Giriş 1 Problem Durumu 1 Araştırmanın Amacı ve Önemi 5 Araştırma Problemi 7 Sayıltılar 7 Sınırlılıklar 7 Tanımlar 8 Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 9 Giriş 9 Öğrenme Kuramı:Yapılandırmacılık 12 Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı 13 Yapılandırmacı Yaklaşımda Öğrenen Rolü 16 Yapılandırmacı Yaklaşımda Öğretmen Rolü 17 Yapılandırmacı Yaklaşımda Değerlendirme 17 Değerlendirme 19 Geleneksel Değerlendirme Yöntemleri 22 Alternatif Değerlendirme Yöntemleri 24 Portfolyo 26 Portfolyo Değerlendirme Yönteminin Özellikleri 28 Portfolyo Değerlendirme Yönteminin Amaçları 29 Portfolyo Türleri 31 Derleme Portfolyosu 31 Vitrin Portfolyo 31 Değerlendirme Portfolyosu 31 Portfolyo Değerlendirmenin Güçlü Yönleri 32 Portfolyo Değerlendirmenin Zayıf Yönleri 33 Yabancı Dil Öğretiminde Portfolyo Kullanımı 34 Konuşma Becerisi ve Değerlendirilmesi 38 Portfolyo Değerlendirme Yoluyla Konuşma Becerisinin Sınanması 41 İlgili Araştırmalar 42 Yurt İçinde Yapılan Araştırmalar 42 Yurt Dışında Yapılan Araştırmalar 48 Bölüm 3 Yöntem 51 Araştırmanın Çalışma Grubu 51 Veri Toplama Süreci 54 Veri Toplama Araçları 57 Verilerin Analizi 59 Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 61 1. Alt Probleme İlişkin Bulgular 61 2.Alt Probleme İlişkin Bulgular 85 Bulguların Yorumlanması 92 1.Alt Probleme İlişkin Bulguların Yorumu 92 2.Alt Probleme İlişkin Bulguların Yorumu 101 Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 104 Sonuçlar 104 Öneriler 106 Araştırmaya Dönük Öneriler 106 Uygulamaya Dönük Öneriler 106 Kaynaklar 108 EK-A: Konuşma Ödevi Değerlendirme Kriteri……………………………………….120 EK-B: Portfolyo Dönem Ortası ve Dönem Sonu Görüş Yansıtma Soruları………121 EK-C: Güz Dönemi Konuşma Portfolyosu Ödevleri Listesi………………………...122 EK-Ç: Konuşma Portfolyosu Ödev Örneği (1)………………………..…………….124 EK-D: Konuşma Portfolyosu Ödev Örneği (2)……………………………………….125 EK-E: Konuşma Portfolyosu Ödev Örneği (3)………………………………………126 EK-F: Konuşma Portfolyosu Ödevi Dönüt Formu……………………………….....127 EK-G:Anket……………………………………………………………………………..128 EK-Ğ: Okutman Görüşme Soruları...………………………………………………...134 EK-H: Öğrenci Görüşme Soruları………………………………………..…………..136 EK-I: İzin Dilekçesi………………………………………………………………….....138 EK-İ: Etik Komisyonu Onay Bildirimi ………139 EK-J: Etik Beyanı 140 EK-K: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu 141 EK-L: Thesis Originality Report............................................................................ 142 EK-M: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı............................................ 143 Tablolar Dizini Tablo 1 Dünya’da En Çok Konuşulan Diller 35 Tablo 2 Çalışma Grubunda Yer Alan Öğrencilerin Cinsiyet Dağılımları 52 Tablo 3 Dönem Başında Konuşma Portfolyosu Hakkında Bilgisi Olan Öğrencilerin Dağılımı……………………………………………………………………...…………...53 Tablo 4 Çalışma Grubunda Yer Alan Okutmanların Demografik Bilgileri 54 Tablo 5 Anketin Pilot Uygulamasının Güvenirlik Katsayısı…………...…………….56 Tablo 6 Başlangıç Düzeyi Öğrencilerinin Genel Olarak Portfolyo Hakkındaki Görüşleri 62 Tablo 7 Başlangıç Düzeyi Öğrencilerinin Konuşma Portfolyosu Hakkındaki Görüşleri……………………………………………………………………………...…..64 Tablo 8 Başlangıç Düzeyi Öğrencilerinin Konuşma Portfolyosu Ödevleri İle İlgili Görüşleri 66 Tablo 9 Başlangıç Düzeyi Öğrencilerinin Verilen Dönütler ve Ödevlerin Değerlendirilmesi ile İlgili Görüşleri…………………………………………………....68 Tablo 10 Başlangıç Düzeyi Öğrencilerinin Konuşma Portfolyosu ve Öğrenci Özerkliği İlişkisi Hakkındaki Düşünceleri ……69 Tablo 11 Orta Düzey Öğrencilerin Genel Olarak Portfolyo Hakkındaki Düşünceleri………………………………………………………………………...