Tür "info:eu-repo/semantics/masterThesis" Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü için listeleme
Toplam kayıt 32, listelenen: 21-32
-
Matematik Öğretmenliği İle Matematik Bölümü Programlarının Karşılaştırılması Ve Yeterlilikler Çerçevesinde Öğrenci Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The aim of this study is to compare Mathematics Teacher Training Programs (4 years) and Bachelor of Mathematics Programs. In Turkey, there are 13 universities having Faculty of Education that grows Mathematics teachers, ... -
Matematik Tarihinin Matematik Ders Kitaplarında Ne Derecede Ve Ne Şekilde Bulunduğunun İncelemesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-01)The use of the history of mathematics in mathematics education has been one of the most important topics in recent years. In our country and many others, information about the history of mathematics is found in the content ... -
Ortaöğretim Biyoloji Öğretim Programının Üreme, Çoğalma ve Gelişme Konuları Açısından Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Considering that the knowledge gained in the field of biology directly affects human life, it becomes more and more significant to teach the subjects that are of such close interest to future generations and the society. ... -
Ortaöğretim Biyoloji Öğretimi Programının Yaban Hayatı Bileşenleri Açısından Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The main purpose of this study was to determine the presentation, situation andadequacy of wildlife component in secondary school biology curricula and 9, 10,11 and 12. classes biology textbooks in terms of images and ... -
Ortaöğretim Öğrencilerinin Polen Alerjisi Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi: Ankara İli Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)In this study, it was aimed to determine the pollen allergy knowledge levels of secondary school students in Ankara. For this purpose, as a quantitative data collection tool, a “questionnaire of pollen allergy knowledge”, ... -
Ortaöğretim Öğrencilerinin Yenilenebilir Enerji Kaynakları Konusundaki Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)With this study, it was aimed to determine high school students’ levels of awareness about renewable energy sources.This study is a mixed method research that used qualitative and quantitative methods together. For ... -
Ortaöğretimde Virüs Konusunun Program, Öğretmen ve Öğrenci Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)It is considered that education can be effective and high level objectives can be achieved by the harmony between teachers, students and current teaching programs. In this study, it is aimed to examine the place of subject ... -
Öğrencilerin Biyoloji Süreç Diyagramlarında Öğrenme Stilleri, Öğrenme Faaliyetleri ve Öğrenme Çıktıları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)In this study, it is aimed to determine the learning activities and learning styles that students use while performing learning from process diagrams and to investigate the effect of learning activities and learning styles ... -
Öğrencilerin Isı, Sıcaklık ve İç Enerji Kavramlarını Anlama Düzeyleri ile Öğrenme Yönelimleri ve Bazı Duyuşsal Karakteristikler Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013)The purpose of this study is to investigate the relationships among students' understandings of heat, temperature and internal energy, learning orientations and some affective characteristics related to physics. In this ... -
Öğrencilerin İki Değişkenli Fonksiyon Kavramını Anlamalarının Apos Teorisi İle Analizi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)In this research, the students' understanding of two variable functions was analyzed within the framework of APOS theory. In the study, the case study of qualitative research methods has been used. The study/research group ... -
Süreklilik Konusunda Kavram İmajı ve İşlemsel Anlayış
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The aim of this study is to determine the concept images and procedural understanding of the prospective mathematics teachers on the topic of continuity. For this purpose, in 2017-2018 academic year, 9 prospective mathematics ... -
Tampon Çözeltiler Konusunda Zihinsel Modellerin Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)The aim of this study was to determine the mental models of chemistry teacher candidates about buffer solutions. The sample group consists of 35 chemistry teacher candidates attending the Faculty of Education Chemistry ...