…….71 Tablo 12 Orta Düzey Öğrencilerin Konuşma Portfolyosu Hakkındaki Görüşleri....72 Tablo 13 Orta Düzey Öğrencilerin Konuşma Portfolyosu Hakkındaki Görüşleri ...73 Tablo 14 Orta Düzey Öğrencilerin Dönütler ve Ödevlerin Değerlendirilmesi ile İlgili Görüşleri …………………………………………………………………………………75 Tablo 15 Orta Düzey Öğrencilerin Konuşma Portfolyosu ve Öğrenci Özerkliği İlişkisi Hakkındaki Düşünceleri…………………………………………………………77 Tablo 16 İleri Düzey Öğrencilerin Genel Olarak Portfolyo Hakkındaki Düşünceleri………………………………………………………………………….......78 Tablo 17 İleri Düzey Öğrencilerin Konuşma Portfolyosu ile İlgili Düşünceleri ………………………………………………………………….....................................80 Tablo 18 İleri Düzey Öğrencilerin Konuşma Portfolyosu Ödevleri ile İlgili Düşünceleri ……………………………………………………………………………...81 Tablo 19 İleri Düzey Öğrencilerin Verilen Dönütler ve Ödevlerin Değerlendirilmesi ile İlgili Görüşleri.………………………………………………………………………...82 Tablo 20 İleri Düzey Öğrencilerin Konuşma Portfolyosu ve Öğrenci Özerkliği İlişkisi Hakkındaki Düşünceleri………………………………………………………………...83 Simgeler ve Kısaltmalar Dizini EFL: English As a Foreign Language OPT: Oxford Placement Test STÖ: Süreç Temelli Öğretim THKU: Türk Hava Kurumu Üniversitesi  tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKonuşma portfolyosutr_TR
dc.subjectAlternatif değerlendirmetr_TR
dc.subjectPortfolyo değerlendirmetr_TR
dc.subjectYapılandırmacılıktr_TR
dc.subjectOtonom öğrenmetr_TR
dc.titleİngilizce Konuşma Portfolyolarına İlişkin Öğrenci ve Öğretim Görevlisi Görüşleritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada Ankara’da bulunan özel bir üniversitenin İngilizce hazırlık sınıflarında uygulanan konuşma portfolyosuna ilişkin öğrenci ve öğretim görevlisi görüşlerinin incelenmesi hedeflenmiştir. Katılımcılar 263 öğrenci ve 10 İngilizce okutmandan oluşmaktadır. Bu çalışmada betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Konuşma portfolyosunun 16 haftalık uygulamasının sonunda nicel veri toplama aracı olarak öğrencilere anket uygulanmıştır. Nitel veri toplama aracı olarak öğretmenlerle bireysel görüşmeler ve 6 öğrenci ile odak grup görüşmesi yapılmıştır. Veri toplama sürecinde portfolyo çalışmasına yönelik öğrenci tutumları, konuşma portfolyosunun konuşma becerisine etkisi, portfolyo çalışmasının otonom öğrenmeye etkisi, portfolyo ödevlerine verilen yazılı dönütler ve değerlendirme şekli olarak portfolyo yöntemi ile ilgili öğrenci ve öğretmen görüşleri alınmıştır. Elde edilen bulgular analiz edildiğinde, portfolyo değerlendirme yönteminin öğrenci başarısını değerlendirmede geleneksel yöntemlerden daha etkili olduğu görülmüştür. Öğrenciler portfolyo tutmanın olumlu yanlarının daha fazla olduğunu söyleyerek konuşma becerisini geliştirmede ve bu gelişimi takip etmede konuşma portfolyosunun önemli bir yeri olduğunu belirtmişlerdir. Öğrenciler dönütlerin kendi hatalarını görmelerinde ve bu hatalarını düzeltmede önemli bir role sahip olduğunu vurgularken, hem öğrenci hem de öğretmenlere göre dönüt formunun nicelik ve nitelik olarak yetersiz kalması ve yönlendirici olmaması sebebiyle dönütlerden yeterli fayda sağlanamamıştır. Öğrenciler öğrenme süreci boyunca özerk konumda olmuşlar ve kendilerini değerlendirme fırsatı bulmuşlardır. Öğretmenlerle yapılan görüşmelerden, konuşma portfolyosunun öğrencileri sistemli, planlı çalışmaya yönelterek konuşma becerisi gelişimine katkı sağladığı, dönütlerin öğrenme sürecini olumlu etkilediği gibi sonuçlara ulaşılmıştır. Bunun yanında yaşanan teknik aksaklıklar ve uygulamanın zorluğu bu yöntemin olumsuz yönleri olarak görülmüştür. Yapılan araştırma neticesinde öğretmenler ve hazırlık sınıfı programını geliştirenler için öğrencilerin konuşma becerisini daha iyi değerlendirebilmek amacıyla önerilerde bulunmak mümkün olmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2019-04-30T06:40:57Z


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster